85ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης
Τα νέα του Σχολείου μας

Δημιουργήσαμε τον οικοκώδικά μας. Τα παιδιά κατασκεύασαν αφίσα με ζωγραφιές, μηνύματα για τη σωστή χρήση του νερού και σύνθημα "Καμιιά σταγόνα χαμένη", η οποία αναρτήθηκε στην αίθουσα υποδοχής και στον εξωτερικό πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας. Η αφίσα ψηφιοποιήθηκε
https://drive.google.com/file/d/1Q7SWv5HSYx9xZyd_4dSHIR180PRxxIqW/view?u...
και αναρτήθηκε στο blog του σχολείου.

Τα παιδιά δημιουργούν έναν οδηγό-βιβλίο με τρόπους εξοικονόμησης νερού, σε μορφή παραμυθιού, με τίτλο «Πες μια συμβουλή το σπίτι της Μπέλλας να σωθεί!», με σκοπό να βοηθήσουν ένα βατραχάκι την Μπέλλα που κινδυνεύει να χάσει το σπίτι της, καθώς η στάθμη της λίμνης που ζει, έχει κατέβει επικίνδυνα. Αφού συζήτησαν την πλοκή και οργάνωσαν τις ιδέες τους, πρότειναν με ζωγραφιές και μηνύματα τις δικές του λύσεις για την ορθή χρήση του νερού δημιουργώντας ένα παραμύθι, που μπήκε στην βιβλιοθήκη της τάξης μας.

Μετά από ποικίλες και βιωματικές δραστηριότητες (έρευνα στο σχολείο, στο σπίτι, , μετρήσεις, καταγραφές, αφηγήσεις/παρακολούθηση στο Η/Υ ιστοριών, παραμυθιών, εικαστικές παραγωγές), οι μαθητές/τριες σχεδιάζουν και προγραμματίζουν διαδρομές, αξιοποιώντας το Beebot και αναζητώντας τρόπους εξοικονόμησης του νερού μέσα από το παιχνίδι.

Υλοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μας, πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής με τίτλο "Ο Κύκλος του νερού" . Δείτε περισσότερα:
https://blogs.sch.gr/85nipthes/2025/05/11/programma-ekpaideytikis-rompot...

Με αφορμή το μύθο του Ηρακλή «Οι στάβλοι του Αυγεία» και τον τρόπο που χρησιμοποίησε το νερό του ποταμού για τον καθαρισμό τους, μιλήσαμε για την δύναμη του νερού και πώς οι άνθρωποι την αξιοποιούν κατασκευάζοντας φράγματα για άρδευση, ύδρευση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Μέσω διαδικτύου, αναζητήσαμε και παρατηρήσαμε εντυπωσιακά φράγματα σε εικόνες και βίντεο από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο.

Οι μαθητές/τρες παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με το ταξίδι του νερού στα σπίτια και τις βρύσες μας. Στη συνέχεια, χωρισμένοι σε ομάδες, γίνονται «ντεντέκτιβ» και εξερευνούν τους χώρους του σχολείου (τάξη/τουαλέτες, κουζίνα/κοινόχρηστοι χώροι, αυλή). Αποστολή τους να εντοπίσουν σημεία στο χώρο που υπάρχει νερό (βρύση, καζανάκια, καλοριφέρ, κλπ), να τα καταγράψουν και να επισημάνουν τα σημεία, όπου μπορεί να υπάρχει σπατάλη νερού (βρύση που στάζει, διαρροή σε σωληνώσεις ή καζανάκια τουαλέτας, κτλ.). Καταγραφή των παρατηρήσεων σε διαμορφωμένα ατομικά φύλλα.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσέχω και δε σπαταλώ το πολύτιμο νερό» αναζητήσαμε στο διαδίκτυο ήχους τρεχούμενου νερού σε διάφορες καταστάσεις: ήχο ψιχάλας, βροχής, καταιγίδας, ήχο κυμάτων, ήχο νερού από βρύση (που στάζει, τρέχει κανονικά, με πίεση), ήχο νερού ποταμού, λίμνης, ήχος από καταρράχτη. Ζητήθηκε από τα παιδιά, χωρίς να βλέπουν την εικόνα, να αναγνωρίσουν την πηγή του ήχου που άκουγαν κάθε φορά, η οποία στη συνέχεια επιβεβαιωνόταν οπτικά (ανοίγοντας την οθόνη).

Με αφορμή το νερό και τα καιρικά φαινόμενα, μιλήσαμε για αυτά, ζωγραφίσαμε και παίξαμε μουσικά και θεατρικά παιχνίδια. Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την ιστορία « Η κιβωτός του Νώε». Τα παιδιά χωρισμένα σε ζευγάρια, χρησιμοποιώντας έπιπλα της τάξης και φορώντας καπέλα και μάσκες ζώων, αναπαράστησαν την ιστορία, καλλιεργώντας την δημιουργικότητά τους και κατανοώντας παράλληλα τις καταστροφικές συνέπειες του νερού και τις επιπτώσεις των ακραίων καιρικών φαινομένων.

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσέχω και δε σπαταλώ το πολύτιμο νερό» ανακαλύψαμε μέσα από πειράματα, εκτός από τις καταστάσεις (μορφές) του νερού (αναφορά στην προηγούμενη ανάρτησή μας), τη διαλυτότητα υλικών (χρώματα/τέμπερες, αλάτι, ζάχαρη, καφές, όσπρια, τουβλάκια, λάδι, ρύζι, πέτρες) σε αυτό. Τα αποτελέσματα των πειραμάτων καταγράφηκαν από τα παιδιά, σε ειδικά διαμορφωμένο φύλλο καταγραφής.

Μέσα από διάφορες δραστηριότητες (εκπαιδευτικά βίντεο, παραμύθια, βιβλία, εικόνες κατασκευές, εργασίες (ατομικές και ομαδικές), παιχνίδια) εξερευνήσαμε το παράξενο ταξίδι της σταγόνας και μάθαμε για τον Κύκλο του Νερού, έχοντας οδηγό τον Σταγονούλη (κούκλα persona). Γνωρίσαμε τις φάσεις του Κύκλου του Νερού, μάθαμε τη σειρά και την ονομασία τους. Με παιχνιώδη τρόπο τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία διατήρησης των φάσεων του Κύκλου του Νερού για τον πλανήτη και τη ζωή όλων των οργανισμών αλλά και των δραστηριοτήτων τους.