Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΆΜΦΙΣΣΑΣ

Βραβευμένο: 
ΝΑΙ
Βραβεύσεις (έτη): 
2019
Έτος Εγγραφής: 
2016
Θέματα: 
2016-2017
Σχολική Αυλή
2017-2018
Νερό
Απορρίμματα
Σχολική Αυλή

Τα νέα του Σχολείου μας

22.6.2018

Η αναζήτηση  καινοτόμων ιδεών και αξιοποίηση υλικών στο εργαστήριο της γεωπονίας, μας οδήγησε στην δημιουργία γλαστρών για την εξωτερική διακόσμηση  του σχολείου μας.

Έτσι, χρησιμοποιήσαμε παλέτες, τις οποίες με γεωύφασμα στηρίξαμε το χώμα και τις  κρεμάσαμε στα κάγκελα του εξωτερικού χώρου. 

21.6.2018

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Γεωπονίας του σχολείου δανειστήκαμε μουσειοσκευή από το Μουσείο Γουλανδρή με τίτλο ¨Το έδαφος στηρίζει τη ζωή".

Το φορητό εκαπιδευτικό πακέτο- βαλίτσα μας έδωσε το έναυσμα να πραγματοποιήσουμε να πραγματοποιήσουμε πειράματα έτσι ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν στην πράξη τον ρόλο του εδάφους στην καλλιέργεια των φυτών. Παρουσιάζοντας δείγματα διαφορετικών τύπων εδαφών σε μπουκαλάκια και άρα διαφορετικών εδαφογενετικών παραγόντων, μελετήθηκε το εξαιρετικό υλικό της μουσειοσκευής.

21.6.2018

Στα πλαίσια του πολλαπλασιασμού των ανθοκομικών φυτών  αλλά και των αρωματικών φυτών του σχολείου μας, πραγματοποιήσαμε δράση με το 4ο Δημοτικό Σχολείο στην πλατεία Κεχαγιά της πόλης της Άμφισσας.

Συγκεκριμένα, με την βοήθεια των εργατών του Δήμου Δελφών έγινε κατάλληλη διαμόρφωση του εδάφους και φυτεύτηκαν  σε συστάδες αρωματικά φυτά (δυόσμος, ρίγανη και αρμπαρόριζα) αλλά και ανθοκομικά φυτά που καλλιεργήθηκαν- πολλαπλασιάστηκαν στο θερμοκήπιο του σχολείου μας.

 

3.5.2018

Στα πλαίσια του εργαστηρίου του σχολείου μας  δημιουργήθηκε η ανάγκη τοποθέτησης φυτοστήλης         για να βελτιώσουμε την αισθητική όψη του κτιρίου.

Στην περιπτωσή μας οι κάθετες στήλες εξοικονομούν νερό με την συλλογή του νερού της βροχής, το οποίο εμπλουτίζεται με θρεπτικά στοιχεία έτσι ώστε να γίνεται σωστή διαχείριση και ανάπτυξη των φυτών. Παρακάτω παραθέτονται φωτογραφίες που αποδεικνύουν την διαδικασία υλοποίησής τους.

3.5.2018

Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Άμφισσας στην προσπάθεια του να καλλιεργήσει  φυτά με το μικρότερο δυνατό κόστος, πραγματοποίησε στα πλαίσια του εργαστηρίου Γεωπονίας δράση για συλλογή σπόρων.

Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι εξαιρετικά ωφέλιμη τόσο ως προς τον οικονομικό τομέα όσο και οικολογικά, καθώς με αυτόν τον τρόπο διατηρούνται ποικιλίες που πραγματικά είναι δοκιμασμένες στις ιδιαίτερες εδαφικές και περιβαλλοντικές συνθήκες και έχουν αποδειχθεί επιτυχημένες.

Επομένως, οι μαθητές μας κατάφεραν μέτα από μια ολόκληρη χρονιά να παρακολουθήσουν τον βιολογικό κύκλο του φυτού.

