8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Βραβευμένο: 
ΟΧΙ
Έτος Εγγραφής: 
2024
Θέματα: 
2024-2025
Νερό
Απορρίμματα
Αειφόρο Σχολείο
Φύση και βιοποικιλότητα
Κλιματική Αλλαγή
2025-2026
Νερό
Ενέργεια
Απορρίμματα
Αειφόρο Σχολείο
Φύση και βιοποικιλότητα
Ποιότητα ζωής (υγιεινή - διατροφή)
Κλιματική Αλλαγή

Τα νέα του Σχολείου μας

20.10.2025

Η δημιουργία οικολογικών απορρυπαντικών από απλά, φυσικά υλικά όπως το ξίδι, η μαγειρική σόδα και το λεμόνι είναι μια φανταστική δράση περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ξίδι: Λειτουργεί ως απολυμαντικό και διαλύει τα άλατα. Μαγειρική Σόδα: Είναι ήπιο λειαντικό, αποσμητικό και βοηθά στη διάσπαση της βρωμιάς. Λεμόνι: Προσφέρει αντιβακτηριδιακές ιδιότητες και φρέσκο άρωμα. Οι μαθητές/τριες της ΣΤ1 τάξης του σχολείου μας έφτιαξαν οικολογικό απορρυπαντικό πατωμάτων με ξίδι σόδα και λεμόνι. Με αυτό σφουγγάρισαν τον εσωτερικό χώρο του σχολείου έξω από τις αίθουσες. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά.

17.10.2025

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 με αφορμή την ενότητα της γλώσσας 
<< Ο φίλος μας το περιβάλλον>>, συζήτησαν μαζί με τη δασκάλα τους για τις ωφέλειες ειδικότερα του δάσους. Το δάσος είναι ένα φυσικό αγαθό με ανυπολόγιστη αξία για τη ζωή, για τον άνθρωπο.Είναι πολύ σημαντική και η οικολογική του αξία.
Στη συνέχεια τα παιδιά, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, δημιούργησαν μια αφίσα με μηνύματα που αφορούν την πρόληψη πυρκαγιάς, την καθαριότητα, τη συμπεριφορά και τον σεβασμό στη φύση.
                Μηνύματα
1. Μην ανάβεις φωτιά.

14.10.2025

Φυτεύουμε Φακές στο Παράθυρο της Τάξης: Ένας Οδηγός για Μικρούς Βοτανολόγους
Η καλλιέργεια της φακής στο περβάζι του παραθύρου της σχολικής αίθουσας αποτελεί μια κλασική, αλλά πάντα συναρπαστική, δραστηριότητα για τους μαθητές του δημοτικού σχολείου. Μέσα από αυτό το απλό πείραμα, τα παιδιά έρχονται σε άμεση επαφή με τον κύκλο ζωής των φυτών, μαθαίνουν βιωματικά για τις ανάγκες τους και καλλιεργούν την παρατηρητικότητα και την υπευθυνότητά τους.

11.10.2025

Παιδαγωγικοί Στόχοι:
Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της τροφικής αλυσίδας (ποιος τρώει ποιον).
Να μάθουν τους ρόλους των παραγωγών (φυτά), των πρωτογενών καταναλωτών (φυτοφάγα) και των δευτερογενών καταναλωτών (σαρκοφάγα).
Να αντιληφθούν τη σημασία της ισορροπίας σε ένα οικοσύστημα.
Να αναπτύξουν τη στρατηγική σκέψη, την ταχύτητα και την αντίληψη του χώρου.
Απαραίτητα Υλικά:
Χρωματιστές κορδέλες, φανελάκια ή μαντήλια σε 3 διαφορετικά χρώματα για να ξεχωρίζουν οι ρόλοι (π.χ. πράσινο, κίτρινο, κόκκινο).

10.10.2025

Στα πλαίσια του μαθήματος "Εμείς και το περιβάλλον", οι μαθητές και μαθήτριες της Δ1 τάξης κατέθεσαν με εικαστικό τρόπο τις προτάσεις τους για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο δάσκαλος της τάξης
Τσέτσιλας Ιωάννης

10.10.2025

Υλοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ο κύκλος της Αποχέτευσης στη Θεσσαλονίκη” από κλιμάκιο ειδικών της ΕΥΑΘ για μαθητές/μαθήτριες της Δ1 και Δ2 τάξεων του σχολείου μας. 

Ο στόχος του προγράμματος ήταν να διαπιστωθούν γνώσεις και στάσεις των παιδιών, την ενημέρωση για τον κύκλο της αποχέτευσης με προβολές παρουσίασης. Ακολούθησε συζήτηση με τους/τις μαθητές/μαθήτριες ώστε ως ενημερωμένοι μελλοντικοί πολίτες να διαμορφώσουν σωστή στάση ως προς την εξοικονόμηση νερού και τη διαχείριση των αποχετευτικών αποβλήτων.

9.10.2025

Με αφορμή την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με το σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας πέρασαν σήμερα μια ξεχωριστή και γεμάτη ενέργεια ημέρα!

Επισκεφθήκαμε το Αθλητικό Κέντρο "Ντίνος Κουής", όπου τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό σε αθλητικές δραστηριότητες.
Μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και την ευγενή άμιλλα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη χαρά της άσκησης και τη σημασία της ομαδικότητας.

