8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Βραβευμένο: 
ΟΧΙ
Έτος Εγγραφής: 
2024
Θέματα: 
2024-2025
Νερό
Απορρίμματα
Αειφόρο Σχολείο
Φύση και βιοποικιλότητα
Κλιματική Αλλαγή
2025-2026
Νερό
Ενέργεια
Απορρίμματα
Αειφόρο Σχολείο
Φύση και βιοποικιλότητα
Ποιότητα ζωής (υγιεινή - διατροφή)
Κλιματική Αλλαγή

Τα νέα του Σχολείου μας

10.12.2025

Η δημιουργία της Γης με τους ωκεανούς χρησιμοποιώντας τις φυτρωμένες φακές είναι μια έξυπνη και εντυπωσιακή σύνδεση των Φυσικών Επιστημών, της Τέχνης και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
«Η Γη Μας»: Ένα Έργο Ζωής από την ΣΤ1
«Αφού ολοκληρώσαμε με επιτυχία το πείραμα της βλάστησης και παρακολουθήσαμε πώς οι φακές μας μετατράπηκαν από μικροί σπόροι σε έντονο πράσινο βλαστάρι, αποφασίσαμε να κάνουμε το επόμενο βήμα.

9.12.2025

Είναι υπέροχο που οι μαθητές και οι μαθήτριες του δημοτικού σχολείου συμμετέχουν ενεργά στη συλλογή απορριμμάτων! Αυτό δείχνει υπευθυνότητα και περιβαλλοντική συνείδηση. Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτή τη δράση έχει δύο βασικές διαστάσεις:

6.12.2025

Ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές των τάξεων Γ' και Δ' του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αμπελοκήπων να επισκεφτούν το Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης και να δουν από κοντά την ιστορία της υδροδότησης της πόλης!
Σημασία της Επίσκεψης:
Το Μουσείο Ύδρευσης αποτελεί ένα ιστορικό κτίριο (το παλιό Κεντρικό Αντλιοστάσιο της πόλης, κατασκευής 1890-1894) που αφηγείται την ιστορία της υδροδότησης της Θεσσαλονίκης από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα.

4.12.2025

Οι μαθήτριες Μελίνα Αβντουλάι και Άμι Κούρτι της ΣΤ1 τάξης, μας περιγράφουν τις επιπτώσεις της πλαστικής ρύπανσης στο περιβάλλον γράφοντας δύο ωραίες εκθέσεις.
Τα αποτελέσματα της ρύπανσης είναι πολύ επιβαρυντικά για το θαλάσσιο περιβάλλον.

2.12.2025

Επίσημα μηνύματα για δράση:

1. «Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων συμμετέχει ενεργά στην παγκόσμια προσπάθεια για έναν πλανήτη χωρίς πλαστικά. Με το παγούρι και το ταπεράκι μας, δείχνουμε τον δρόμο προς ένα βιώσιμο μέλλον.»

2. «Η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινά από το σχολείο μας. Λέμε όχι στα πλαστικά μιας χρήσης και ναι στις επαναχρησιμοποιούμενες λύσεις. Το ταπεράκι της μαμάς είναι η αρχή!»

30.11.2025

Μία εξαιρετική εργασία από τον μαθητή Γιώργο Φαναρά της ΣΤ1 τάξης του σχολείου μας, όπου μας περιγράφει όλες τις μορφές ενέργειας που χρησιμοποιεί η ανθρωπότητα σήμερα και το αποτύπωμα τους στο περιβάλλον.
Τα στοιχεία είναι βασισμένα στο βιβλίο της Φυσικής της ΣΤ τάξης και στην ενότητα της Ενέργειας.

27.11.2025

 Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης συμμετέχουν στη Διεθνή Ημέρα Δράσης με τη δημιουργία μιας αφίσας με τίτλο "ΠΛΑΣΤΙΚΑ - ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ", δείχνοντας τους κινδύνους του πλαστικού στη θαλάσσια ζωή και προτείνοντας λύσεις για να σωθεί η θάλασσα.

22.11.2025

Η κατασκευή ενός ηλιακού φούρνου είναι ένα ιδανικό, πρακτικό και διασκεδαστικό πείραμα για τους μαθητές της Στ' Δημοτικού στο μάθημα της Φυσικής, καθώς συνδέεται άμεσα με την ενότητα της Ενέργειας. Μπορεί να κατασκευαστεί εύκολα χρησιμοποιώντας απλά, ανακυκλώσιμα υλικά, όπως ένα κουτί πίτσας.
Απαραίτητα Υλικά:
Ένα κουτί πίτσας ή άλλο παρόμοιο χαρτόκουτο.
Αλουμινόχαρτο.
Μαύρο χαρτόνι ή μαύρη μπογιά.
Διαφανές πλαστικό φύλλο (π.χ., μια σακούλα ψησίματος ή ζελατίνη).
Κόλλα, ψαλίδι/κοπίδι (με επίβλεψη ενηλίκου), χάρακας και μονωτική ταινία.

