Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Από την Παρασκεύή 2 Μαϊου αρχίσαμε να γιορτάζουμε τις φετινές Global Action days με διάφορες δραστηριότητες:
Πήγαμε στο απέναντι παρκάκι με τους μεγενθυντικούς φακούς και αρχίσαμε να εξερευνούμε τα δέντρα, το χώμα , να παρατηρούμε τα έντομα που υπάρχουν , αλλά και τα σκουλήκια. Δυσκολευτήκαμε λογω της ανομβρίας να βρούμε σκουλήκια. Μόνο δύο. Βρήκαμε όμως και έναν βάτραχο
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αναδιαμόρφωση και αξιοποίηση της αυλής του νηπιαγωγείου, τα παιδιά του νηπιαγωγείου έγιναν ενεργοί πολίτες και έγραψαν ένα γράμμα-πρόσκληση στο Δήμαρχο, όπου του κοινοποιούν τα αιτήματά τους σχετικά με την αυλή και τον προσκαλούν στο νηπιαγωγείο.
Οι εκπαιδευτικοί της Ομάδας Δράσης του σχεδίου επισκέφτηκαν το Δήμαρχο στο γραφείο του και του επιδώσανε το γράμμα των παιδιών.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το γράμμα των παιδιών:
Αγαπημένε μας κ. Δήμαρχε!
Ο Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός «Η θάλασσα που θέλω να έχω!» απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στοχεύοντας στην ανάδειξη έργων με θέμα το θαλάσσιο περιβάλλον και την προστασία του. Με τη συμμετοχή στον διαγωνισμό δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές και τις σχολικές μονάδες να ενεργοποιηθούν περαιτέρω πάνω στο ζήτημα της θαλάσσιας ρύπανσης, να συμβάλλουν στην προστασία της και να βραβευτούν για τις προσπάθειές τους. Ο υπεύθυνος φορέας διοργάνωσης του διαγωνισμού είναι το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Χρώματα και Αρώματα στο 20ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης!
Οι μικροί μας κηπουροί με μεγάλο ενθουσιασμό πήραν φτυαράκια, ποτιστήρια και σκαλιστήρια, και φύτεψαν λουλούδια και αρωματικά φυτά και βότανα στην αυλή του νηπιαγωγείου μας!
Τα παιδιά έμαθαν με διασκεδαστικό τρόπο πώς φυτεύουμε και φροντίζουμε ένα φυτό, αλλά και ενημερώθηκαν και προβληματίστηκαν για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Επίσης, αποτύπωσαν τη διαδικασία και τα στάδια της ανθοφύτευσης με ζωγραφική.
Μικροί και μεγάλοι συνεργαστήκαμε με χαρά, ενθουσιασμό και αγάπη σε μία κοινή προσπάθεια αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, συνεργαστήκαμε για να κάνουμε τον εξωτερικό μας χώρο πιο όμορφο, ζωντανό και φιλόξενο για τα παιδιά μας.
Την Πέμπτη 3 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε συνάντηση συνεργασίας μεταξύ της ομάδας των εκπαιδευτικών που συντονίζουν το σχέδιο δράσης και εκπροσώπων του Συλλόγου Γονέων.
Οι γονείς ενημερώθηκαν για την εξέλιξη και πορεία του σχεδίου, ανταλλάξαμε απόψεις και ιδέες και προχωρήσαμε σε έναν προγραμματισμό των εργασιών που θα ακολουθήσουν.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ολόκληρη την παρουσίαση της συνάντησης:
Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά ταξίδεψαν με τη φαντασία τους και ονειρεύτηκαν την αυλή που θα ήθελαν να παίζουν κάθε μέρα!
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αυλή, τα παιδιά του Υποχρεωτικού Τμήματος 1 κατασκεύασαν με πολλή χαρά ταΐστρες για τα πουλάκια! Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, μαθαίνουμε πώς να φροντίζουμε το περιβάλλον και τα ζώα που ζουν κοντά μας. Οι ταΐστρες τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία της αυλής και είμαστε χαρούμενοι γιατί οι φτερωτοί μας φίλοι θα βρίσκουν εύκολα την τροφή τους και θα μας επισκέπτονται!
