Γραφικός Οργανωτής: Μενού – Learning Menu II
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία με τον Γραφικό Οργανωτή «Μενού (Learning menu)» με θέμα την Άνοιξη.
Στόχος:
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα δίνει την δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να επιλέξουν οι ίδιοι το πώς θα καταφέρουν να φτάσουν στην μάθηση, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την αυτονομία τους σ αυτή, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στον/στην εκπαιδευτικό να ανταποκριθεί σε διάφορα μαθησιακά στυλ, ενδιαφέροντα και επίπεδα ετοιμότητας.
Δραστηριότητα:
Σχεδιάστηκε από την εκπαιδευτικό ένα μενού, το οποίο περιείχε διάφορες δραστηριότητες, που προσέγγιζαν το θέμα της Άνοιξης.
Το «κυρίως πιάτο» αποτελούσε μία υποχρεωτική δραστηριότητα, η οποία ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών. Από τα «συνοδευτικά πιάτα» ο κάθε μαθητής έπρεπε να επιλέξει δύο δραστηριότητες, που τον ενδιέφεραν και ήταν κοντά στα ενδιαφέροντα του. Το «επιδόρπιο» αποτελούνταν από μία προαιρετική δραστηριότητα, η οποία ήταν αρκετά ελκυστική για όλους τους μαθητές.
Κυρίως πιάτο
- Πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του παραμυθιού «Είναι Άνοιξη, σκιουράκι» της συγγραφέως Giuditta Campello.
- Ακολούθησε συζήτηση για όσα διαδραματίστηκαν στην ιστορία και για τα χαρακτηριστικά της Άνοιξης, που παρουσιάζονται σε αυτό.
Συνοδευτικά πιάτα
- Κατασκευή λουλουδιών με την χρήση διαφόρων υλικών, με τον τρόπο που το κάθε παιδί επέλεξε. Δόθηκαν στους μαθητές τα εξής υλικά: ένα πράσινο χαρτόνια Α4, πλαστικά καπάκια διαφόρων χρωμάτων, κομμάτια γκοφρέ, pon pon και τέμπερες.
- «Οι πασχαλίτσες έχασαν τις βούλες τους! Ας τις βοηθήσουμε να τις βρούνε!». Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί μία εργασία που πραγματεύεται την έννοια της ποσότητας. Οι πασχαλίτσες δεν είχαν βούλες, άλλα είχαν ένα αριθμό ακριβώς κάτω από τα πόδια τους. Οι μαθητές έπρεπε με τα δαχτυλάκια τους, χρησιμοποιώντας μαύρη τέμπερα, να σχεδιάσουν τόσες βούλες στην πασχαλίτσα όσες τους ζητούσε ο αριθμός.
- Δημιουργούμε ένα μικρό λεξικό με λέξεις της Άνοιξης. Κάθε μαθητής/τρια, που επέλεξε την συγκεκριμένη δραστηριότητα, έπρεπε να σκεφτεί, να αποτυπώσει γραπτώς και να ζωγραφίσει σε χρωματιστό χαρτόνι Α4 την λέξη αυτή.
Επιδόρπιο
- Ο χορός της Άνοιξης. Στη συγκεκριμένη ψυχοκινητική δραστηριότητα οι μαθητές/τριες, καλούνταν να κινούνται σαν τα δέντρα, να δουλεύουν όπως οι μελισσούλες και να ξυπνούν από την χειμέρια νάρκη, όπως η αρκούδα.
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία του Γραφικού Οργανωτή Μενού-Learning Menu δημιουργήθηκε από την εκπ/κό ΠΕ 60.50 κ. Ράνη Σουσάνα.
https://blogs.sch.gr/2nipcholarg/2025/05/menou-learning-menu-ii/