22ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων
Τα νέα του Σχολείου μας
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία», το τρίτο βήμα αφορά τη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης, βασισμένου στα αποτελέσματα της προηγούμενης έρευνας που πραγματοποιήθηκε στον σχολικό χώρο. Αυτό το στάδιο είναι κρίσιμο, καθώς καθορίζει τις συγκεκριμένες ενέργειες που θα υλοποιηθούν για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής κατάστασης της σχολικής αυλής.
Συγκεκριμένα, το Σχέδιο Δράσης περιλαμβάνει:
Η σχολική αυλή αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς χώρους του σχολείου, καθώς συμβάλλει στην ψυχαγωγία, την κοινωνικοποίηση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία», το πρώτο βήμα για τη βελτίωση της σχολικής αυλής είναι η αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και η διαμόρφωση ενός βιώσιμου σχεδίου δράσης.
2ο Βήμα: Διαγνωστική Αξιολόγηση της Σχολικής Αυλής
Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την καταγραφή και την ανάλυση του χώρου από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Βασικά σημεία αξιολόγησης είναι:
Η περιβαλλοντική επιτροπή του σχολείου μας πήρε μορφή! Απαρτίζεται από τους μικρούς μαθητές, που είναι οι μεγάλοι εμπνευστές, τη διευθύντρια, τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο σχέδιο δράσης για την αναδιαμόρφωση της αυλής και το μη διδακτικό προσωπικό, όπως την υπεύθυνη καθαριότητας.
Το ξεκίνημα έγινε – τώρα είναι η στιγμή να δώσουμε ζωή στις ιδέες μας!

Ολοκληρώνοντας το περιβαλλοντικό σχέδιο δράσης για την σχολική αυλή του σχολικού έτους 2023-24, οι μαθητές, με την βοήθεια των νηπιαγωγών, έφτιαξαν τον παρακάτω οικοκώδικα. Ο οικοκώδικας αποτελεί μια δέσμευση για την βελτίωση της σχολικής αυλής αλλά και μια παρακαταθήκη κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς για την επόμενη σχολική χρόνια. Φυσικά τον αναρτήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων του νηπιαγωγείου για να τον βλέπουμε όλοι αλλά και για να εφαρμοστεί από τα καινούργια παιδιά που θα φοιτήσουν τη νέα σχολική χρονιά.
Τα παιδιά πήραν πινέλα, χρώματα και συνεχίζουν την διαμόρφωση της αυλής.
Η αυλή μας άλλαξε μορφή ...ελάτε να την δούμε παρέα....ευχαριστούμε για τον χρόνο σας.
Η ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΥΛΗ ΜΑΣ.......
Οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς αρχίζουν την υλοποίηση του προγράμματος.Η αυλή μας αλλάζει πρόσωπο σιγά σιγά....
Τα νήπια άρχισαν την υλοποίηση του προγράμματος.Έφτιαξαν τον χάρτη του σχολείου και σχεδίασαν την αυλή και όλους τους υπόλοιπους χώρους.Αποφασίσαμε όλοι μαζί τι θα χρειαστούμε για το επόμενο βήμα.
Τα παιδιά μετά από την έρευνα που έγινε στην σχολική αυλή πήραν τους μαρκαδόρους και άρχισαν δουλειά....
- Συγκέντρωσαν τα αποτελέσματα της ερευνάς
- Έφτιαξαν τον ιστό της αράχνης
- Βρήκαν τα προβλήματα και τα κατέγραψαν ....
- Πρότειναν δράσεις για να αναπτύξουμε....
- Έθεσαν χρονοδιάγραμμα στις δράσεις...
Στον παρακάτω σύνδεσμο παρουσιάζεται το σχέδιο δράσης, όπως διαμορφώθηκε από την περιβαλλοντική επιτροπή...
Οι μικροί μαθητές (μεγάλοι δημιουργοί) αποφάσισαν να βγουν, να παρατηρήσουν και να εξερευνήσουν την αυλή του σχολείου μας.Πήραν το μεγεθυντικό τους φακό, τα χαρτιά, τους μαρκαδόρους , το μέτρο και ξεκίνησαν....Αφου κοίταξαν το χώρο κάθισαν και ζωγράφισαν τα πράγματα που θέλουν να φτιάξουν...και όσα θέλουν να αλλάξουν...Με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τα παιδιά συγκέντρωσαν όλες τις ιδέες και προχωρούν για το τρίτο βήμα........

Η περιβαλλοντική επιτροπή του σχολείου μας συστάθηκε και αποτελείται :Οι μικροί μαθητές ( μεγάλοι δημιουργοί), η διευθύντρια του σχολείου μας,οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων που ασχολούνται με το σχέδιο δράσης για την αναμόρφωση της αυλής και το μη διδακτικό προσωπικό (καθαρίστρια ).....
Η αρχή έγινε πάμε τώρα να πραγματοποιήσουμε ότι ονειρευτήκαμε.....
Το 22ο Νηπιαγωγείο βρίσκεται δίπλα από την λίμνη Παμβώτιδα στα Ιωάννινα .Είναι 4/θεσιο έχει 4 τμήματα πρωινά, 1 τμήμα ένταξης και 2 ολοήμερα. Το σχολείο μας κάθε χρονιά ξεκινά έχοντας συνοδοιπόρους στο ταξίδι τους νέους μαθητές του. Θέτουμε στόχους που θα μας βοηθήσουν να έχουμε σαν άνθρωποι ατομικά αλλά και συλλογικά σαν κοινωνία μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Σε όλα αυτά που θα κάνουμε βοηθός μας είναι η λίμνη και το περιβάλλον γύρω από αυτή στο οποίο ανήκουμε.