Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
@ Σε δύο από τα πιο γραφικά χωριά της Γέρας –το Σκόπελο και το Μεσαγρό- και σε μια ονειρεμένη τοποθεσία -στον Αύλωνα - όπου καταλήξαμε για φαγητό, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 28/5/2025 η ημερήσια εκδρομή του σχολείου μας.
@ Πρώτος σταθμός μας ο Σκόπελος με την υπέροχη πλατεία, τα πλατάνια και τις βρύσες της. Εκεί ξαποστάσαμε για λίγο και στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τις δυο μεγαλοπρεπείς εκκλησίες του τον Άγιο Γεώργιο και την Αγία Μαγδαληνή.
Με τεράστια χαρά και ανείπωτη υπερηφάνεια, ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας τιμήθηκε με το βραβείο We4all, μια αναγνώριση της αφοσίωσής μας στο περιβάλλον που μας χάρισε παγκόσμια διάκριση! Αυτή η σημαντική βράβευση αποτελεί την κορύφωση μιας συστηματικής και εντατικής προσπάθειας, καθώς ανταμείβει τις 67 περιβαλλοντικές δράσεις που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Η σχολική μας αυλή αποτελεί τον ζωντανό πνεύμονα του σχολείου μας – έναν χώρο όπου η μάθηση συναντά το παιχνίδι, και η περιβαλλοντική συνείδηση καλλιεργείται καθημερινά. Αντιμετωπίζουμε την αυλή όχι απλώς ως ένα διάλειμμα από την τάξη, αλλά ως ένα υπαίθριο εργαστήρι βιωσιμότητας, όπου κάθε δράση μας συμβάλλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων και οικολογικά συνειδητοποιημένων πολιτών.
Η φροντίδα της αυλής μας είναι μια συλλογική προσπάθεια που περιλαμβάνει:
Φύτευση και Περιποίηση
Στο σχολείο μας, η έννοια του Αειφόρου Σχολείου δεν είναι απλώς ένας τίτλος, αλλά μια καθημερινή δέσμευση που ζωντανεύει μέσα από την παρακολούθηση εξειδικευμένων σεμιναρίων και την υλοποίηση ποικίλων δράσεων. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η εκπαίδευση για την αειφορία είναι το κλειδί για να διαμορφώσουμε συνειδητοποιημένους πολίτες που θα προστατεύουν το περιβάλλον και θα συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον.
Ολοκληρώθηκαν οι τρεις συναντήσεις του προγράμματος “Πρόληψη και ενδυνάμωση της μαθητικής ομάδας σε θέματα συνεργασίας, αλληλοσεβασμού, αυτοσεβασμού και απόρριψης συνηθειών εκφοβισμού”, το οποίο υλοποιήθηκε από τον δημόσιο φορέα “Αθηνά Εργάνη” στον χώρο του σχολείου μας και στο οποίο οι μαθητές μας ευαισθητοποιήθηκαν και ενημερώθηκαν για τα θέματα αυτά με παιγνιώδη τρόπο.
https://blogs.sch.gr/172dimath/prolipsi-kai-endynamosi-se-themata-syne/#...
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου,
οι μαθητές της Δ’ και Ε’ τάξης του σχολείου μας, αφού συζήτησαν για την αξία του βιβλίου, ζωγράφισαν κάποιον ήρωα από το αγαπημένο τους βιβλίο και δημιούργησαν μια αφίσα για τον μαγικό κόσμο των βιβλίων!! Φαντάστηκαν, επίσης, τι είδους βιβλίου θα ήθελαν να είναι οι ίδιοι και κατέγραψαν τις σκέψεις τους σε ένα χαρτόνι!
https://blogs.sch.gr/172dimath/2-aprilioy-pagkosmia-imera-paidikoy-vivli...
Στο πλαίσιο των δράσεών μας για την ενέργεια και την αειφόρο ανάπτυξη, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια ιδιαίτερα σημαντική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή. Η επιλογή του Μουσείου Γουλανδρή δεν ήταν τυχαία, καθώς αποτελεί έναν εμβληματικό χώρο όπου η επιστημονική γνώση συναντά την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
4 Απριλίου 2025 – Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Δεν τη γιορτάζουμε! Την αξιοποιούμε!
Η μέρα αυτή είναι μέρα ευαισθητοποίησης για τα αδέσποτα όλου του κόσμου… είναι υπενθύμιση ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να μην υπάρχουν αδέσποτα ζώα.
https://blogs.sch.gr/172dimath/pagkosmia-imera-adespoton-zoon/#prettyPhoto
Φέτος, το σχολείο μας είχε την ευκαιρία να μοιραστεί με την ευρύτερη κοινότητα το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της δημιουργικότητας των μαθητών μας, μέσα από δύο σημαντικές δράσεις: το σχολικό μας bazaar και την έκθεση των προϊόντων μας στο Πάρκο "Αντώνης Τρίτσης", στο πλαίσιο του ΕΠΑΛ.
Μαθητικός Διαγωνισμός «Οικογένεια Σημαίνει Μαζί»
Οι Δ και Ε τάξεις συμμετείχαν στον διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, στον 28ο ετήσιο πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό της για το σχολικό έτος 2024-2025. Ο φετινός διαγωνισμός είχε θέμα «Οικογένεια Σημαίνει Μαζί» και εντάσσεται στην παγκόσμια εκστρατεία της Ύπατης Αρμοστείας «Ελπίδα Μακριά από το Σπίτι».