9.10.2025

Οι μαθητές και μαθήτριες του ΣΤ2 μαζί με τη δασκάλα τους κα Αθανασία Πολυζωίδου κατασκεύασαν ένα δέντρο που χάνει τα φύλλα του με τον ερχομό του φθινοπώρου.
Τα παιδιά έκοψαν και έβαψαν χαρτιά ανακύκλωσης και τα κόλλησαν στον τοίχο της τάξης τους δημιουργώντας μία πολύ όμορφη εικόνα.
"Ανακυκλώνουμε, μειώνουμε τα απορρίματα, βοηθούμε τον πλανήτη να ανασάνει '

5.10.2025

Μία νέα πρωτοβουλία για τη νέα γενιά με επίκεντρο τη βιώσιμη αγροδιατροφή υλοποιεί η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ με το νέο της εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μικροί Καλλιεργητές». Πρόκειται για ένα νέο πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικών σχολείων και έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την ομάδα της Open Farm.

3.10.2025

Για δεύτερη χρονιά ξεκίνησε η λειτουργία της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης για τους μαθητές των Δ, Ε, ΣΤ τάξεων του σχολείου μας.

Οι μαθητές και μαθήτριες φέρνουν εξωσχολικά βιβλία από το σπίτι τους που τα έχουν διαβάσει, δίνοντας τη δυνατότητα και σε άλλους συμμαθητές/τριες να τα δανειστούν και να τα διαβάσουν.
Τη δράση αυτή θα συντονίζει η ομάδα "Ενημέρωσης Δημοσίων Σχέσεων και Σχολικής Βιβλιοθήκης" της Περιβαλλοντικής Επιτροπής του σχολείου μας.
Ελπίζουμε και φέτος η λειτουργία της βιβλιοθήκης να είναι το ίδιο επιτυχημένη όπως και πέρσι.

Σελίδες

8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Διεύθυνση : Σκεπάρνη 1Α, τ.κ. 56123

Αμπελόκηποι Θεσσαλονίκης

Τηλ: 2310 734180

Email: 8dimamp@sch.gr

Κάθε χρόνο το σχολείο μας υλοποιεί αρκετές δράσεις «αειφόρες», «περιβαλλοντικές» «οικολογικές», δημιουργώντας ένα σχολείο που καλλιεργεί τον σεβασμό για τη προσωπικότητα του καθενός, τον σεβασμό για τον συνάνθρωπο και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Συμμετέχουμε σε πολλά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα (ανάπτυξη σχολικού κήπου, φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, πράσινες γειτονιές), πανελληνίους εμβέλειας διαγωνισμούς (ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΡΟΦΗ-ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ, 1ο βραβείο παραμυθιού), πραγματοποιούμε συνεργασίες με το Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης (πρόγραμμα ανακύκλωσης), με φορείς και οργανισμούς και διοργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις εντός και εκτός πόλεως με την αμέριστη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας που ενισχύουν τις γνώσεις των μαθητών ενώ ταυτόχρονα αποτελούν άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινότητα.

 Ως αειφόρο σχολείο εννοείται το σχολείο εκείνο το οποίο μέσω της οργάνωσης, της λειτουργίας και υπόστασής του, μπορεί να αποτελέσει μοντέλο καλής πρακτικής για τους μαθητές και την κοινωνία, να παρέχει γνώσεις και να καλλιεργεί δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να τους καταστήσει ικανούς να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας ικανά να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να συνδιαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.

Η επιλογή της θεματικής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος βασίστηκε στο ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα με την υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. στη θεματική της βελτίωσης και αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, της προστασίας του πρασίνου, των δασών, του κλίματος και εν γένει του περιβάλλοντος. Η συνειδητοποίηση του κατεπείγοντος χαρακτήρα της κλιματικής αλλαγής, που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθιστά επιτακτική την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα πρόληψης της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων και της ποιότητας ζωής μέσα από ανάληψη δράσεων ευαισθητοποίησης, βελτίωσης ή αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.

Στοχεύουμε

Στην  καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αλλάξουν στάση και αξίες για τη ζωή και τη φύση.

Στην ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του και στην ευαισθητοποίηση και σύνδεση των θεμάτων περιβάλλοντος, με τις γνώσεις του σχολείου.

Να γνωρίσουν οι μαθητές το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με αυτό. «Έτσι θα ευαισθητοποιηθούν και θα νιώσουν πως ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα να κακοποιεί τη φύση, γιατί με αυτόν τον τρόπο προκαλεί την καταστροφή του, αφού και ο ίδιος αποτελεί ένα μέρος της.»

Να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον, ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, γνωριμία με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βιολογικές καλλιέργειες σε σχέση της με την προστασία του περιβάλλοντος και την Αειφόρο Ανάπτυξη μιας περιοχής.

Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που συλλέγουν άμεσα με τις εμπειρίες τους

Να βοηθηθούν στην έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου (σχεδιάζουν – ζωγραφίζουν – δημιουργούν αφίσες, γράφουν στίχους, παίζουν μουσική, υποκρίνονται παίζοντας ρόλους)

Στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση

Στην ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών

Στην οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συνεργασία.

Στη βοήθεια προς τους μαθητές, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους, για τον καθορισμό της μετέπειτα συνολικής στάσης ζωής τους και για τις επαγγελματικές επιλογές τους,

Στη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι τα οικολογικά προβλήματα δεν έχουν σύνορα και ότι χρειάζεται διεθνής προσπάθεια για τη λύση τους.

Στην ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας και ερευνητικής διάθεσης.

στην κατανόηση της έννοιας της Αειφόρου Ανάπτυξης

Διεύθυνση: 
Σκεπάρνη 1A
561 23 Θεσσαλονικη