Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
@ Στο δεύτερο μήνα υλοποίησής του βρίσκονται τα προγράμματα του Κέντρου Πρόληψης «ΠΝΟΗΣ», που γίνονται στο σχολείο μας και επιμελούνται η κοινωνική λειτουργός Δέσποινα Σαμοθρακή και η ψυχολόγος Γιώτα Ψύρρα.
………………………………………………
@ Το προγράμματα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο και γίνονται στις τάξεις Ε΄ και Γ’/Δ΄ από ένα δίωρο κάθε εβδομάδα. Αφορούν την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης των μαθητών, τη διαχείριση του θυμού, την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους και την προαγωγή της ψυχικής τους υγείας.
………………………………………………………….
@ Οι βροχές του φθινοπώρου και οι λιακάδες, που ακολούθησαν είχαν σαν αποτέλεσμα να γεμίσουν οι πλαγιές γεμίζουν από μανιτάρια, που εδώ στο νησί τους λέμε αμανίτες. Από τότε πολλοί - μόλις βρουν ευκαιρία- βγαίνουν στο βουνό για να μαζέψουν. Μαζί και αρκετοί μαθητές με τους γονείς τους.
…………………………………………………………………….
@ Τα μανιτάρια είναι μύκητες και όχι των λαχανικά , όπως πολλοί νομίζουν. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και ελάχιστη ποσότητα λίπους. Η θερμιδική τους αξία επίσης, είναι ελάχιστη, αφού τα 100 γραμμάρια μανιταριών περιέχουν μόλις 25 θερμίδες.
Είναι υπέροχο που οι μαθητές και οι μαθήτριες του δημοτικού σχολείου συμμετέχουν ενεργά στη συλλογή απορριμμάτων! Αυτό δείχνει υπευθυνότητα και περιβαλλοντική συνείδηση. Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτή τη δράση έχει δύο βασικές διαστάσεις:
Σχεδιάσαμε ένα δέντρο με τη βοήθεια της παλάμης μας και στη συνέχεια κάναμε ένα κολάζ ενός δάσους για το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουμε “Δάσος, πηγή ζωής” για το Δίκτυο Οικολογικών Σχολείων.
Σκοπός της δράσης είναι να λειτουργήσει ο σχολικός κήπος σαν χώρος μάθησης, συνεργασίας και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, υπευθυνότητας και φροντίδας του φυσικού περιβάλλοντος.
Πρώτη φάση
Οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού συμμετείχαμε σε βιωματικές και δημιουργικές δράσεις με θέμα τη Διατροφή, εμπνευσμένες από το «Μέτρον Άριστον». Μελετήσαμε την Πυραμίδα Υγιεινής Διατροφής, καταγράψαμε τις καθημερινές μας συνήθειες και, μέσα από θεατρικές δραστηριότητες, εικόνες αρχαίων αγγείων και ψηφιδωτών, γνωρίσαμε τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων. Δημιουργήσαμε μακέτα με τρόφιμα «του τότε και του τώρα» και μάθαμε για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, όπως τη δίδαξε ο Ιπποκράτης.
Στο πλαίσιο των δράσεων του Οικολογικού Σχολείου, οι μαθητές μας, με τη συνεργασία και τη στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, φύτεψαν κυκλάμινα στο προαύλιο. Με χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαν όλοι σε αυτή τη μικρή αλλά σημαντική προσπάθεια καλλωπισμού και φροντίδας του σχολικού μας χώρου.
Η δράση αυτή μάς θυμίζει πως όταν ενωνόμαστε, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο όμορφο και πιο “πράσινο” περιβάλλον για τα παιδιά μας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την διαλογή με την βοήθεια της innoveco οι μαθητές της Β τάξης του σχολείου μας έμαθαν για το παραπάνω θέμα. Έπειτα ζωγράφισαν τους κάδους και ανάλογα με ποιον τρόπο τα τοποθετούμε.
Στα πλαίσια του e Twinning έργου μας και των εργαστηρίων δεξιοτήτων μιλήσαμε για το δάσος και τα παιδιά ανέλαβαν να κάνουν τη μακετα του δάσους με φυσικό και άχρηστο υλικό. Προσθέσαμε ζώα και τα φυσικά τους καταφύγια και μιλήσαμε επίσης για τη βιοποικιλότητα του δάσους.
https://blogs.sch.gr/niprizartri/2025/11/08/kataskeyi-maketas-dasoys/
Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό .Τα παιδιά συνεργάστηκαν και το απόλαυσαν.