14.11.2025

"Ο Βραχόκηπος μας Ζωντανεύει!"
Στόχος: Η αισθητική και βοτανική ανανέωση του υπάρχοντος βραχόκηπου, με ενεργή συμμετοχή των μαθητών, για τη δημιουργία μιας βιώσιμης, όμορφης και εκπαιδευτικής γωνιάς στην αυλή του σχολείου.

Τα παιδιά σχεδιάζουν και δημιουργούν τον νέο βραχόκηπο.
Έναν βραχόκηπο με Αρωματικά Βότανα (Λεβάντα, θυμάρι, ρίγανη - ιδανικά για την Ελλάδα).
Έναν βραχόκηπο με Παχύφυτα (Χρειάζονται ελάχιστο νερό και είναι πολύ ανθεκτικά).
Έναν βραχόκηπο με Χρώμα (Με ανθεκτικά αγριολούλουδα που ανθίζουν).

9.11.2025

Αγαπάμε τη φύση και ζωγραφίζουμε φανταστικές εικόνες από τοπία και ζώα
Εξαιρετική δράση των παιδιών όλων των τάξεων του σχολείου μας και την επίβλεψη της δασκάλας των εικαστικών κας Βασιλικής Σιώτη.

Σελίδες

8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Διεύθυνση : Σκεπάρνη 1Α, τ.κ. 56123

Αμπελόκηποι Θεσσαλονίκης

Τηλ: 2310 734180

Email: 8dimamp@sch.gr

Κάθε χρόνο το σχολείο μας υλοποιεί αρκετές δράσεις «αειφόρες», «περιβαλλοντικές» «οικολογικές», δημιουργώντας ένα σχολείο που καλλιεργεί τον σεβασμό για τη προσωπικότητα του καθενός, τον σεβασμό για τον συνάνθρωπο και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Συμμετέχουμε σε πολλά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα (ανάπτυξη σχολικού κήπου, φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, πράσινες γειτονιές), πανελληνίους εμβέλειας διαγωνισμούς (ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΡΟΦΗ-ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ, 1ο βραβείο παραμυθιού), πραγματοποιούμε συνεργασίες με το Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης (πρόγραμμα ανακύκλωσης), με φορείς και οργανισμούς και διοργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις εντός και εκτός πόλεως με την αμέριστη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας που ενισχύουν τις γνώσεις των μαθητών ενώ ταυτόχρονα αποτελούν άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινότητα.

 Ως αειφόρο σχολείο εννοείται το σχολείο εκείνο το οποίο μέσω της οργάνωσης, της λειτουργίας και υπόστασής του, μπορεί να αποτελέσει μοντέλο καλής πρακτικής για τους μαθητές και την κοινωνία, να παρέχει γνώσεις και να καλλιεργεί δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να τους καταστήσει ικανούς να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας ικανά να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να συνδιαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.

Η επιλογή της θεματικής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος βασίστηκε στο ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα με την υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. στη θεματική της βελτίωσης και αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, της προστασίας του πρασίνου, των δασών, του κλίματος και εν γένει του περιβάλλοντος. Η συνειδητοποίηση του κατεπείγοντος χαρακτήρα της κλιματικής αλλαγής, που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθιστά επιτακτική την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα πρόληψης της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων και της ποιότητας ζωής μέσα από ανάληψη δράσεων ευαισθητοποίησης, βελτίωσης ή αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.

Στοχεύουμε

Στην  καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αλλάξουν στάση και αξίες για τη ζωή και τη φύση.

Στην ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του και στην ευαισθητοποίηση και σύνδεση των θεμάτων περιβάλλοντος, με τις γνώσεις του σχολείου.

Να γνωρίσουν οι μαθητές το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με αυτό. «Έτσι θα ευαισθητοποιηθούν και θα νιώσουν πως ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα να κακοποιεί τη φύση, γιατί με αυτόν τον τρόπο προκαλεί την καταστροφή του, αφού και ο ίδιος αποτελεί ένα μέρος της.»

Να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον, ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, γνωριμία με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βιολογικές καλλιέργειες σε σχέση της με την προστασία του περιβάλλοντος και την Αειφόρο Ανάπτυξη μιας περιοχής.

Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που συλλέγουν άμεσα με τις εμπειρίες τους

Να βοηθηθούν στην έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου (σχεδιάζουν – ζωγραφίζουν – δημιουργούν αφίσες, γράφουν στίχους, παίζουν μουσική, υποκρίνονται παίζοντας ρόλους)

Στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση

Στην ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών

Στην οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συνεργασία.

Στη βοήθεια προς τους μαθητές, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους, για τον καθορισμό της μετέπειτα συνολικής στάσης ζωής τους και για τις επαγγελματικές επιλογές τους,

Στη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι τα οικολογικά προβλήματα δεν έχουν σύνορα και ότι χρειάζεται διεθνής προσπάθεια για τη λύση τους.

Στην ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας και ερευνητικής διάθεσης.

στην κατανόηση της έννοιας της Αειφόρου Ανάπτυξης

Διεύθυνση: 
Σκεπάρνη 1A
561 23 Θεσσαλονικη