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης που γιορτάστηκε στις 7 Νοεμβρίου, ημέρα αφιερωμένη σε υπαίθριες δραστηριότητες και παιχνίδι έξω από την τάξη.
Την Παρασκευή 30 Μαΐου πραγματοποιήσαμε μια ξεχωριστή ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη στην καταπράσινη Αγιάσο, με σκοπό τη βιωματική μάθηση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών.
Είμαστε ευτυχείς για τη μόνιμη συνεργασία μας με το ΚΠΕ Πεταλούδων και τον ΥΣΡ (Ενυδρείο) γιατί μας ανοίγουν νέους ορίζοντες και μας δίνουν το έναυσμα για νέες ερευνητικές δραστηριότητες
1.Δημοσίευση στις τοπικές εφημερίδες, ψηφιακές και έντυπες (Ροδιακή, Δημοκρατική) https://www.rodiaki.gr/article/522470/ekpaideytikh-episkepsh-toy-1oy-gym...
2.Αφίσες, πίνακας ανακοινώσεων
3.Σχολική εφημερίδα
4.Σχολική ιστοσελίδα
5.Ανοιχτές εκδηλώσεις στη σχολική κοινότητα
6.Ενσωμάτωση στο σχολικό πρόγραμμα
7.Συμμετοχή σε διαγωνισμούς (Global Action Days)
Animation με περιβαλλοντικά μηνύματα στα γαλλικά
Το etwinning πρόγραμμα μας με τίτλο HeartSmart συνδέεται με τις κατηγορίες
- ΕΥ Ζην
- Φροντίζω το περιβάλλον
Πολλές δραστηριότητες και κουίζ έγιναν στην ώρα
των δεξιοτήτων.
etwinning πρόγραμμα: HeartSmart
Username: Heart.Smart
Password:2025
Πληροφορική: Περιβαλλοντικά μηνύματα μέσω scratch. Διδάσκων:Γεωργάς Μανόλης
http:// https://scratch.mit.edu/projects/1107016864
https://scratch.mit.edu/projects/1190670098/
https://scratch.mit.edu/projects/1190670535/
https://scratch.mit.edu/projects/1190670655/
Όλες οι δράσεις και οι δραστηριότητες περιλαμβάνονται στη φόρμα οικολογικών σχολείων που έχουμε στείλει στη ΕΕΠΦ.
Ερευνήσαμε τις ενέργειες του σχολείου μας για τη μείωση κατανάλωσης
ενέργειας και διαπιστώσαμε τα εξής:
Ελλείψεις στον εσωτερικό και αύλειο χώρο του σχολείου μας
Θέρμανση -ψύξη στις τάξεις
Έλεγχος αντικατάστασης λαμπών (ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας από έρευνα προηγούμενων ετών)
Έλεγχος υγρασίας και διαρροής στους τοίχους, ταβάνια
Συνέντευξη των αρχηγών της περιβαλλοντικής επιτροπής με τον διευθυντή για να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα.
Πριν από τρία χρόνια, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ξεκίνησαν μια όμορφη πρωτοβουλία: φυτέψαμε στην αυλή μας ελιές και μουριές, δημιουργώντας έναν μικρό ελαιώνα. Από τότε, οι μαθητές έχουν αναλάβει ενεργό ρόλο στην καθημερινή φροντίδα των δέντρων, ποτίζοντάς τα και παρακολουθώντας την ανάπτυξή τους με υπευθυνότητα και χαρά.
Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού μας προγράμματος με τίτλο «Οι υγροβιότοποι και οι ωκεανοί είναι οι θησαυροί της Γης», οι μαθητές συμμετείχαν σε μια σειρά από δημιουργικές και βιωματικές δράσεις, με στόχο την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και τη γνωριμία με σημαντικά οικοσυστήματα του τόπου μας.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια βιωματική περιβαλλοντική δράση με σκοπό την παρατήρηση και καταγραφή της τοπικής χλωρίδας και πανίδας. Η δραστηριότητα στόχευε στην ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης των παιδιών και την καλλιέργεια σεβασμού προς το φυσικό περιβάλλον.