Εκπαιδευτήρια Μ.Ν. Ράπτου-Δημοτικό

Βραβευμένο: 
ΟΧΙ
Έτος Εγγραφής: 
2024
Θέματα: 
2024-2025
Απορρίμματα
Κλιματική Αλλαγή
2025-2026
Απορρίμματα
Ποιότητα ζωής (υγιεινή - διατροφή)

Τα νέα του Σχολείου μας

8.12.2025

Οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού συμμετείχαμε σε βιωματικές και δημιουργικές δράσεις με θέμα τη Διατροφή, εμπνευσμένες από το «Μέτρον Άριστον». Μελετήσαμε την Πυραμίδα Υγιεινής Διατροφής, καταγράψαμε τις καθημερινές μας συνήθειες και, μέσα από θεατρικές δραστηριότητες, εικόνες αρχαίων αγγείων και ψηφιδωτών, γνωρίσαμε τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων. Δημιουργήσαμε μακέτα με τρόφιμα «του τότε και του τώρα» και μάθαμε για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, όπως τη δίδαξε ο Ιπποκράτης.

7.11.2025

Το σχολείο μας, και συγκεκριμένα η ΣΤ τάξη, είχε τη χαρά να συμμετάσχει σε ένα παγκόσμιο κίνημα κατά της πλαστικής ρύπανσης. Έτσι γίναμε μέλος του Παγκοσμίου Δικτύου Plastic Clever Schools και την Παρασκευή 7/11, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Δράσης,  πήραμε μέρος σε ποικίλες δραστηριότητες που αφορούσαν την πλαστική ρύπανση και συνάμα την ανακύκλωση με την οποία ασχολούμαστε και στα Ecoschools.

7.11.2025

Το σχολείο μας, από την ίδρυσή του, έδωσε τεράστια σημασία στο δεκατιανό των μαθητών. Δεν είναι τυχαίο ότι στο Δημοτικό δε λειτούργησε ποτέ κυλικείο, με απώτερο στόχο γονείς και μαθητές να αποφασίζουν από κοινού για το καθημερινό κολατσιό, κάνοντας την καλύτερη δυνατή επιλογή. Φέτος, οι μαθητές της ΣΤ τάξης αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή έρευνα, συμπληρώνοντας ένα μικρό ερωτηματολόγιο που αφορούσε το δεκατιανό μας. Η ημερομηνία διεξαγωγής της έρευνας ήταν η 10η Οκτωβρίου 2025, ενώ το δείγμα ήταν οι 78 μαθητές της ΣΤ τάξης των Εκπαιδευτηρίων.

5.11.2025

Οι μαθητές της Στ τάξης στο μάθημα των Αγγλικών κατασκεύασαν σχολικά λεωφορείο βασιζόμενοι σε 3 ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

 

1) λεωφορείο με ηλιακά πάνελ

 

2) λεωφορείο / θερμοκήπιο 

 

3)φανταστικό λεωφορείο με αλεξίπτωτο που χρησιμοποιεί τον άνεμο 

24.10.2025

Κοινές δράσεις 
1) Δημιουργία ερωτηματολογίων και κοινη εργασία για τα πιο δημοφιλή πρωινά στις προαναφερθείσες χώρες
2) Δημιουργία scrapbook ( λεύκωμα / άλμπουμ) όπου τα παιδιά με κολάζ και εύρεση συνταγών δημιούργησαν ένα λεύκωμα υγιεινών πρωινών σε όλες τις χώρες
3)Δημιουργία placards ( πλακάτ / πινακίδες ) με συνθήματα για την ανάδειξη και αφύπνιση της υγιεινής διατροφής .
Οι μαθητές κάναν μια μικρή πορεία στο σχολείο με τα συνθήματα τους για να ευαισθητοποιήσουν όλους τους μαθητές

2.9.2025

Αφού πλέον όλες οι τάξεις είχαν κάνεις τις δράσεις τους για τα «οικολογικά σχολεία», εμπνευστήκαμε και τον εκοκώδικα, ένα δέντρο με τόσα άνθη όσα και τα τμήματα του σχολείου και με ένα σύνθημα σε κάθε άνθος. Η δημιουργία μας κοσμεί τους διαδρόμους του σχολείου και το επόμενο βήμα είναι να τον μετατρέψουμε σε αφίσα.

2.9.2025

Αφού συλλέξαμε τα απαραίτητα δεδομένα από το ερωτηματολόγιο μας, αποφασίσαμε σε δεύτερο επίπεδο να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη, εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης μέσα στην τάξη.

Το πρώτο βήμα σχετιζόταν με τη δημιουργία των δικών μας κάδων ανακύκλωσης. Φτιάξαμε, λοιπόν, έναν κάδο για χαρτί, έναν για αλουμίνιο και έναν για πλαστικό. (29/11/24)

Πλέον αποτελούσε ιερή υποχρέωση όλων μας τα αντίστοιχα απορρίμματα να τα πετάμε και στους αντίστοιχους κάδους, χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς να δυσανασχετούμε.

2.9.2025

Αφού μιλήσαμε με τους μαθητές για τα «οικολογικά σχολεία», αποφασίσαμε να αναλάβουμε ενεργό δράση ως σχολική κοινότητα. Ορίσαμε, λοιπόν, την εβδομάδα καθαριότητας χώρων. Χωρίσαμε σε τομείς το προαύλιο του σχολείου και κάθε τμήμα της Στ τάξης καθάριζε αμέσως μετά το 1ο διάλειμμα, που είναι και το διάλειμμα φαγητού, τον τομέα που του αναλογούσε.

2.9.2025

Εμπνευστήκαμε ένα τραγούδι για την ανακύκλωση και το ενσωματώσαμε σε γνωστή μουσική. Το ηχογραφήσαμε και το τραγουδήσαμε σε πρωινό μήνυμα του σχολείου.

Ανακύκλωση θα κάνω που είναι χρήσιμη πολύ,

για έναν πράσινο πλανήτη και έναν κόσμο υγιή.

Ανακύκλωση όταν κάνω ρίχνω μες τον μπλε τον κάδο

ό,τι είναι από χαρτί, αλουμίνιο και γυαλί.

Γιατί έτσι διατηρούμε περιβάλλον καθαρό,

δίχως μόλυνση, σκουπίδια με ολοκάθαρο νερό.

Τα σκουπίδια δεν πετάμε, τα διαλέγουμε καλά

και στον ειδικό τον κάδο τ΄αποθέτουμε με χαρά.

16.10.2024
πολυαισθητηριακή προσέγγιση

Η Στ' τάξη των Εκπ.Μ.Ν.Ράπτου δημιούργησε ένα βιβλίο- βοήθημα το οποίο θα επεξεργαστούμε με τους μαθητές μας το θέμα "Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα"- κλιματική κρίση. Το βοήθημα αυτό περιλαμβάνει δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές θα κατανοήσουν τι σημαίνει κλιματική αλλαγή- κρίση, θα συνθέσουν ποιήματα, τραγούδι και ζωγραφιές εμπνευσμένοι από το θέμα και θα προσεγγίσουν το θέμα πολυαισθητηριακά. Με αυτό το βοήθημα θα θέλαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας και να τους κάνουμε υπεύθυνους πολίτες του αύριο που θα νοιάζονται για το φυσικό περιβάλλον.

Διεύθυνση: 
Καρδίτσης 21
41335 ΛΑΡΙΣΑ