«Θερμίδες: Τα καύσιμα του σώματος»

Οι μαθητές της Στ1, εργαζόμενοι διαθεματικά, αξιοποιούν τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει από την ενημέρωση της Σχολικής μας Νοσηλεύτριας για τις ομάδες τροφίμων και την τροφική πυραμίδα και επεξεργάζονται τη Δραστηριότητα με προεκτάσεις «Θερμίδες: Τα καύσιμα του σώματος» από το ΤΕ των Μαθηματικών α’ τεύχους σελ. 16. Φέρνουν στην τάξη συσκευασίες με προϊόντα που συνηθίζουν να καταναλώνουν (μπισκότα, σοκολάτες, κράκερ, κρουασάν, χυμούς, καραμέλες, γάλα κλπ.) και εντοπίζουν στις ετικέτες τροφίμων τις ομάδες τροφών που γνωρίζουν (λίπη, υδατάνθρακες, σάκχαρα, πρωτεΐνες) , καθώς και τη θερμιδική τους αξία. Αξιοποιούν τα δεδομένα της δραστηριότητας και σχεδιάζουν τη διατροφή μιας ημέρας τους ανάλογα με τα κιλά τους, υπολογίζοντας τις θερμίδες που προσλαμβάνουν. Ακολουθεί συζήτηση για το ρόλο της άσκησης και του αθλητισμού στην καύση θερμίδων.

Σε επόμενο κεφάλαιο των Μαθηματικών, ασχολούνται σε ομάδες με τη θερμιδική αξία των γλυκών, διαβάζοντας τις ετικέτες διαφορετικών σοκολατών. Φτιάχνουν λόγους και αναλογίες, συγκρίνουν την θερμιδική αξία ανά 100γρ και ανά βάρος σοκολάτας, επιλέγουν και προτείνουν την λιγότερο επιβαρυντική θερμιδικά σοκολάτα. Συνειδητοποιούν πόσες πολλές θερμίδες μπορεί να καταναλώνουν με μία μόνο σοκολάτα, αλλά και τις διαφορές που αυτές κρύβουν ανάλογα με τα συστατικά τους. Δεν είναι όλες οι σοκολάτες ίδιες! Διαλέγω σωστά!

Συγγραφέας: 
ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ ΠΕΡΑΚΗ