Κυκλοφορώ και Οδηγώ πάντα με ασφάλεια

Στα πλαίσια του Αειφόρου σχολείου μας, τον τελευταίο μήνα οι μαθητές/τριες του σχολείου μας προσέρχονται και αποχωρούν καθημερινά από το σχολείο μας όχι με το αυτοκίνητο αλλά με το ποδήλατο ή το πατίνι τους, ως ένδειξη καλής πρακτικής για την μείωση των καυσαερίων και αποβλήτων στην ατμόσφαιρα.

Με την ευκαιρία της πρακτικής αυτής ο οι μαθητές/τριες του Τμήματος 1 και του Τμήματος 2 ευαισθητοποιήθηκαν και εκπαιδεύτηκαν σε βασικές έννοιες οδικής ασφάλειας. Ήρθαν σε επαφή με τη σημασία της σωστής κυκλοφορίας ως πεζοί, αλλά και οδηγοί ποδηλάτου και πατινιού, ενισχύοντας την υπευθυνότητα, την αυτορρύθμιση και τη συνειδητή συμμετοχή σε κοινωνικές συνθήκες οδικής κυκλοφορίας.

Τα παιδιά κατέκτησαν βασικές γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις ζωής γύρω από την κυκλοφοριακή αγωγή, αξιοποιώντας μια βιωματική και διαφοροποιημένη προσέγγιση μέσα από παιχνίδια ρόλων, αισθητηριακές εμπειρίες,  συνεργατικά κινητικά παιχνίδια αλλά και ρομποτική με BeeBot

Δραστηριότητα εμπλουτισμού: «Οδηγώ σωστά – Ρομποτική με BeeBot»

Στόχος: Οι μαθητές/τριες να προγραμματίζουν διαδρομή με βάση τις οδικές πινακίδες, να εφαρμόσουν σωστούς κανόνες κυκλοφορίας με παιγνιώδη τρόπο, να συνεργαστούν και να λάβουν αποφάσεις, να αναγνωρίσουν χωρικές έννοιες (μπροστά – πίσω, δεξιά – αριστερά, μέσα – έξω).

Σε ένα ταμπλό που αναπαριστά δρόμο με εμπόδια, με σήματα οδικής κυκλοφορίας, διάβαση κ.α. οι μαθητές/τριες προγραμμάτισαν τη BeeBot ώστε να διασχίσει σωστά τον δρόμο με στόχο να φτάσει στον προορισμό της, για παράδειγμα στα λουλούδια. Συζήτησαν τι έπρεπε η BeeBot να κάνει όταν έφτανε σε STOP, πού έπρεπε να σταματήσει και να κοιτάξει δεξιά και αριστερά κ.α..

Δραστηριότητα επεξήγησης – Ανάλυση καταστάσεων: «Ποιος προσέχει και ποιος όχι στο Δρόμο παιδιά;» 

Στόχος της δραστηριότητας: Οι μαθητές/τριες να ανακαλέσουν γνώσεις, να αναπτύξουν διαλογικές δεξιότητες μέσα από συζήτηση, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη τους και να εκφράσουν σκέψεις.

Οι μαθητές/τριες, αφού παρακολούθησαν ένα βίντεο με καθημερινές οδικές καταστάσεις (π.χ., παιδί με κράνος – παιδί χωρίς κράνος, παιδί που περνάει από διάβαση – παιδί στη μέση του δρόμου), κλήθηκαν να πουν τι είδαν. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες και αξιοποιώντας την πρακτική του κύβου (cubing), απάντησαν σε ερωτήσεις διαφορετικού επιπέδου.

Δείτε την ανάρτηση στο blog του σχολείου μας---> Κυκλοφορώ και Οδηγώ με Ασφάλεια

Συγγραφέας: 
2nipcholargou