Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Η διαδρομή της ντομάτας με βιωματικό τρόπο από τους μαθητές της Β Δημοτικού: σπορά -επικονιαση-καλλιεργεια-συγκομιδη-μεταφορα-πωληση-καταναλωση-κομποστοποιηση.Το σύνθημα είναι "από το χωράφι στο πιάτο". Στόχος είναι οι μαθητές να κατανοήσουν πως πρέπει να προτιμούμε τις τοπικές, εποχικές και ελάχιστα επεξεργασμένες τροφές, γιατί είναι πιο υγιεινές για τον άνθρωπο και πιο φιλικές για το περιβάλλον.
Βγάλαμε φωτογραφίες από το προαύλιο του σχολείου μας, συγκεντρώσαμε τα δεδομένα από την έρευνά μας και συζητήσαμε τι θα μπορούσαμε να αλλάξουμε στο προαύλιό μας.
Οι μαθητές μας αναλαμβάνουν δράση για τη διαμόρφωση του σχολικού κήπου, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα με τη μαθησιακή διαδικασία. Μετρώντας τις διαστάσεις των παρτεριών και των χώρων με τη βοήθεια των Μαθηματικών, σχεδιάζουν το χώρο.
Το 1º Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού είναι ιδιαίτερα δημιουργό το σχολικό έτος 2025-2026! Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού μας προγράμματος με όχημα τη διδασκαλία των εικαστικών μαθημάτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετέχουν σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Υλοποιήθηκε διδασκαλία σε υπαίθριο χώρο και ήταν μια από τις αγαπημένες μας δραστηριότητες!
Παιδαγωγικοί τόχοι:
Περιγραφή:
Οι μαθητές/τριες του σχολείου αξιοποίησαν παλέτες που προηγουμένως περιείχαν τσιμέντο για εργασίες στην αυλή του σχολείου. Οι παλέτες μεταμορφώθηκαν σε καμβάδες για ζωγραφική και κατασκευή.
Δραστηριότητες:
Βάψιμο των παλετών με χρώματα κατάλληλα για εξωτερικούς χώρους.
Σχεδίαση και δημιουργία χριστουγεννιάτικων θεμάτων, όπως:
Φάτνη με τη Γέννηση (Ιωσήφ, Μαρία, Βρέφος)
Οι τρεις Μάγοι
Χιονάνθρωπος
Άγιος Βασίλης
Στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο
Στόχοι:
Στο πλαίσιο του προγράμματος που υλοποιούμε για τη μείωση του υδατικού αποτυπώματος του σχολείου μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης δημιούργησαν ένα πρωτότυπο παραμύθι για το ταξίδι μιας σταγόνας νερού. Μέσα από τη διαδρομή της σταγόνας, τα παιδιά γνώρισαν στην πράξη τον κύκλο του νερού και κατάλαβαν από πού προέρχεται το νερό που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Η δραστηριότητα αυτή βοήθησε τους μαθητές να αναπτύξουν σεβασμό για το νερό ως πολύτιμο φυσικό πόρο και να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε σταγόνα είναι σημαντική.
Στα πλαίσια της προώθησης της στοματικής υγιεινής και για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σχετικά με τη φροντίδα των δοντιών τους, την Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025 επισκέφτηκε το σχολείο μας ο οδοντίατρος κος Γκριζιώτης Ιωάννης, που ενημέρωσε τους μαθητές και τις μαθήτριες και των τριών τάξεων για το σωστό τρόπο διαφύλαξης της στοματικής υγιεινής και το σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών. Στις διαφάνειες που προβλήθηκαν οι μαθητές/τριες πληροφορήθηκαν για τις ασθένειες των δοντιών, τις τροφές, που βλάπτουν τα δόντια και τον τρόπο που πρέπει να πλένουν σωστά τα δόντια τους.
@ Στο δεύτερο μήνα υλοποίησής του βρίσκονται τα προγράμματα του Κέντρου Πρόληψης «ΠΝΟΗΣ», που γίνονται στο σχολείο μας και επιμελούνται η κοινωνική λειτουργός Δέσποινα Σαμοθρακή και η ψυχολόγος Γιώτα Ψύρρα.
………………………………………………
@ Το προγράμματα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο και γίνονται στις τάξεις Ε΄ και Γ’/Δ΄ από ένα δίωρο κάθε εβδομάδα. Αφορούν την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης των μαθητών, τη διαχείριση του θυμού, την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους και την προαγωγή της ψυχικής τους υγείας.
………………………………………………………….
@ Οι βροχές του φθινοπώρου και οι λιακάδες, που ακολούθησαν είχαν σαν αποτέλεσμα να γεμίσουν οι πλαγιές γεμίζουν από μανιτάρια, που εδώ στο νησί τους λέμε αμανίτες. Από τότε πολλοί - μόλις βρουν ευκαιρία- βγαίνουν στο βουνό για να μαζέψουν. Μαζί και αρκετοί μαθητές με τους γονείς τους.