Ένα νέο e Twinning έργο με θέμα : “NBS & STEM adventures in the forest ” ξεκινάει το Νηπιαγωγείο Ριζαριού με ιδρυτικό ρόλο,για το σχολικό έτος 2025-2026.
Μια νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και για το Νηπιαγωγείο Ριζαρίου οι δράσεις ξεκίνησαν όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο!
To Nηπιαγωγείο Ριζαριού συμμετείχε και φέτος στην Ημέρα Υπαίθριας Τάξης, ένα παγκόσμιο κίνημα που μας υπενθυμίζει πόσο ισχυρή μπορεί να είναι η μάθηση πέρα από τους τοίχους της τάξης!
Το απόγευμα της Τετάρτης 5 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 18.00-20.30 ,πραγματοποιήθηκε ένα ακόμη εξαιρετικό σεμινάριο του κύκλου ενδοεπιμόρφωσης εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2025-2026 , με υπεύθυνο φορέα διοργάνωσης το Νηπιαγωγείο Ριζαριού σε συνεργασία με όλα τα σχολεία Προσχολικής και Πρωτοβαθμιας εκπαίδευσης που συμμετέχουν στη δράση.
Climate Action Day 2025
Η Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Ριζαριού που εκπροσώπησε τη χώρα μας παγκοσμίως!
Σήμερα, γιορτάσαμε με υπερηφάνεια μαζί με σχολεία και εκπαιδευτικούς σε όλο τον κόσμο την Ημέρα Δράσης για το Κλίμα, μια παγκόσμια εκδήλωση του Σχεδίου Δράσης για το Κλίμα, συμμετέχοντας με ένα βίντεο!
Αναγνώριση και κατάταξη στους 10 κορυφαίους ηγέτες μεταξύ των εκπαιδευτικών παγκοσμίως για τη συμβολή της Προϊσταμένης του σχολειου μας στο Πρόγραμμα Δράσης για το Κλίμα.
Τα παιδιά πρότειναν να ασχοληθούμε με τον πλανήτη Άρη και ετοιμάσαμε ένα σενάριο για να μάθουμε αν μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη.
Ο Άρης, ο κόκκινος πλανήτης, είναι ένας από τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Ο αέρας εκεί δεν είναι κατάλληλος για αναπνοή και δεν υπάρχει νερό.Αν οι άνθρωποι πάνε να ζήσουν στον Άρη, θα χρειαστούν ειδικά σπίτια, διαστημικά ρούχα και μηχανήματα για να παράγουν αέρα και τροφή.
Συμμετοχή κατόπιν πρόσκλησης ως εισηγήτρια στο TeachMeet του MOOC με θέμα περιββαλοντικό «Λύσεις βασισμένες στη φύση: Προσεγγίσεις κατάρτισης για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές εκπαιδευτικών», στις 30 Σεπτεμβρίου 2025, που διοργανώθηκε από την Ακαδημία European Schoolnet.
Οι μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας του Γυμνασίου πραγματοποίησαν στις 18 Νοεμβρίου εκπαιδευτική εξόρμηση στο φράγμα της Θέρμης.
Εβδομάδα Κώδικα 2025!
Συμμετέχουμε και φέτος δυναμικά με πάνω από 40 δραστηριότητες στην Εβδομάδα Κώδικα 2025 και ,ενώ η ίδρυση συμμαχίας από την Leading Teacher EU Codeτου σχολείου μας αποτέλεσε ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή κι άλλων εκπαιδευτικών.
https://blogs.sch.gr/niprizartri/2025/10/25/symmetochi-stin-code-week-2025/
Τηv Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2025, από τις 18:00 έως τις 20.30 μ.μ., πραγματοποιήθηκε σεμινάριο του κύκλου ενδοεπιμόρφωσης εκπαιδευτικών με θέμα " Καινοτόμα προγράμματα στην εκπαίδευση ".




















