2o ΕΝΕΕΓΥΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τα νέα του Σχολείου μας

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «στο δρόμο για ένα οικολογικό σχολείο» , η ομάδα δράσης ολοκλήρωσε τις ενέργειές της με την κατασκευή πόστερ που αναρτήθηκε στο σχολείο και στην τελετή λήξης σχολικής χρονιάς. Έτσι έκλεισε ο κύκλος της φετινής δράσης και δόθηκαν υποσχέσεις για συνέχεια και εξέλιξη την επόμενη χρονιά.

Στις 24/04/2023 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο περιβαλλοντικό κέντρο, στο Λιβάδι του δήμου Θέρμης. Συμμετείχαν οι μαθητές των δράσεων “Συνεργάζομαι” και “Στον δρόμο για ένα οικολογικό σχολείο” και στόχος ήταν η επαφή τους με την πληθώρα φυτικών ειδών που υπάρχουν στην Ελληνική ύπαιθρο. Στις εγκαταστάσεις του κέντρου ενημερώθηκαν για την βιοποικιλότητα και πόσο σημαντική είναι η καλλιέργεια ντόπιων ποικιλιών για την μείωση των εισροών.

Οι μαθητές του Λυκείου που συμμετέχουν στην δράση “στον δρόμο για ένα οικολογικό σχολείο” είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Μέσα από την προβολή βίντεο αλλά και την χρήση μακετών, ειδικά κατασκευασμένων για τον σκοπό αυτό από την ηλεκτρολόγο μηχανικό, καθηγήτρια του μαθήματος της τεχνολογίας του σχολείου μας, οι μαθητές κατανόησαν τον τρόπο λειτουργίας των φωτοβολταϊκών, της ανεμογεννήτριας, της υδροηλεκτρικής ενέργειας, της χρήσης βιομάζας αλλά και της γεωθερμίας.

Στα πλαίσια ευαισθητοποίησης των μαθητών του Λυκείου για την υπερκατανάλωση του ηλεκτρονικού ρεύματος, έγινε προσπάθεια να αποτυπωθεί η μείωση, ύστερα από μια εβδομάδα οικονομίας στην χρήση του. Αρχικά οι μαθητές της δράσης ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους για την κατάχρηση του ηλεκτρονικού ρεύματος και τα αποτελέσματα της. Μετά τους προέτρεψαν, για μια εβδομάδα, να σβήνουν τα φώτα των τάξεων στην διάρκεια του διαλείμματος ορίζοντας σε κάθε τάξη έναν υπεύθυνο και τοποθετώντας αφίσα υπενθύμισης πάνω από τον διακόπτη του ηλεκτρικού.

Στον τομέα γεωπονίας, τροφίμων και περιβάλλοντος του λυκείου πραγματοποιήθηκε μια δράση για την γνωριμία των μαθητών με την μέλισσα και με τα προϊόντα της, την δουλειά του μελισσοκόμου αλλά και το σημαντικό έργο της επικονίασης. Η δράση ολοκληρώθηκε σε δύο στάδια. Αρχικά έγινε παρουσίαση στο εργαστήριο γεωπονίας, από εκπαιδευτικούς με εμπειρία στην μελισσοκομία. Οι μαθητές, έμαθαν για την κοινωνία της μέλισσας και τον αξιοθαύμαστο κόσμο της. Επεξεργάστηκαν την κυψέλη και τα πλαίσια της, το καπνιστήρι, είδαν τα μέσα ατομικής προστασίας του μελισσοκόμου και μίλησαν για την επικονίαση.

Οι μαθητές που συμμετέχουν στην δράση «στον δρόμο για ένα οικολογικό σχολείο» πραγματοποίησαν άλλη μια διδακτική επίσκεψη, για ακόμη μια φορά, με την βοήθεια του ΟΑΣΘ. Η επίσκεψη περιελάμβανε την περιήγηση στην εξωτερική συλλογή δασικών δένδρων της Δασολογικής σχολής του Α.Π.Θ. καθώς και την ξενάγηση στο μουσείο φυσικής ιστορίας που φιλοξενεί εκθέματα βαλσαμωμένων ζώων του δάσους.

Η περιβαλλοντική μας συμπεριφορά μπορεί να έχει άμεση σχέση με τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος σε επίπεδο σχολείου και όχι μόνο. Γι’αυτό οι μαθητές μας ανέλαβαν δράση και δημιούργησαν οικοκώδικες με δικές τους ιδέες, εργάστηκαν ομαδικά για τη σύνταξή τους και το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο. Οι οικοκώδικες αναρτήθηκαν στους διαδρόμους αλλά και σε αίθουσες.

Μία ακόμη περιβαλλοντική δράση με σκοπό την επικοινωνία και την ενίσχυση της εξωστρέφειας των μαθητών έλαβε μέρος στο σχολείο μας! Συναντηθήκαμε διαδικτυακά με το ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου και ΕΝΕΕΓΥΛ Νάξου, παρουσιάσαμε τα στάδια της περιβαλλοντικής μας δράσης ‘στο δρόμο για ένα οικολογικό σχολείο’ και παρακολουθήσαμε αντίστοιχα τις δικές τους δράσεις. Η δημιουργία του δικτύου επικοινωνίας είχε πολύ καλά αποτελέσματα καθώς όλοι απόλαυσαν τη διαδικασία!

Οι μαθητές τους τομέα Γεωπονίας, Διατροφής και Περιβάλλοντος του σχολείου μας μεταφύτευσαν δέντρα ιπποκαστανιάς, ροδιάς, καθώς και θάμνους λιγούστρου σε διάφορα σημεία της σχολικής αυλής ώστε να ενισχυθεί το πράσινο της αυλής του σχολείου μας και οι μαθητές να έρθουν σε επαφή, σε πραγματικές συνθήκες, με τις καλλιεργητικές τεχνικές της φύτευσης. Χωρίστηκαν σε ομάδες και χρησιμοποίησαν εργαλεία του εργαστηρίου της Γεωπονίας. Συζητήθηκε το θέμα της βιοποικιλότητας και της αειφορίας που αναδείχθηκαν μέσα από τη δράση.