3.5.2018

Στα πλαίσια του εργαστηρίου Γεωπονίας οι μαθητές συνέλλεξαν τα αρωματικά φυτά του κήπου και προχώρησαν στην μεταποίηση- τυποποίηση των προ'ίόντων.

Τα αρωματικά του κήπου μας είναι δυόσμος, ρίγανη, χαμομήλι και δάφνη. 

Είναι απαραίτητο να γνωρίσουν οι μαθητές την χρησιμότητα των αρωματικών φυτών και να αναδείξουμε τις φαρμακευτικές ιδιότητές τους, χωρίς να παραβλέπουμε την καλλωπιστική τους αξία.

Δεδομένων των "ειδικών συνθηκών" του σχολείου μας, καλλιεργούμε κινητικές και αισθητηριακές δεξιότητες με απώτερο στόχο την βελτίωση και ανάπτυξή τους. 

13.3.2018

Στα πλαίσια του εργαστηρίου Γεωπονίας του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Άμφισσας θελήσαμε να χρησιμοποιήσουμε νέους τρόπους καλλιέργειας όπως αυτόν της συγκαλλιέργειας. Έτσι, επιτυγχάνουμε αύξηση της παραγωγικότητας και της ποικιλίας των ειδών που καλλιεργούμε (μαρούλια με κρεμμύδια) και την ίδια στιγμή εξοικονομούμε νερό κατά την άρδευση καθώς και σημαντική μείωση των εισροών σε θρεπτικά στοιχεία.

Παράλληλα, πραγματοποιώντας την μέθοδο της συγκαλλιέργειας συνεισφέρουμε στην ολοκληρωμένη καταπολέμηση των μυκητολογικών και εντομολογικών εχθρών στο λαχανόκηπο μας.

8.3.2018

Για τις ανάγκες των σποροφύτων, χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλώσιμα- χάρτινα ρολά, τα οποία κόπηκαν  και δημιουργήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελέσουν γλαστράκια- σπορεία.

Οι μαθητές του σχολείου σε πρώτη φάση φύτευσαν τα σπόρια (τομάτας, αγγουριού, πιπεριάς, κολοκυθάκια και μοσχομπίζελα) και στην συνέχεια τα μεταφύτευσαν με τα ίδια τα χάρτινα- γλαστράκια, τα οποία εύκολα αποικοδομούνται- χωρίς περιβαλλοντική επίπτωση στο έδαφος, επιτυγχάνοντας έτσι βιώσιμη αγροτική ανάπτυξη.

8.3.2018
Κλάδεμα μουριάς

Στα πλαίσια υλοποίησης του κομπόστ, το οποίο και εφαρμόζεται στα παρτέρια του σχολείου μας, δημιουργήθηκε σκεύασμα για την γρήγορη αποικοδόμηση της οργανικής ουσίας.

Έτσι, οι μαθητές μας παρασκεύασαν υγρά διαλύματα που περιέχουν αμμμωνία, τσάι, μπύρα, coca cola, νερό και σαμπουάν τα οποία εφαρμόζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

6.3.2018
Φύτευση λαχανικών

Ξεκινήσαμε την καλλιέργεια των χειμερινών λαχανικών (κουνουπίδι, μπρόκολο, λάχανο, αγγινάρα) και μαζί τους εμφανίστηκαν και "μη ωφέλιμα έντομα"- κάμπιες.

Οι μαθητές του σχολείου δημιούργησαν τις κατάλληλες συνθήκες για μια επιτυχημένη καλλιέργεια, με βιολογικό λίπασμα, κοπριά, φυτόχωμα, ωστόσο "οι πεταλούδες" έκαναν την εμφάνισή τους.

Μετά τον εντοπισμό των προσβολών, οφείλαμε να δράσουμε άμεσα. Χρησιμοποιήσαμε βάκιλλο θουριγγίας για την αποτελεσματικότερη οικολογική αντιμετώπιση της κάμπιας (προνύμφης) της πιερίδας. 

Σελίδες

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΆΜΦΙΣΣΑΣ
 

Διεύθυνση: 
ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΑΧΑΙΡΑ 36
33100 Άμφισσα