Περιβαλλοντικός Έλεγχος-2ο Βήμα

Στόχος: Ανάληψη ενεργού ρόλου από τα παιδιά στη φροντίδα της υγείας και του περιβάλλοντος
Δραστηριότητες:

Τα παιδιά δημιουργούν την “Οικολογική Ομάδα Υγείας” με όνομα και λογότυπο  «Οι Υγιεινοφάγοι»

Φτιάχνουν κονκάρδες – ταυτότητες μέλους

Συζητούν τι σημαίνει “ποιότητα ζωής”, “υγιεινή”, “διατροφή” με απλά λόγια και ζωγραφίζουν τι τους κάνει να νιώθουν υγιείς και χαρούμενοι.Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στην ερώτηση:Τι με κάνει να νιώθω καλά στο σχολείο μου;

Σε πίνακα με δύο στήλες:(χαρούμενο και λυπημένο σπιτάκι) 

«Με κάνει χαρούμενο»

«Με δυσκολεύει»

Κάθε παιδί βάζει αυτοκόλλητο σε αυτό που νιώθει.

Τα παιδιά εντοπίζουν τι πρέπει να βελτιωθεί (θόρυβος, χώρος ξεκούρασης, βοηθητικές γωνιές).

Υλικά:

Εικόνες, πίνακας, αυτοκόλλητα, emoticons

Δραστηριότητα:

Αναμενόμενο αποτέλεσμα: Τα παιδιά εντοπίζουν τι πρέπει να βελτιωθεί (θόρυβος, χώρος ξεκούρασης, βοηθητικές γωνιές).

Έρευνα τάξης – «Είναι η τάξη μας φιλική προς την υγεία;»

Περπατάμε σε όλο το νηπιαγωγείο με λίστα παρατήρησης σε μορφή εικόνων.

Λίστα ελέγχου:

☐ Υπάρχει χώρος για χαλάρωση
☐ Έχουμε καθαρές τουαλέτες & σαπούνι
☐ Έχουμε χώρο για ήρεμο παιχνίδι
☐ Έχουμε χώρο για κίνηση
☐ Υπάρχει ήσυχη γωνιά όταν είμαι στεναχωρημένος

Τα παιδιά βάζουν ✔ και ❌ με αυτοκόλλητα. Αναμενόμενο αποτέλεσμα: Εύρεση σημείων βελτίωσης (π.χ. «Θέλουμε Χαλαρωτική Γωνιά»).

Φωτογραφίζουμε  1 σημείο που τους κάνει χαρούμενους

και 1 σημείο που πρέπει να αλλάξει

➡ Οι φωτογραφίες τοποθετούνται σε πίνακα
"Μας κάνει καλό"
"Θέλουμε να το αλλάξουμε"

Ακολουθεί Ομαδική Συνέντευξη με θέμα:«Τι θα άλλαζες στο σχολείο για να ζεις καλύτερα;»

Ερωτήσεις στα παιδιά:

“Τι με κάνει να χαλαρώνω στο σχολείο;”

“Τι με κουράζει;”

“Πού παίζω καλύτερα;”

“Τι θα πρόσθετα;”

Η εκπαιδευτικός κρατά σημειώσεις → γίνεται μέρος της αναφοράς.

Δράση Κλείσιματος  «Ποιότητα Ζωής – Το Όνειρο της Τάξης μας»

Μαζί με τα παιδιά δημιουργούμε στο camva εναν εννοιολογικό χάρτη που καταγράφουμε τις προτάσεις των παιδιών για το  τι θα πρόσθεταν στον σχολικό τους χώρο:

  1. υγιεινό κολατσιό
  2.  ήρεμος εξωτερικός χώρος
  3.  χώρος δημιουργίας
  4. στιγμές χαλάρωσης
  5. πλύσιμο χεριών
  6.  συνεργασία & φίλοι

Συμπληρώνουμε το σύνθημα που συναποφασίζουμε στο κέντρο του εννοιολογικού χάρτη και το μετατρέπουμε σε βίντεο:
«Στο σχολείο που με φροντίζει, ανθίζω κι εγώ» και μετατρέπουμε το κείμενο σε φωνή.

Τα ερωτηματολόγια έγιναν με την βοήθεια προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης αφού καταλήξαμε με τους μαθητές μας στις ερωτήσεις και στην μορφή, την δομή και τις εικόνες που θα θέλαμε να συμπεριλαμβάνουν.

Επίσης όλο το υλικό από το πρώτο βήμα το μετατρέψαμε σε QR CODE

 

Συγγραφέας: 
ΔΗΜΗΤΡΑΣΙΟΝΤΗ