Ανακύκλωση - Από τη θεωρία στην πράξη

Αφού συλλέξαμε τα απαραίτητα δεδομένα από το ερωτηματολόγιο μας, αποφασίσαμε σε δεύτερο επίπεδο να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη, εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης μέσα στην τάξη.

Το πρώτο βήμα σχετιζόταν με τη δημιουργία των δικών μας κάδων ανακύκλωσης. Φτιάξαμε, λοιπόν, έναν κάδο για χαρτί, έναν για αλουμίνιο και έναν για πλαστικό. (29/11/24)

Πλέον αποτελούσε ιερή υποχρέωση όλων μας τα αντίστοιχα απορρίμματα να τα πετάμε και στους αντίστοιχους κάδους, χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς να δυσανασχετούμε.

Στη συνέχεια και για 4 εβδομάδες (13/1/25 – 14/2/25) μετρούσαμε το βάρος των απορριμμάτων από κάθε κάδο. Τα αποτελέσματα, που παρουσιάζονται και στον αντίστοιχο πίνακα,  ήταν εντυπωσιακά. Κατά μέσο όρο σε μια εβδομάδα συγκεντρώναμε 850 γραμμάρια χαρτί, 400 γραμμάρια πλαστικό και 75 γραμμάρια αλουμίνιο. Έτσι σε έναν μήνα συγκεντρώσαμε 3,5 κιλά χαρτί, 1 κιλό και 680 γραμμάρια πλαστικό και 325 γραμμάρια αλουμίνιο.

Τα τελικά συμπεράσματα έχουν ως εξής:

 Ένα τμήμα σχεδόν 20 μαθητών συγκέντρωσε σε ένα μήνα περίπου 3,5 κιλά χαρτί, 1,7 κιλά πλαστικό και 350 γραμ. αλουμίνιο.

Σε επίπεδο τάξης θα συγκεντρωθούν σε έναν μήνα περίπου 14 κιλά χαρτί, 6,8 κιλά πλαστικό και 1,4 κιλά αλουμίνιο.

Σε επίπεδο σχολείου θα συγκεντρωθούν σε έναν μήνα περίπου 84 κιλά χαρτί, 40,8 κιλά πλαστικό και 8,4 κιλά αλουμίνιο.

 Σε ένα έτος το σχολείο  μπορεί να ανακυκλώσει περίπου 756 κιλά χαρτί, 370 κιλά πλαστικό και 80 κιλά αλουμίνιο.

Όλοι μας εντυπωσιαστήκαμε από αυτά τα αποτελέσματα και συνειδητοποιήσαμε ότι η ανακύκλωση μας αφορά όλους, καθώς δεν περισσεύει το λιθαράκι κανενός σ’ αυτή τη συλλογική προσπάθεια!

Συγγραφέας: 
mariagota