…………………………………………………………………….
@ Τα μανιτάρια είναι μύκητες και όχι των λαχανικά , όπως πολλοί νομίζουν. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και ελάχιστη ποσότητα λίπους. Η θερμιδική τους αξία επίσης, είναι ελάχιστη, αφού τα 100 γραμμάρια μανιταριών περιέχουν μόλις 25 θερμίδες.
Είναι υπέροχο που οι μαθητές και οι μαθήτριες του δημοτικού σχολείου συμμετέχουν ενεργά στη συλλογή απορριμμάτων! Αυτό δείχνει υπευθυνότητα και περιβαλλοντική συνείδηση. Η συμμετοχή των μαθητών σε αυτή τη δράση έχει δύο βασικές διαστάσεις:
Το 1º Δημοτικό Σχολείο Ψυχικού έχει μία σημαντική συνεργασία, πρώτη φορά το σχολικό έτος 2025-2026, με τον «Σύνδεσμο για την Βιώσιμη Ανάπτυξη των Πόλεων» (Σ.Β.Α.Π.). Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται στο Σχολείο μας γίνεται συμμετοχή σε δράσεις και εκδηλώσεις του Σ.Β.Α.Π. με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα Περιβάλλοντος και αειφορίας. Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός - Εικαστικός: Θεοδώρα Χανδρινού.
Σχεδιάσαμε ένα δέντρο με τη βοήθεια της παλάμης μας και στη συνέχεια κάναμε ένα κολάζ ενός δάσους για το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουμε “Δάσος, πηγή ζωής” για το Δίκτυο Οικολογικών Σχολείων.
Σκοπός της δράσης είναι να λειτουργήσει ο σχολικός κήπος σαν χώρος μάθησης, συνεργασίας και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, υπευθυνότητας και φροντίδας του φυσικού περιβάλλοντος.
Πρώτη φάση
Οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού συμμετείχαμε σε βιωματικές και δημιουργικές δράσεις με θέμα τη Διατροφή, εμπνευσμένες από το «Μέτρον Άριστον». Μελετήσαμε την Πυραμίδα Υγιεινής Διατροφής, καταγράψαμε τις καθημερινές μας συνήθειες και, μέσα από θεατρικές δραστηριότητες, εικόνες αρχαίων αγγείων και ψηφιδωτών, γνωρίσαμε τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων. Δημιουργήσαμε μακέτα με τρόφιμα «του τότε και του τώρα» και μάθαμε για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, όπως τη δίδαξε ο Ιπποκράτης.
Στο πλαίσιο των δράσεων του Οικολογικού Σχολείου, οι μαθητές μας, με τη συνεργασία και τη στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, φύτεψαν κυκλάμινα στο προαύλιο. Με χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαν όλοι σε αυτή τη μικρή αλλά σημαντική προσπάθεια καλλωπισμού και φροντίδας του σχολικού μας χώρου.
Η δράση αυτή μάς θυμίζει πως όταν ενωνόμαστε, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο όμορφο και πιο “πράσινο” περιβάλλον για τα παιδιά μας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την διαλογή με την βοήθεια της innoveco οι μαθητές της Β τάξης του σχολείου μας έμαθαν για το παραπάνω θέμα. Έπειτα ζωγράφισαν τους κάδους και ανάλογα με ποιον τρόπο τα τοποθετούμε.
Στα πλαίσια του e Twinning έργου μας και των εργαστηρίων δεξιοτήτων μιλήσαμε για το δάσος και τα παιδιά ανέλαβαν να κάνουν τη μακετα του δάσους με φυσικό και άχρηστο υλικό. Προσθέσαμε ζώα και τα φυσικά τους καταφύγια και μιλήσαμε επίσης για τη βιοποικιλότητα του δάσους.
https://blogs.sch.gr/niprizartri/2025/11/08/kataskeyi-maketas-dasoys/
Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό .Τα παιδιά συνεργάστηκαν και το απόλαυσαν.
Ένα νέο e Twinning έργο με θέμα : “NBS & STEM adventures in the forest ” ξεκινάει το Νηπιαγωγείο Ριζαριού με ιδρυτικό ρόλο,για το σχολικό έτος 2025-2026.
Μια νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και για το Νηπιαγωγείο Ριζαρίου οι δράσεις ξεκίνησαν όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο!
To Nηπιαγωγείο Ριζαριού συμμετείχε και φέτος στην Ημέρα Υπαίθριας Τάξης, ένα παγκόσμιο κίνημα που μας υπενθυμίζει πόσο ισχυρή μπορεί να είναι η μάθηση πέρα από τους τοίχους της τάξης!



















