Έρευνα για τη διερεύνηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και των απόψεων των μαθητών για την κλιματική αλλαγή.

Εισαγωγή

Τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα το περιβαλλοντικό ζήτημα αποτέλεσε κεντρικό θέμα κοινωνικού προβληματισμού και στις αρχές του 21ου αιώνα συνεχίζει να κυριαρχεί, άμεσα συνδεδεμένο με τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα (Φλογαϊτη, 2008). Η συνεχής υποβάθμιση των φυσικών πόρων, η μείωση της βιοποικιλότητας, κάθε λογής ρύπανση και οι επιπτώσεις τους, αποτελούν διαστάσεις της σύγχρονης περιβαλλοντικής κρίσης (Φλογαϊτη, 2008). Από τη δεκαετία του ΄90  έγινε αντιληπτό ότι τα περιβαλλοντικά ζητήματα δεν αφορούν μόνο τους επιστήμονες αλλά είναι συγχρόνως κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτισμικά ζητήματα, άμεσα συνδεδεμένα με πολεμικές συγκρούσεις και με κοινωνικές ανισότητες.

Σκοπός και συμπεράσματα της έρευνας

Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις και η περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών της σχολικής μονάδας του 1ου ΕΠΑ.Λ Ελευθερούπολης, του Δήμου Παγγαίου (Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας) για την κλιματική αλλαγή στον πλανήτη. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν συνοψίζονται στα εξής: 1. Σημάδια της κλιματικής αλλαγής είναι ορατά και στην περιοχή μας, με εμφανείς αλλαγές στο μικροκλίμα της περιοχής. 2. Η ενημέρωση των μαθητών για αυτά τα θέματα είναι πολύ μικρή και προέρχεται κυρίως από συζητήσεις με τους γονείς τους 3. Η συμμετοχή τους σε δράσεις με οικολογικό περιεχόμενό είναι μικρή, και περιορίζεται σε δράσεις που υλοποιούν με το σχολείο. 4. Βασική τους δράση είναι η ανακύκλωση και ο περιορισμός χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Link ερωτηματολογίου

Συγγραφέας: 
Γεωργία Γερακάκη