Ο Μυστηριώδης 2Π στο σχολείο μας

Μια  μέρα  από το διάλειμμα εμφανίστηκε στην τάξη μας ξαφνικά μια βαλίτσα… !!

-Τί να έχει άραγε μέσα αυτή η βαλίτσα;

 Μερικές από τις ιδέες των παιδιών…..

Η Βαλίτσα ανοίγει και από μέσα βγαίνει μια πάνινη κούκλα… Τα παιδιά την παρατηρούν και αναφέρουν:

-Ποιος είναι αυτός ο κύριος με το μπλε γιλέκο;

-Γιατί βγήκε μέσα από μια βαλίτσα με όλο τον κόσμο απ΄ έξω;

-Γιατί έχει πάνω του την Γη;

-Tί ωραία παπουτσάκια που φοράει!

-Παιδιά, δείτε το περίεργο σκουφί του, γράφει 2Π επάνω του!!!

Αυτές και πολλές άλλες ήταν μόνο κάποιες από τις παρατηρήσεις των παιδιών, όταν ο 2Π ξαφνικά μια μέρα επισκέφτηκε την τάξη μας.

Τα παιδιά αφού τον  κράτησαν αγκαλιά και τον περιεργάστηκαν,  κοιτούν μέσα στην βαλίτσα του, βρίσκουν τις σημειώσεις του 2Π και αρχίζουν να επεξεργάζονται όλα όσα είχε στις τσέπες του. Βρήκαν ένα μπουκαλάκι νερό και πολλές καρτ-ποστάλ από διάφορα μέρη της Γης….

-Μα ποιος είναι αυτός, που κουβαλάει όλα αυτά μαζί του; 

-Από πού έρχεται;   

-Που βρήκε αυτές τις καρτ-ποστάλ;

-Ποιος του τις έδωσε;

Και οι Διερευνήσεις των παιδιών με την βοήθεια της Νηπιαγωγού στο ρόλο του ενορχηστρωτή ξεκινούν:

-Παιδία τί μπορεί να είναι το 2Π;

Πι Πι….. είπες κάποιος και όλοι γέλασαν… Μήπως κάποιο όνομα;

Για να βρούμε ονόματα και επίθετα από 2Π… Και αμέσως έγινε Καταιγισμός Ιδεών…. Παύλος Παπαύλος, Πέτρος Πέτρου, Παύλος Παπάκης, Παντελής Πιπίλας…. κ.α. Λοιπόν παιδιά για να δούμε το βιβλίο του που έχει μαζί του, μήπως εκεί στο ημερολόγιό του γράφει το όνομά του;

Το ημερολόγιο του 2Π ανοίγει και διαβάζουμε την ιστορία του…ότι το όνομα του είναι Πολίτης Παπολίτης… και έρχεται από το Βόλο… 

-Παιδιά τί σημαίνει Πολίτης;

Σημαίνει “άνθρωπος του κόσμου“, σημαίνει “κάτοικος του πλανήτη“….

-Ωραία, πολύ ωραία….

-Και τι είναι ο κόσμος;

H Γη, Ο Πλανήτης, Το σπίτι μας…

Τα παιδιά απαντούν στην ερώτηση τί ξέρουν για τον κόσμο, τί έχει ένας κόσμος…..

– Κυρία, εγώ έχω πάει στον Βόλο…

-Παιδιά ξέρουμε όλοι που είναι ο Βόλος; Για να το βρούμε στον Η/Υ.

Ένα παιδί γράφει στην εφαρμογή του google maps την λέξη ΒΟΛΟΣ και όλα βλέπουν την απόσταση από το Χολαργό, 3ώρες και 22 λεπτά με το αυτοκίνητο…

Τα παιδιά σκέφτονται να βρουν το Βόλο στην Υδρόγειο Σφαίρα της τάξη μας.

-Παιδιά που είναι ο Βόλος; 

Στην Ελλάδα…

– Η Ελλάδα που βρίσκεται;…   

στο Χάρτη, στον κόσμο…., στον πλανήτη…

-Πως μπορούμε να βρούμε, που είναι η Ελλάδα; 

-Aπό τον Η/Υ

Ωραία…ας βρούμε λοιπόν πρώτα τον πλανήτη…

Τα παιδιά στον Η/Υ αναγράφουν στην μηχανή αναζήτησης τη λέξη ΠΛΑΝΗΤΗΣ

-Τώρα πώς θα φτάσουμε στον Βόλο….