Ολοκληρώνοντας τη σχολική χρονιά, οι μαθητές της Α΄ τάξης έστειλαν ένα δυνατό μήνυμα υπευθυνότητας και αγάπης για το περιβάλλον! Με την τοποθέτηση πινακίδων δίπλα στις σχολικές βρύσες, μας υπενθυμίζουν καθημερινά πόσο πολύτιμο είναι το νερό και πόσο σημαντικό είναι να το χρησιμοποιούμε με σύνεση.
Παράλληλα, πήραν την πρωτοβουλία να προτείνουν τη δημιουργία μικρών σημείων συλλογής νερού στην αυλή, ώστε να υπάρχει διαθέσιμο για τα πουλιά και τα αδέσποτα ζώα, ιδιαίτερα τώρα που οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν.
Συμμετοχή στο μουσικό διαγωνισμό "Κάντο ν'ακουστεί 2025"
Οι μαθητές της Δ’ τάξης του 172ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών συμμετείχαν στον φετινό μουσικό διαγωνισμό “Κάντο ν’ ακουστεί 2025” του European School Radio με ένα τραγούδι σχετικό με την έννοια της ομαδικότητας και της αλληλεγγύης.
Ο καθένας μόνος του μπορεί και οφείλει να βρει τον σωστό δρόμο στη ζωή του. Καθήκον του στη συνέχεια είναι να βρει και να ενωθεί με άλλους σαν κι αυτόν και να δημιουργήσουν μια ομάδα, μια αγκαλιά και με την δύναμη τους να επηρεάσουν κι άλλους.
Φέτος, το σχολείο μας έθεσε στο επίκεντρο ένα κρίσιμο περιβαλλοντικό ζήτημα: την επίδραση της ρύπανσης στα μνημεία και τις συνέπειές της στην ανεκτίμητη πολιτιστική μας κληρονομιά. Για να κατανοήσουν οι μαθητές μας το πρόβλημα από πρώτο χέρι και να ευαισθητοποιηθούν, πραγματοποιήσαμε μια ιδιαίτερα σημαντική εκπαιδευτική επίσκεψη σε εμβληματικά ιστορικά σημεία της πόλης μας.
Το Δ των Δικαιωμάτων. Συμμετοχή σε Διαγωνισμό με δημιουργία αφίσας
Οι Δ’ και Ε’ τάξεις συμμετείχαν στον διαγωνισμό του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού με θέμα: “το Δ των Δικαιωματων“.To Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, με αφορμή τη συμπλήρωση των 20 χρόνων από την ίδρυση του, οργανώνει την καμπάνια “Το Δ των Δικαιωμάτων”, σε συνδιοργάνωση με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Μαγνησίας και Λάρισας.
Στο σχολείο μας, η ευαισθητοποίηση για το νερό αποτελεί βασική μας προτεραιότητα, αναγνωρίζοντας το ως την πολυτιμότερη πηγή ζωής. Φέτος, αυτή η δέσμευσή μας κορυφώθηκε σε μια αξέχαστη εκπαιδευτική εκδρομή στα Λουτρά Πόζαρ και τους Καταρράκτες της Έδεσσας, όπου το νερό ήταν ο κεντρικός πρωταγωνιστής της βιωματικής μας μάθησης.
Υγιεινό πρωινό, κρέμα με φρέσκο γάλα και χυμό από φρέσκα φρούτα έφτιαξαν οι μαθητές/τριες της Α τάξη του σχολείου μας. Στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος και της ενότητας : "Διατροφή " και στα πλαίσια υλοποίησης δράσεων του Ενεργού Πολίτη οι μαθητές/τριες έφτιαξαν κι απόλαυσαν φρεσκοστυμένο ανάμεικτο χυμό φρούτων με πορτοκάλι, αχλάδι, μήλο με τη χρήση μπλέντερ. Στη συνέχεια έφτιαξαν κρέμα με φρεσκο γάλα και είχαν την ευκαιρία να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας ενός υγιεινού πρωινού το οποίο απόλαυσαν με τους συμμαθητές τους.
Στόχος της Δράσης:
Η δημιουργία μιας διαδραστικής εφαρμογής για την καταγραφή και υπολογισμό του οικολογικού αποτυπώματος των μαθητών, με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανάληψη περιβαλλοντικής δράσης.
Στο σχολείο μας, η επαναχρησιμοποίηση αποτελεί θεμελιώδη αρχή και αναπόσπαστο κομμάτι της περιβαλλοντικής μας συνείδησης. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι κάθε αντικείμενο μπορεί να αποκτήσει μια δεύτερη ζωή, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για παραγωγή νέων υλικών και συμβάλλοντας ενεργά στη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος.
Μαζεύουμε, διαχωρίζουμε, συλλέγουμε, ξεχωρίζουμε........τηρούμε τους κανόνες των χρωματιστών κάδων. Τι γίνεται όμως μετά; Που πηγαίνουν τα απορρίμματα όταν τα παίρνει το απορριμματοφόρο;
Πήγαμε στο εργοστάσιο συλλογής και επεξεργασίας σκουπιδιών. Στο κέντρο της ανακύκλωσης! Στη ΔΙΑΝΟΧ!
Από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι έσκαβαν τη γη για να φτιάξουν πηγάδια. Η κατασκευή τους απαιτεί γνώσεις και εργαλεία. Στον Κάμπο της Χίου τα πηγάδια (μαγγάνια) είναι μικρά έργα τέχνης!
Μαθαίνουμε τις ιστορίες του νερού και φτιάχνουμε, με διάφορα υλικά, τα δικά μας μαγγάνια.