ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ – ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

    Οι μαθητές των Δ΄ , Ε΄ και Στ΄ τάξεων του 2ου  Δημοτικού σχολείου Πτολεμαΐδας κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε τον περιβαλλοντικό έλεγχο του σχολείου. Κατόπιν στατιστικής επεξεργασίας των 74 ερωτηματολογίων προέκυψαν τα παρακάτω αποτελέσματα:

Στην 1η  ερώτηση: «Ποιο χρώμα κυριαρχεί στην αυλή;» οι περισσότεροι μαθητές, οι 38, απάντησαν ότι κυριαρχεί το γκρι. Ακολούθησαν το πράσινο 32 και το καφέ 15.

Στη 2η  ερώτηση: «Ποιο υλικό κυριαρχεί στην αυλή;» οι περισσότερες απαντήσεις, οι 42, ήταν τσιμέντο, μετά χώμα 23, το χόρτο 15 και οι πέτρες 15.

Στην 3η  ερώτηση: «Υπάρχουν φυτά και δέντρα στην αυλή;» οι 67 απάντησαν ΝΑΙ και οι 7 ΟΧΙ.

Στην 4η  ερώτηση: «Υπάρχουν παιχνίδια στην αυλή;» οι 37 απάντησαν ΝΑΙ, ενώ οι 30 ΟΧΙ.

Στην 5η ερώτηση: «Υπάρχουν σκουπίδια στην αυλή;» η πλειοψηφία των μαθητών, οι 50, απάντησαν ΝΑΙ, ενώ οι 24 ΟΧΙ.

Στην 6η ερώτηση: «Υπάρχουν επαρκείς κάδοι απορριμμάτων στο σχολείο;» οι 43 μαθητές απάντησαν ΟΧΙ, ενώ 28 ΝΑΙ.

Στην 7η  ερώτηση: «Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης στο σχολείο; (χαρτί, μπαταρία, γυαλί, πλαστικό)» οι περισσότεροι, δηλαδή οι 44, απάντησαν ΝΑΙ, ενώ οι 36 απάντησαν ΟΧΙ.

Στην 8η  ερώτηση: «Γνωρίζετε για την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης;» οι 57 απάντησαν ΝΑΙ, ενώ οι 14 ΟΧΙ.

Στην 9η  ερώτηση: «Θα θέλατε να κάνετε ανακύκλωση;» η πλειοψηφία των μαθητών,  οι 68 απάντησαν ΝΑΙ, ενώ οι 6  απάντησαν ΟΧΙ.

Τέλος, στη 10η  ερώτηση: «Τι θα θέλατε να υπάρχει στην αυλή;» οι περισσότερες απαντήσεις, οι 35, ήταν πως θα ήθελαν περισσότερα λουλούδια, δέντρα και γενικά φυτά στην αυλή του σχολείου μας. Στη συνέχεια, 34  απαντήσεις ήταν ότι θα ήθελαν κάδους ανακύκλωσης, 25  θα ήθελαν ένα γυμναστήριο και να βελτιωθούν τα γήπεδα που υπάρχουν ήδη στον προαύλιο χώρο, 24 ότι θα ήθελαν παιχνίδια επιδαπέδια, 24 επίσης θα ήθελαν περισσότερα παγκάκια αλλά και τραπεζάκια, 10 θα ήθελαν ζωγραφιές στους τοίχους του σχολείου και τέλος 5 θα ήθελαν να γίνει ένα υπόστεγο.

 Σκοπός μας είναι η βελτίωση του αύλιου χώρου και η υπεύθυνη στάση όλων στη διαχείριση των απορριμμάτων. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, θα πραγματοποιηθεί συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και με υπόλοιπα μέλη της τοπικής κοινότητας και διάφορους φορείς. Λαμβάνοντας υπόψη και τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων αποφασίσαμε τις εξής δράσεις:

Για την ανακύκλωση:

 Συνεργασία με υπεύθυνους φορείς για την ανακύκλωση, όπως η ΔΙΑΔΥΜΑ.

 Ενημέρωση και συμμετοχή σε δράσεις για την ανακύκλωση με την εμπλοκή, όπου χρειάζεται, και των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών αλλά και υπόλοιπων μελών της τοπικής κοινότητας.

Τοποθέτηση περισσότερων κάδων ανακύκλωσης και προτροπή των μαθητών αλλά και όλης της σχολικής κοινότητας για ανακύκλωση.

Φροντίδα για την καθαριότητα του προαύλιου χώρου

 Για τη σχολική αυλή:

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σε συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αλλά και διάφορους άλλους φορείς και σύμφωνα με όσα μπορούν να υλοποιηθούν, θα μεριμνήσουμε ώστε:

 να βελτιωθούν τα ήδη υπάρχοντα γήπεδα

 να ζωγραφίσουμε επιδαπέδια παιχνίδια

 να τοποθετηθούν επιπλέον παγκάκια

 να φτιάξουμε σχολικό λαχανόκηπο

 να ομορφύνει ο προαύλιος χώρος με διάφορα λουλούδια και ζωγραφιές

 Η εφαρμογή του σχεδίου δράσης θα παρακολουθείται συνέχεια κατά τη διάρκεια της χρονιάς ώστε να βελτιώνονται άμεσα οι διαδικασίες και να τροποποιούνται άμεσα εφόσον απαιτείται.

Τέλος, θα δημοσιεύονται οι ενημερώσεις για τις διάφορες δράσεις αλλά και τα αποτελέσματά τους μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου, καθώς και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Συγγραφέας: 
Σοφια Παρασκευο...