Νηπιαγωγείο Αγίου Σύλλα

Βραβευμένο: 
ΟΧΙ
Έτος Εγγραφής: 
2019
Θέματα: 
2019-2020
Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη
2020-2021
Νερό

Τα νέα του Σχολείου μας

19.5.2021

ΠΗΞΗ ΚΑΙ ΤΗΞΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες 

Η 1η ομάδα έβαλε νερό μέσα σε διάφορα  παιχνίδια από το κουκλόσπιτο (πχ πλαστικά ποτηράκια, μπουκαλάκια κ.λπ.). Έπειτα  τα παιδιά τοποθέτησαν τα δοχεία στην κατάψυξη. Στη συνέχεια έκαναν υποθέσεις για το τι θα γίνει με το νερό.

17.5.2021

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ

Επιπλέω και βυθίζομαι 

Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο  "Επιπλέω και βυθίζομαι". Στη συνέχεια  πήραμε μια λεκάνη με νερό και διάφορα αντικείμενα. Κάποια από αυτά επέπλεαν και κάποια άλλα βυθίζονταν. Κάθε παιδί έπαιρνε  το αντικείμενο της αρεσκείας του και πριν το  αφήσει να πέσει στο νερό,  έκανε  μια υπόθεση για το εάν θα βυθιζόταν ή εάν θα επέπλεε ανάλογα με τη σύστασή του. Στο τέλος έκανε έλεγχο της υπόθεσης και ανακοίνωνε στην ομάδα το συμπέρασμά του.

 

5.6.2020

Σήμερα 5 Ιουνίου Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα των Οικολογικών Σχολείων. Μοιράσαμε στα παιδιά από μία εικόνα, που αφού την περιέγραψαν εντόπισαν το πρόβλημα και πρότειναν τη λύση του.

Καταγράψαμε τον εξής Εικονο-ECO- κώδικα:

1. Να πετάμε σον κάδο της ανακύκλωσης: χαρτιά, πλαστικά, γυαλιά, αλουμίνιο.

2. Να σταματήσουμε το πετρέλαιο.

3. Να μην παίρνουμε τους χώρους των αναπήρων.

4. Να μην πετάμε σκουπίδια στη θάλασσα.

5. Να κλείνουμε τα φώτα όταν δεν τα χρειαζόμαστε.

6. Να μην βάζουμε δίχτυα στη θάλασσα.

5.6.2020

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος! Τι είναι περιβάλλον; Τι είναι Φύση; Κλείνουμε τα μάτια και ταξιδεύουμε με τους ήχους της φύσης. Ακόυμε το ποτάμι, όμως τι είναι αυτό που ακούγεται; Κάποιος κλαίει; Κλαίνε τα Ποτάμια; Έχω να σας πω μια ιστορία: τη λένε Το κλάμα του Ποταμού. Διαβάζουμε το παραμύθι της Φρίντας Κριτσωτάκη και συζητάμε για όλα αυτά. Ζωγραφίζουμε το ποτάμι και όλα τα πλάσματα που ζουν γύρω του!

6.5.2020

Ο 1ος Στόχος για Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι να δώσουμε τέλος σε όλες τις μορφές φτώχειας, παντού. Πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα το οποίο απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή κατά την προσέγγισή του στα παιδιά, καθώς (εκείνα) λόγω της εγωκεντρικής τους φύσης (Piaget) νιώθουν ενοχές για πολλά αρνητικά πράγματα που συμβαίνουν γύρω τους, στα οποία στην πραγματικότητα δεν φέρουν καμία ευθύνη!

10.4.2020
Η κοτούλα της Ανακύκλωσης

Μπορεί να είμαστε μέσα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάει η δημιουργικότητά μας. Αντιθέτως ενθαρρύνουμε τις κατασκευές με υλικά που διαθέτουμε, τα λεγόμενα "χρήσιμα- άχρηστα"!. Καθώς η επικοινωνία με τα παιδιά γίνεται μέσω ασύγχρονης διδασκαλίας ετοιμάσαμε την Κοτούλα της Ανακύκλωσης Λόγω Πάσχα και την ανεβάσαμε το Blog.

10.3.2020

Πρόκειται για μια ερώτηση που μας κάνουν τα παιδιά και καταλήγουμε στο συμπέρασμα: γιατί έχει αλάτι! Και πώς βρέθηκε αυτό το αλάτι; Διαβάζουμε το παραμύθι με τον γαίδαρο που μετέφερε σακιά με αλάτι και έπεφτε στο ποτάμι δήθεν να ξαποστάσει.... (Β. Μάστορη, Απορίες παιδιών Η Θάλασσα). Φτιάχνουμε δύο μικρά σακιά με αλάτι (τα σακιά είναι από λευκό τούλι). Στο ένα σακί έχουμε αλάτι και στο άλλο ζάχαρη. Τα βυθίζουμε σε νερό και τα παιδιά βλέπουν πώς διαλύεται και γίνεται πιο ελαφρύ, όπως στο παραμύθι. Κάνουμε πείραμα για τη διαλυτότητα και τη γεύση. Τελικά...γιατί η θάλασσα είναι αλμυρή;

9.3.2020

Είδαμε τα εκπαιδευτικά βίντεο για την μόλυνση των θαλασσών από πετρελαιοκηλίδα και αποφασίσαμε να δούμε πόσο πραγματικά δύσκολος είναι ο καθαρισμός της. Χρωματίσαμε το νερό γαλάζιο και λιώσαμε βούτυρο (μπορεί να γίνει και με λάδι). Το ανακατέψαμε με λίγο μαυρο χρώμα και το ρήξαμε στη θάλασσα. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το γεγονός ότι η πετρελαιοκηλίδα μας επιπλέει ενώ ο βυθός φαινόταν καθαρός! Αρχίσαμε να παίρνουμε διάφορα μέτρα για τον καθαρισμό της: με καλαμάκια, κουτάλια, βαμβάκι και ένα πλωτό φράγμα.

14.2.2020

Διαβάσαμε τα παραμύθια "Βοήθεια! Σκουπίδια Σώστε με" και "Η κυρία Ανακύκλωση και οι φίλοι της" και αποφασίσαμε να κάνουμε ανακύκλωση χαρτιού. Κόψαμε εφημερίδα σε μικρά κομματάκια και τα βάλαμε στο νερό. Όταν είχαν διαλυθεί τα βάλαμε στην "πρέσα" και φτιάξαμε ένα νέο χαρτόνι. Η δράση προωθεί τον 15ο ΣΒΑ (Ζωή στη Στεριά) για τη Βιώσιμη Διαχείριση των δασών.

12.2.2020

Αποφασίζουμε να μελετήσουμε πόσο πολύ πλαστικό υπάρχει στο σχολείο μας. Γινόμαστε εξερευνητές. Κρατάμε τα φύλλα παρατήρησης και μελετάμε το χώρο. Συμπληρώνουμε τα φύλλα παρατήρησής μας. Τι μπορούμε να κάνουμε μετά τη χρήση τους; Πόσο δύσκολη γίνεται η αλιεία με τα πλαστικά στη θάλασσα;

Σελίδες

Διεύθυνση: 
Άγιος Σύλλας
71500 Ηράκλειο