Μελέτη πεδίου-Έρευνα στη σχολική μας κοινότητα-"Μα που πήγε η Αμυγδαλιά, η νυφούλα του Βορρά; "
Η παρακάτω δραστηριότητα ενέπλεξε τους μαθητές μας στη συνεργατική διερεύνηση καθώς μοιράστηκαν μεταξύ τους σκέψεις και προβληματισμούς για την αλλαγή της θερμοκρασίας, ανακάλυψαν συλλογικά ποικίλες πτυχές με τις αλλαγές της φύσης, ενώ εκφράστηκαν δημιουργικά απεικονίζοντας στο χαρτί τα ευρήματά τους. Ειδικότερα το θέμα που μας απασχόλησε προέκυψε κατά την ώρα του διαλείμματος και ήταν ένα δεντράκι που είχαμε φυτέψει στην αυλή του σχολείου μας πέρυσι, μια αμυγδαλιά. Μια αμυγδαλιά που είχε όμως ξεραθεί. Τί συνέβη άραγε; Για ποιο λόγο ξεράθηκε; Ήταν οι απορίες μιας συμμαθήτριάς μας. Η συζήτηση αυτή ολοκληρώθηκε με την είσοδο των μαθητών στη τάξη που μιλήσαμε διεξοδικότερα για το θέμα που μας απασχόλησε. Σε ιστόγραμμα καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών κάνοντας ανίχνευση πρότερων ιδεών και έπειτα ζητήθηκε από τα παιδιά να φωτογραφήσουν με μια ταμπλέτα δέντρα και φυτά της αυλής μας. Αφού πραγματοποιήθηκε λοιπόν έρευνα στη σχολική κοινότητα ακολούθησε καταγραφή των ευρημάτων. Σε χαρτί Α3 αποτυπώσαμε τις καιρικές συνθήκες του μήνα και αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες σχετικά με το κλίμα της εκάστοτε εποχής, για να ανακαλύψουμε πού πήγε η μικρή μας αμυγδαλιά και να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας, διαχωρίζοντας τις έννοιες καιρός-κλίμα.