Με ερωτοαπαντήσεις τα παιδιά καταλήγουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην Ευρώπη, όπου και την βρίσκουν στον Η/Υ γράφοντας την λέξη ΕΥΡΩΠΗ

Έτσι λοιπόν από τον πλανήτη, φτάνουν στην Ευρώπη, από την Ευρώπη στην Ελλάδα και από την Ελλάδα στο Βόλο. Οι μαθητές/τριες ανατρέχουν και πάλι στο ημερολόγιο του 2Π και με την βοήθεια της Νηπ/γού καταλήγουν στο ότι ο 2Π είναι ένας ταξιδευτής, που γυρίζει τον κόσμο για να τον γνωρίσει καλύτερα.

Μέσω Διερευνήσεων η Νηπ/γός ανιχνεύει και ρωτά τα παιδιά που συναντούν πολλά άτομα, πολύ κόσμο… Μετά από πολλές απαντήσεις όπως στο σούπερ μάρκετ, στην εκκλησία, στο mall,  στο θέατρο έρχεται και η απάντηση της πολυκατοικίας.

Κατόπιν ερωτήσεων καταλήξαμε στα εξής:

  • Όλα τα παιδιά μένουν σε πολυκατοικία, σε διαφορετικούς ορόφους
  • Γνωρίζουν τους περισσότερους κατοίκους
  • Άλλοι κάτοικοι έκαναν φασαρία, άλλοι φώναζαν, ένα μωράκι έκλαιγε και κάποιος έπαιζε ντραμς. Κάποιοι άλλοι ακούνε πολύ δυνατά τηλεόραση
  • Μιλάνε όλοι Ελληνικά
  • Κάποιοι έχουν σκύλο και άλλοι γάτα
  • Κάποιοι παρκάρουν στο πεζοδρόμιο και όχι στο γκαράζ τους

Συζητήσαμε

  • αν τα παιδιά βοηθάνε στο σπίτι, αν κάνουν δουλειές, αν διατηρούν το σπίτι τους καθαρό
  • τί κάνουν οι γείτονες; Kάποια παιδιά ανέφεραν ότι πετάνε σκουπίδια στην είσοδο της πολυκατοικίας…

Αναφερθήκαμε στις υποχρεώσεις του σπιτιού μας αλλά και της Πολυκατοικίας μας και συμφωνήσαμε ότι

  • σε μια πολυκατοικία δεν κάνει καθένας ό,τι θέλει
  • γίνονται Συνελεύσεις και όλοι αποφασίζουν για όλα, για τον κήπο, το γκαράζ, το ασανσερ, την καθαριότητα κ.λ.π
  • ο ένας σέβεται τον άλλον

Καταλήξαμε ότι για να σέβομαι τον άλλον, αυτό πρέπει πρώτα να το κάνω στο σπίτι μου:

  • να μαζεύω τα πράγματα μου και να έχω το σπίτι μου καθαρό ΚΑΙ την πολυκατοικία μου
  • να σέβομαι την οικογένειά μου ΚΑΙ τον γείτονα
  • να μην ενοχλώ από το σπίτι μου ΚΑΙ δεν θα με ενοχλούν και οι γείτονες.

και Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ με όλους τους ενοίκους της και τους ορόφους αλλά και τον περιβάλλοντα χώρο

Η Πολυκατοικία φτιάχνεται και τα παιδιά συμπεραίνουν την διαδικασία από το ΕΓΩ στο ΕΜΕΙΣ, από το Σπίτι μου στον ΚΟΣΜΟ, από την Πολυκατοικία μου στον ΠΛΑΝΗΤΗ ΟΛΟ:

-καθαρίζω το σπίτι μου αλλά και τον ΚΟΣΜΟ

-κάνω στο σπίτι μου ανακύκλωση αλλά και στον ΚΟΣΜΟ

-φυτεύω φυτά στο μπαλκόνι μου αλλά και στον ΚΟΣΜΟ

-εξοικονομώ το νερό και την ενέργεια στο σπίτι μου αλλά και στον ΚΟΣΜΟ

-κομποστοποιώ στο σπίτι μου αλλά και στον ΚΟΣΜΟ

------------------------------------------

Την επόμενη ημέρα τα παιδιά ψάχνουν τις τσέπες του 2Π και ξαναβλέπουν το μουκαλάκι με το νερό. Διαβάζουν το ημερολόγιό του και μαθαίνουν για το ταξίδι του 2Π στην Βραζιλία και όχι μόνο...σε τόπους και μέρη όπου το νερό δεν είναι δεδομένο και δεν τρέχει πάντα από την βρύση κάθε σπιτιού.....

