ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟ - ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια εφαρμογής των περιβαλλοντικών προγραμμάτων, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας, συνδέθηκαν με ΟΛΑ τα μαθήματα. Παράλληλα, εκτός των γενικών στόχων περί ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά ζητήματα, αναθεώρησης αντιλήψεων και πρακτικών, υιοθέτησης νέων στάσεων και συμπεριφορών καθώς και απόκτησης περιβαλλοντικής συνείδησης, εξυπηρετήθηκαν και στόχοι που αφορούσαν στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των μαθητών/τριών, στη βελτίωση του προφορικού και γραπτού τους λόγου, στην εκπαίδευση των μαθητών που περιλαμβάνει ένα συνδυασμό θεωρίας και πρακτικών εφαρμογών, με σύγχρονες μεθόδους μέτρησης και ανάλυσης δεδομένων, όπως οι μετρήσεις Ph, η μέτρηση  θολερότητας, η ανάλυση αγωγιμότητας και συγκέντρωσης ιόντων, οι μετρήσεις οξέων, βάσεων και νιτρικών ενώσεων κ.ά., και τέλος στην ανάπτυξη συνεργατικού και ομαδικού πνεύματος, στην ψυχοσυναισθηματική και αισθητική ανάπτυξή τους.

Μετά τον αρχικό προβληματισμό και τον προσανατολισμό των παιδιών στην υλοποίηση των συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προγραμμάτων << Διατροφή στο Μικροσκόπιο >> και << Νερό Πηγή Ζωής >>, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες.

Οι μαθητές  ανά ομάδες έλεγξαν τις βρύσες στις τουαλέτες, στην αυλή και το κυλικείο του σχολείου και ενημέρωσαν τη διευθύντρια για τις βλάβες και τις διαρροές, η οποία φρόντισε για την επισκευή τους.

Για μία εβδομάδα οι μαθητές-μαθήτριες κατέγραψαν τις δραστηριότητες της οικογένειάς τους σε σχέση με την κατανάλωση νερού στο σπίτι και υπολόγισαν τα λίτρα νερού που ξοδεύτηκαν. Παράλληλα συζήτησαν στο σχολείο με την περιβαλλοντική επιτροπή αν κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες ήταν περιττές ή θα μπορούσαν να περιοριστούν, κατέγραψαν τα συμπεράσματά τους και πρότειναν εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης του νερού.

Επεξεργάστηκαν σε ομάδες λογαριασμούς νερού (μονάδες μέτρησης – τιμή) εντοπίζοντας και την οικονομική διάσταση της υπερκατανάλωσης νερού.

Συγκέντρωσαν πληροφορίες και συζήτησαν για τη σπατάλη του νερού και τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να συνεισφέρουμε στην εξοικονόμησή του.

Συζήτησαν και κατέγραψαν κανόνες εξοικονόμησης νερού ,δημιούργησαν  χάρτα του Νερού << Σταγόνα – Σταγόνα σώζουμε τη Ζωή >> την οποία ανάρτησαν σε μεγάλο μέγεθος στο διάδρομο του Σχολείου, ώστε να ενημερωθεί η ολομέλεια του σχολείου.

Δημιούργησαν αφίσες ευαισθητοποίησης ,κουίζ , ερωτηματολόγια ,σταυρόλεξα .

Ομάδες μαθητών-τριών επιμελήθηκαν την ανακαίνιση των αιθουσών του σχολείου, ζωγραφίζοντας πίνακες, αφίσες  με περιβαλλοντικά – πολιτιστικά θέματα, βάφοντας καλοριφέρ και τοίχους και φρόντιζαν να διατηρούνται οι χώροι του σχολείου καθαροί.

Οι μαθητές – μαθήτριες περιποιήθηκαν τα περσινά φυτά και δέντρα της σχολικής αυλής , στερέωσαν με καλάμια τα γιασεμιά και τις πασχαλιές ,  φύτεψαν νέα φυτά και λουλούδια , κατασκεύασαν το σήμα της ειρήνης με μαργαρίτες στο αίθριο του σχολείου , βοήθησαν στην κατασκευή δικτύου αυτόματου ποτίσματος και ανέλαβαν κατά ομάδες την φροντίδα  του κήπου έως το τέλος της σχολικής χρονιάς .

Συγγραφέας: 
Triantafyllopoulou P