Erasmus+ "Food Culture"
Την Τρίτη 04/03/2025 τρίτη μέρα της τρίτης κινητικότητας του ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου στο πλαίσιο της διαπίστευσης Erasmus+ με κωδικό σχεδίου 2024-1-EL01-KA121-SCH-000219813 η κυρία Κωνσταντίνα Κωνσταντακοπούλου υποδιευθύντρια και καθηγήτρια Αγγλικών παρακολούθησε το μάθημα Αγγλικών της κυρίας Michaela Kwas στον τομέα της Βιομηχανικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής όπου μαζί με τους μαθητές συζήτησαν για το κοινό πρόγραμμα eTwinning που υλοποιούν με τίτλο "Food Culture". Στη συνέχεια για τις υπόλοιπες ώρες η κυρία Κωνσταντακοπούλου παρακολούθησε το μάθημα Αγγλικής γλώσσας της κυρίας Elizabeth Hillinger στους τομείς των Μηχανολόγων Μηχανικών και Οχημάτων το οποίο έγινε με τη μέθοδο της επικοινωνιακής προσέγγισης για την κατάκτηση της νέας γνώσης. Παρατήρησε του μαθητές να δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά χρησιμοποιώνταςποιόντας αποκλειστικά την αγγλική γλώσσα, να συνεργάζονται σε ομάδες των 4 ατόμων και να παρουσιάζουν το τελικό προϊόν στην ολομέλεια.
Τέλος, ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες καθώς και την εκπαιδευτικό για τα βιβλία που χρησιμοποιούν, το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών όπως και για το επίπεδο των Αγγλικών της κάθε τάξης σύμφωνα με το Common European Framework of Reference for Languages.
Η κυρία Ελένη Μαρκέλα Πενταράκη καθηγήτρια Μαθηματικών παρακολούθησε μαθήματα μαθηματικών στον τομέα των μηχανικών στις τάξεις που διδάσκει η κα Βερόνικα.
Την πρώτη διδακτική ώρα το μάθημα ήταν επαναληπτικού, διαθεματικού και πρακτικού χαρακτήρα συνδυάζοντας τομείς της άλγεβρας, της ευκλείδειας και αναλυτικής γεωμετρίας και της φυσικής σε τελειόφοιτους.
Τη δεύτερη διδακτική ώρα έγινε συζήτηση με τους μαθητές της ίδιας τάξης σχετικά με τις επιδόσεις τους σε ένα πρότυπο διαγώνισμα, στο οποίο είχαν εξεταστεί λίγες μέρες πριν. Το διαγώνισμα αυτό ήταν μια προσομοίωση των τελικών εξετάσεων, με τις οποίες οι μαθητές γίνονται δεκτοί στα πανεπιστήμια της Αυστρίας. Σύμφωνα με τα σημεία που δυσκόλεψαν περισσότερο τους μαθητές, η κα Βερόνικα τους έδωσε την κατάλληλη ανατροφοδότηση και επέμεινε σε αυτά κάνοντας εκ νέου μια επανάληψη και συγκέντρωση όλων των βασικών πληροφοριών σε θεωρητικό επίπεδο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε ότι όλοι οι μαθητές σημείωναν με το δικό τους τρόπο και ρυθμό, καθώς και με τα δικά τους μέσα, όπως τετραγωνισμένο χαρτί, τετράδια, τάμπλετ και λάπτοπ, τις σημειώσεις της καθηγήτριας από τον πίνακα και εξέφραζαν ελεύθερα τις απορίες τους.
Την τρίτη διδακτική ώρα η κυρία Πενταράκη παρακολούθησε το μάθημα στο τμήμα στο οποίο είναι υπεύθυνη η κα Βερόνικα και συγκεκριμένα τη 12η τάξη των μηχανικών. Το μάθημα ήταν διαθεματικό χρησιμοποιώντας ένα πρόβλημα φυσικής, μοντελοποιώντας το στη μαθηματική γλώσσα με διαφορικές εξισώσεις και επιλύοντας το από μαθητή, ο οποίος εξηγούσε τα βήματα που ακολουθούσε στα αγγλικά, έτσι ώστε να είναι ευκολότερο για την κυρία Πενταράκη να παρακολουθήσει και να υπάρξει ένα ευνοϊκό κλίμα συμπερίληψης.
Ο κύριος Σακκομήτρος Γεώργιος καθηγητής φυσικής αγωγής με τον Αυστριακό συνάδελφο του κύριο Simon Rattan αποφάσισαν με αφορμή των εορτασμό της τελευταίας μέρας του καρναβαλιού στην Αυστρία να οργανώσουν φιλικό αγώνα εμπλέκοντας τους μαθητές τους τόσο στο αγώνισμα της καλαθοσφαίρισης όσο και του ποδοσφαίρου. Πραγματικά, οι μαθητές το κατά ευχαριστήθηκαν και ήταν μια καλή ευκαιρία για να αναπτύξουν δεξιότητες ομαδικότητας και συνεργασίας. Μια ευκαιρία για τους μαθητές του ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου να γνωρίσουν νέους φίλους από διαφορετικό σχολείο και να έρθουν πιο άνετα σε επαφή μαζί τους μέσω της χαράς του αθλητισμού.