Τα παιδιά συλλογίζονται και αναζητούν την χρησιμότητα του ΝΕΡΟΥ στην ζωή μας... και την καταγράφουν σε μια σταγόνα νερού...

-Κυρία, εγώ όταν κάνω μπάνιο κλείνω την βρύση

-Και γω όταν πλένω τα δόντια μου

-Εμένα η μαμά μου δεν την κλείνει, αλλά εγώ της το λέω....

είναι μερικές από τις παρατηρήσεις των παιδιών, όταν αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα του νερού στην καθημερινότητά μας αλλά και ότι το νερό είναι ένας φυσικός πόρος, που όλοι μας πρέπει να τον εξοικονομούμε όσο περισσότερο μπορούμε.

Στην συνέχεια του προγράμματος τα παιδιά παίζουν καθημερινά με τον 2Π και φτιάχνουν τα παζλ που έχει η βαλίτσα του.

Τα παιδιά γνωρίζουν καλύτερα τον 2Π μέσα από τα ταξίδια του, μέσα από καινούρια μέρη, τόπους και προορισμούς. Μέσα από το βιντεάκι του 2Π, που δεν χόρταιναν να βλέπουν στον προτζέκτορα της τάξης μας, γνωρίζουν το Λονδίνο, την Αφρική και το Νακούρου, το σαφάρι  του 2Π αλλά και την αλλόγιστη χρήση του νερού που βρίσκεται ότι γίνεται σε κάποια μέρη, ενώ στην Γκάνα και το Τσέτσερε, εκεί δεν υπάρχει ούτε νερό, ούτε ηλεκτρικό και οι άνθρωποι τρώνε πόριτζ, ένα μείγμα από αλεύρι και νερό... και αυτό το έτρωγαν σε πολλές πολλές πόλεις της Αφρικής....αλλά και της Ασίας.

To Bίντεο του 2Π

Ο 2Π στο βίντεό του καταλήγει:

"Oλος ο πλανήτης είναι ένα μικρό χωρίο, όπου όλα αλληλοσυνδέονται και εγώ ένας πολίτης του κόσμου, με εσας συνταξιδιώτες. Ταξιδέψτε,για να βρείτε την θέση σας στον κόσμο αλλά και ποιος είναι ο ρόλος σας μέσα σε αυτόν"

Τα παιδιά, αφού του άρεσε το βιντεάκι και η μουσική του 2Π, αποφασίζουν να βρουν τον ρόλο τους στον κόσμο.

Καθώς το σχολείο μας είναι βραβευμένο Αειφόρο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά ανακαλούν στην μνήμη τους τους 8 Πυλώνες του Αειφόρου Σχολείου αλλά και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, που γνωρίζουν καλά, καθώς το σχολείο είναι Πρεσβευτής των στόχων αυτών από το 2021.

Φτιάχνουν μια αλυσίδα από τον ΠΛΑΝΗΤΗ -> ΕΥΡΩΠΗ -> ΕΛΛΑΔΑ ->ΧΟΛΑΡΓΟΣ -> ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ  και προτείνουν ποιος είναι ο ρόλος το δικός τους ως ΕΝΕΡΓΟΥ και ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ σε αυτόν. Οι Ιδέες τους απορέουν αβίαστα ύστερα από όλες τις βιωματικές δραστηριότητες, που έχουμε κάνει στο Αειφόρο Σχολείο μας.

Τα παιδιά βρίσκουν τον ρόλο τους στον κόσμο και στον πλανήτη:   

Ο ρόλος τους είναι να είναι: 

ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ  του ΑΕΙΦΟΡΟΥ 2ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΧΟΛΑΡΓΟΥ, του ΚΟΣΜΟΥ ΟΛΟΥ και του ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ, ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΣ:

-ΟΧΙ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΑΚΤΕΣ

-ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

-ΚΑΝΩ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

-ΚΑΝΩ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

-ΡΙΧΝΩ ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΔΟ ΑΦΗΣ

-ΔΕΝ ΖΩ ΧΩΡΙΣ ΝΕΡΟ, ΤΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ

-ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟ ΔΑΣΟΣ, ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ

 

ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ:

" ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ...............Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΜΑΣ!!!!"

 

Δείτε την ανάρτηση στο blog του σχολείου μας---> O 2Π στο Νηπιαγωγείο μας

Συγγραφέας: 
2nipcholargou