Πειράματα με το νερό!
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Προσέχω και δε σπαταλώ το πολύτιμο νερό» ανακαλύψαμε μέσα από πειράματα, εκτός από τις καταστάσεις (μορφές) του νερού (αναφορά στην προηγούμενη ανάρτησή μας), τη διαλυτότητα υλικών (χρώματα/τέμπερες, αλάτι, ζάχαρη, καφές, όσπρια, τουβλάκια, λάδι, ρύζι, πέτρες) σε αυτό. Τα αποτελέσματα των πειραμάτων καταγράφηκαν από τα παιδιά, σε ειδικά διαμορφωμένο φύλλο καταγραφής.
Επιπλέον, οι μαθητές/τριες ασχολήθηκαν με το φαινόμενο της βύθισης και πλεύσης των αντικειμένων στο νερό. Χωρισμένοι σε ομάδες πειραματίστηκαν στην τάξη, βυθίζοντας υλικά σε λεκάνη με νερό, και καταγράφοντας τα αποτελέσματά τους. Κάθε ομάδα παρουσίασε τα ευρήματά της στην ολομέλεια της τάξης. Παρακολούθησαν σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο και έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια. Σε συνεργασία με τους γονείς το κάθε παιδί επανάλαβε πείραμα για τη βύθιση και πλεύση στο σπίτι με απλά υλικά της επιλογής του, καταγράφοντας τα αποτελέσματα σε φύλλο καταγραφής που δόθηκε και παρουσιάζοντας τα την επόμενη μέρα στην τάξη.
Δημιουργήσαμε τεχνητή βροχή, γεμίζοντας κατά το 1/3, διάφανο σακουλάκι τροφίμων με zip lock, με χρωματισμένο νερό και το τοποθετήσαμε στο καλοριφέρ. Στη μία πλευρά τα παιδιά σχεδίασαν με μαρκαδόρο θάλασσα, βουνά και ψηλά τον ήλιος. Όταν το νερό ζεστάθηκε δημιουργήθηκαν σταγόνες νερού (υδρατμοί) στον εσωτερικό ελεύθερο χώρο της σακούλας και έτσι είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε και τον κύκλο του νερού να εκτυλίσσεσαι μπροστά μας.
Φτιάξαμε «χρωμοπαγάκια», όπως τα ονόμασαν τα παιδιά, γεμίζοντας παγοκύστη με τέμπερες και με πολύ λίγο νερό είτε αυτούσια είτε κάνοντας μίξη χρωμάτων και τα χρησιμοποιήσαμε σε ατομικές και ομαδικές εικαστικές δραστηριότητες.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις ιδιότητες του νερού, να πειραματιστούν, να καταγράψουν τα αποτελέσματά τους και να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.