Το εκπαιδευτικό προσωπικό του 10ου Γυμνασίου Βόλου δραματοποιεί το διαχρονικό πρόβλημα της έμφυλης βίας
Έναν πρωτότυπο τρόπο παρουσίασης επέλεξαν οι καθηγητές και καθηγήτριες του 10ου Γυμνασίου Βόλου, προκειμένου να αναλύσουν το φαινόμενο της έμφυλης βίας και τα βαθύτερα αίτιά της.
Έχοντας ως κινητήριο μοχλό τη ρεαλιστική προβολή του φαινομένου της ενδοοικογενειακής βίας, που παραμένει δυστυχώς στην ειδησεογραφία σχεδόν σε καθημερινή βάση, και με μοναδικό σκοπό την ενημέρωση και την όσο το δυνατό καλύτερη και άμεση αντίληψη του φαινομένου, από τους μαθητές, μα κυρίως από τις μαθήτριες του σχολείου, υλοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου στο χώρο του 10ου Γυμνασίου δρώμενο με το συγκεκριμένο θέμα, όπου πρωταγωνιστές ήταν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, καθώς και το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του σχολείου.
Με ηθοποιούς τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου, που υποδύθηκαν είτε το ρόλο αφηγητών μιας συγκεκριμένης περίπτωσης έμφυλης βίας είτε το ρόλο ενός «πρώην» ζευγαριού με χαρακτηριστικά κακοποιητικής συμπεριφοράς, έγινε η προσπάθεια περιγραφής μιας τοξικής σχέσης με τα χαρακτηριστικά σημάδια και τα αρνητικά επακόλουθά της. Μέσα από τους διαλόγους αναλύθηκαν τα πιθανά αίτια που «δικαιολογούν» την ανοχή της γυναίκας απέναντι στην οποιαδήποτε κακοποιητική συμπεριφορά, καθώς και ο σημαντικός ρόλος της οικογένειας και της κοινωνίας, που παρουσιάζουν και «επιβάλλουν» πρότυπα και στερεότυπα, που τροφοδοτούν και ενισχύουν την τοξικότητα στις διαπροσωπικές και οικογενειακές σχέσεις.
Η χαμηλή αυτοεκτίμηση της γυναίκας, η ανεργία, η οικονομική εξάρτησή της από το σύζυγο και η ύπαρξη παιδιών μέσα στην οικογένεια μπορεί να αποτελούν αίτια, που πιέζουν τη γυναίκα να υπομένει και να ανέχεται. Επιπλέον, τονίστηκαν ιδιαίτερα ο διαφορετικός τρόπος ανατροφής των κοριτσιών και των αγοριών στην ελληνική οικογένεια, τα ταμπού και ο φόβος, που ακόμα επικρατούν στην ελληνική κοινωνία και που εν τέλει επιτρέπουν τη συγκάλυψη και την αποσιώπηση του φαινομένου, αλλά κυρίως τα λανθασμένα πρότυπα ανδρισμού και οι εικόνες που ευτελίζουν και υποτιμούν τη γυναικεία υπόσταση και παρουσιάζονται ευρέως στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στα μουσικά βίντεο κλιπ και σε ταινίες. Έμφαση δόθηκε, τέλος, στους τρόπους αντίδρασης και διαφυγής μιας κοπέλας από μια βίαιη σχέση, προκειμένου να απελευθερωθεί από την τοξικότητα που την πνίγει και να σωθεί από τον κακοποιητή της.
Η έμπνευση της ευρηματικής ιδέας και η συγγραφή των πρωτότυπων διαλόγων ανήκει στην εκπαιδευτικό Ευγενία-Χριστίνα Πόπη, ενώ η υλοποίηση του δρώμενου έγινε από τους/τις εκπαιδευτικούς: Ευγενία-Χριστίνα Πόπη, Ευγενία Μπάκα, Ιωακείμ Μιναρετζόπουλο, Αλεξάνδρα Γιάτσιου, Παναγιώτη Κερασιώτη, Χρύσα Γκαϊνταρτζή, Στέλλα Κουτσιμπέλα. Ως επίσημα προσκεκλημένες συμμετείχαν η Ψυχολόγος και η Κοινωνική Λειτουργός του Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών Βόλου, κυρίες Κουλούμπαρδου Φιλίτσα και Τσαλμίδη Αλεξάνδρα αντίστοιχα, καθώς και η Υπαστυνόμος Β΄, κυρία Δημοπούλου Δήμητρα, από το αρμόδιο γραφείο Ενδοοικογενειακής Βίας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Μαγνησίας, που με τη σειρά τους προσέφεραν χρήσιμες πληροφορίες για το πώς πρέπει να αντιδράσει μια γυναίκα που υφίσταται βία, καθώς και πού μπορεί να αποταθεί, προκειμένου να βρει στήριξη και βοήθεια.
Στο τέλος παρουσιάστηκαν ενημερωτικά βίντεο και τραγούδια, που σχετίζονται με το θέμα. Τα παιδιά δήλωσαν συγκλονισμένα από την όλη παρουσίαση, την οποία χαρακτήρισαν άκρως συγκινητική, ενδιαφέρουσα και κατεξοχήν ενημερωτική.
Η Δ/νση του σχολείου και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί συγχαίρουν τους/τις συναδέλφους τους για την εξαιρετική σκηνική τους παρουσία, αλλά και τις κυρίες Δημοπούλου, Κουλούμπαρδου και Τσαλμίδη για την πολύτιμη βοήθειά τους στην υλοποίηση της θεατρικής παράστασης που σκιαγράφησε με επιτυχία το διαχρονικό πρόβλημα της έμφυλης βίας.
