Σύνδεση του Σχεδίου Δράσης με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών

Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης, διαπιστώθηκε ότι ο βαθμός σύνδεσης του με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών επηρεάστηκε θετικά από τη βαθμίδα εκπαίδευσης, τη φύση των μαθημάτων, αλλά και την εμπειρία και τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν. Οι εκπαιδευτικοί αξιοποίησαν τη βαθιά γνώση του Προγράμματος Σπουδών για να εντοπίσουν εκείνες τις ενότητες, δραστηριότητες και θεματικές που συνέδεαν άμεσα τους στόχους του Σχεδίου Δράσης με το καθημερινό παιδαγωγικό έργο.

Το Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου παρείχε σημαντικές ευκαιρίες για παιδαγωγική προσέγγιση περιβαλλοντικών θεμάτων και θεμάτων αειφορίας. Οι εκπαιδευτικοί εστίασαν σε δραστηριότητες που ενίσχυαν τη βιωματική προσέγγιση, όπως η φροντίδα του λαχανόκηπου, η ανακύκλωση, η αισθητική αναβάθμιση της αυλής, και ενσωμάτωσαν τις δράσεις αυτές σε ενότητες γλώσσας, μαθηματικών, αισθητικής αγωγής, φυσικών επιστημών και κοινωνικής ανάπτυξης.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης, διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά ανταποκρίνονταν με ενθουσιασμό, καθώς καλούνταν να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε πραγματικά, αυθεντικά περιβάλλοντα και θέματα που τα αφορούσαν άμεσα. Η μάθηση απέκτησε νόημα και τα κίνητρα των παιδιών ενισχύθηκαν, αφού η καθημερινότητά τους συνδέθηκε με περιβαλλοντικά ζητήματα, βιωματικές δραστηριότητες και συλλογικές προσπάθειες φροντίδας του σχολικού τους χώρου.

 

Η σύνδεση του Σχεδίου Δράσης με το Αναλυτικό Πρόγραμμα συνετέλεσε ουσιαστικά στη διαθεματική και ολιστική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ενίσχυσε την καλλιέργεια στάσεων υπευθυνότητας, συνεργασίας και ενεργής συμμετοχής από την προσχολική ηλικία

Συγγραφέας: 
Ειρήνη Πέρτσαλη