Παρουσίαση στα πλαίσια 3ήμερου σεμιναρίου του ΚΠΕ Καλαμάτας

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου ως ένα δημόσιο σχολείο που εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας αστικής περιοχής υλοποιεί εδώ και πολλά χρόνια δράσεις που επιδιώκουν να ικανοποιήσουν την ανάγκη των μελών της σχολικής κοινότητας για επαφή με τη φύση, συλλογικές δράσεις που συνδέουν το σχολείο  με την  τοπική κοινωνία και ταυτόχρονα φιλοδοξούν να θεραπεύσουν προβληματικές περιοχές που σχετίζονται με την αισθητική του σχολικού περιβάλλοντος, τις περιορισμένες ευκαιρίες των μαθητών να συμμετέχουν σε βιωματικού και διερευνητικού τύπου μαθησιακή λογική εκτός της σχολικής αίθουσας αλλά και να μεγαλώσουν το οικολογικό αποτύπωμα του διδακτηρίου. Τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιεί το σχολείο μας για πολλά χρόνια και η συμμετοχή του σε δίκτυα σχολείων (Οικολογικά Σχολεία, Οι Πράσινες Γωνιές της Γειτονιάς μου, OSOS Open Schools for Open Societies, Δίκτυο Δημοκρατικών Σχολείων, Let’s do it Greece-Νοιάζομαι και δρω) προσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο η σχολική μονάδα συσπειρώνει τις δυνάμεις της και δρομολογεί συλλογικές δράσεις. Ο σχολικός μας κήπος διαθέτει 27 ελαιόδεντρα και  από το 2014 οργανώνεται λιομάζωμα και παραγωγή λαδιού το οποίο έχει διατεθεί στα Χωριά SOS και στο Κοινωνικό Παντοπωλείο της πόλης μας.

Με βάση την εμπειρία και τη λογική που θέλει μια σχολική μονάδα να αξιοποιεί και να αναδεικνύει τους διαθέσιμους πόρους της (υλικούς και ανθρώπινους) στα πλαίσια της εκπαίδευσης για την Αειφόρο ανάπτυξη και να επιθυμεί την  καλλιέργεια των ικανοτήτων, δεξιοτήτων και γνώσεων,  «Οι ελιές του σχολικού μας κήπου» αποτέλεσαν την κεντρική θεματική αυτού του εργαστηρίου το οποίο υλοποιήθηκε στη διάρκεια του τριήμερου σεμιναρίου του ΚΠΕ Καλαμάτας στη Νάουσα από 12-14 Απριλίου 2019 με στόχο να προτείνει έξυπνους τρόπους με τους οποίους προετοιμάζεται και ενδυναμώνεται μια εθελοντική δράση.

Στο εργαστήριο αυτό προτάθηκαν τρόποι που ευνοούν την ανάπτυξη της συλλογικότητας και αξιοποιήθηκαν:

● οι αρχές των βιωματικών δραστηριοτήτων που προτείνονται από το εκπαιδευτικό υλικό του Συμβουλίου της Ευρώπης, (the head, the heart and the hands  principle)

● οι αρχές της μετασχηματίζουσας Εκπαίδευσης μέσα από την Τέχνη (τεχνικές παρατήρησης του Perkins)

● το ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι Kahoot

● υλικό από το φάκελο «Η ιστορία της γέρικης ελιάς και οι περιπέτειες του λαδιού-Μουσείο της Ελιάς και του Ελληνικού Λαδιού (Σπάρτη)» του ΠΙΟΠ.

Στο βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση του εργαστηρίου και στην φωτογραφία την αξιολόγηση του εργαστηρίου από συμμετέχοντες.

Συγγραφέας: 
juliegy