Μουσικό Σχολείο Χίου-Γυμνάσιο
Τα νέα του Σχολείου μας

Με τον όρο <<οικολογικό αποτύπωμα>> εννοούμε την μέτρηση της κατανάλωσης πόρων του πλανήτη μας σε προσωπικό επίπεδο. Είναι ένα μέγεθος που προσδιορίζει τους φυσικούς πόρους που χρειάζονται για να ολοκληρωθεί κάποια υλική ανάγκη ενός ανθρώπου ή πληθυσμού ανάλογα με τις καθημερινές του συνήθειες.Η υπερκατανάλωση, η καταστροφή δασών και η εκβιομηχάνιση, οδηγούν σε σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η κλιματική αλλαγή και η απώλεια βιοποικιλότητας.

Στον ιδανικό μου κόσμο, κάθε αναπνοή γεμίζει τα πνευμόνια μου με καθαρό αέρα. Δεν υπάρχει καπνός να σκοτεινιάζει τον ουρανό ούτε σκουπίδια να πληγώνουν τη Γη. Οι άνθρωποι περπατούν ξυπόλητοι στο γρασίδι χωρίς τον φόβο της μόλυνσης, με όλα τα αρώματα και την γαλήνη της φύσης να τους πλημμυρίζουν. Τα ποτάμια κυλούν γοργότερα χωρίς δηλητήρια και ρύπανση. Κάθε πρωί, ο ήλιος ανατέλλει πάνω από λόφους γεμάτους δέντρα, κάθε βράδυ, τα αστέρια λάμπουν δυνατά χωρίς φώτα να κρύβουν τη λάμψη τους.

Τα έργα μας, "Η Θάλασσα και τα Θαλάσσια Τοπία για την Ανθρωπότητα", βρίσκουν την έκφρασή τους σε μια ανάγλυφη ταπισερί μικτών τεχνικών.
Το ταπεινό χαρτόνι παρέχει τη θεμελιώδη δομή, η στιβαρή του μορφή μιμούμενη την διαρκή παρουσία των ακτογραμμών και τον όγκο των νησιών. Στρώσεις από σκισμένες εφημερίδες, κολλημένες με αραιωμένη κόλλα, δημιουργούν μια δυναμική επιφάνεια, το κατακερματισμένο τους κείμενο υπονοώντας τις αμέτρητες ιστορίες που έχει δει η θάλασσα – ταξίδια, ανακαλύψεις και την άμπωτη και παλίρροια της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης με τις θάλασσες.

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των παιδιών της Β’ Γυμνασίου σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας, τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι τους, αφιερώθηκε μια διδακτική ώρα στο μάθημα της Πληροφορικής για τους λαμπτήρες που χρησιμοποιούμε. Μεταξύ άλλων, έγινε συσχέτιση της ισχύος/ενέργειας (Watt) και της φωτεινότητας (Lumen) για διάφορους τύπους λάμπας.
1. Στα διαλείμματα κλείνουμε τα φώτα όταν βγαίνουν έξω οι μαθητές.
2. Όταν πλένουμε τα χέρια μας στην τουαλέτα δεν χρησιμοποιούμε πολύ χαρτί.
3. Ανακυκλώνουμε στις τάξεις μας και μαθαίνουμε αν δεν ξέρουμε τα ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα υλικά.
4. Μαζεύουμε τα σκουπίδια που βρίσκουμε στην αυλή και τους διαδρόμους και προσέχουμε να μην πετάμε σκουπίδια οπουδήποτε εκτός των κάδων.
5. Στο τέλος της ώρας κλείνουμε τους διαδραστικούς πίνακες και δεν παίζουμε με αυτούς και όταν φεύγουμε τους απενεργοποιούμε.

Η ανακύκλωση στο σχολείο μας ξεκινά μέσα σε κάθε τμήμα, όπου υπάρχουν κάδοι σε κάθε αίθουσα. Στη συνέχεια, συνεχίζεται και στους διαδρόμους με μεγαλύτερους κάδους, καθώς και στην αυλή με ακόμη μεγαλύτερους. Οι μαθητές, με δική τους πρωτοβουλία, είτε δημιούργησαν αυτοσχέδιους κάδους ανακύκλωσης για την αίθουσα τους είτε χρησιμοποίησαν αυτούς που παρέχει το σχολείο και επιμελήθηκαν τις πινακίδες σήμανσης τους.

Όταν πηγαίνω στο σχολείο το πρωί
τρέχω και βγαίνω στην αυλή.
Τα παράθυρα ανοίγω στη στιγμή
και γίνεται ανακύκλωση σωστή.
Τους κάδους κάθε πρωί
πάω και αδειάζω απ΄ την αυλή.
Το σκουπίδι μόλις δω
στον κάδο το πετώ.
Τα καπάκια μαζεύω στο λεπτό
και το φώς μένει κλειστό.
Στις τουαλέτες μόλις μπω
το νερό δεν σπαταλώ.
Τα λουλούδια κρατάμε ζωντανά
γιατί τα ποτίζουμε συχνά.
Κρατώντας το δάσος καθαρό
μένει το οξυγόνο ενεργό.
Η συμπεριφορά πάντα καλή