Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Ένα από τα βασικά βήματα για την ολοκληρωμένη παρουσία μας ως Οικολογικό σχολείο είναι η σύνδεση του σχεδίου με το αναλυτικό πρόγραμμα. Η ιδέα της επανάχρησης των υλικών του σχολείου διατρέχει όλες τις θεματικές προσεγγίσεις που υλοποιούνται στο σύνολο του σχολείου. Τα τμήματα ανταλλάζουν ιδέες και πρακτικές και εξοικονομούνται πόροι από/για τη λειτουργία του σχολείου μας. Οι δραστηριότητες εμπλουτίζονται συνεχώς!
Η δράση εθελοντικού καθαρισμού ακτής του Κόρφου που πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές/τριες του σχολείου μας είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος και την καθαριότητα των παραλιών. Οι μαθητές/τριες συγκεντρώθηκαν στην παραλία για να καθαρίσουν την ακτή από σκουπίδια και απορρίμματα, ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν για τη σημασία της προστασίας των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Στα πλαίσια του eTwinning έργου "Little footprints for a better future" οι μαθητές και μαθήτριες της Β2 τάξης έφτιαξαν αφίσες με θέμα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός μας .
Οι μαθητές της Α΄ τάξης έφτιαξαν κολάζ με θέμα: «τη θάλασσα και τις ακτές»
Στη συνέχεια συνέταξαν τον Οικοκώδικα τον οποίο και ανήρτησαν σε εμφανή σημεία των τάξεων του σχολείου.
Επίσης, ο οικοκώδικας αναρτήθηκε και στο site του σχολείου μας.
Σήμερα, μάθαμε στην πράξη τι σημαίνει ενεργός πολίτης!
Μαθητές και εκπαιδευτικοί ενώσαμε τις δυνάμεις μας στον σχολικό κήπο, φυτέψαμε ελιές, γεμίσαμε τους κομποστοποιητές και αδειάσαμε τους κάδους ανακύκλωσης. Με μεγάλη χαρά είδαμε να ανθίζουν οι πρώτοι βολβοί που είχαμε φυτέψει, μια υπέροχη επιβεβαίωση ότι η φροντίδα μας για το περιβάλλον αποδίδει καρπούς!
Το σχολείο μας δεν είναι μόνο χώρος μάθησης, αλλά και ένα ζωντανό εργαστήρι αξιών για τους πολίτες του αύριο!
Την Πέμπτη και την Παρασκευή, 9-10/1/2024, οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ανακύκλωση του φορέα ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α) και προάγει τις αρχές της ανακύκλωσης και της βιώσιμης διαχείρισης αποβλήτων στα σχολεία και στην ευρύτερη κοινότητα.
Την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024 το Στ2 τμήμα μας εκπροσώπησε το Σχολείο μας στη διαδικτυακή δράση για την Αειφόρο Εκπαίδευση , με θέμα:
«Συνταγές με άρωμα Χριστουγέννων και λίγα τροφοχιλιόμετρα….»,
που διοργάνωσε το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Ιεράπετρας – Νεάπολης Λασιθίου σε συνεργασία με το WWF Ελλάδος ,στα πλαίσια του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Διατροφή, Περιβάλλον & Υγεία».
Το τμήμα συμμετείχε με την παρουσίαση παραδοσιακής χριστουγεννιάτικης τοπικής συνταγής που ήταν η “Καρβελούσα”, το χριστόψωμο δηλαδή.
Ο Νέος Βοτανόκηπος του Σχολείου μας: Ένα Ζωντανό Εργαστήριο Μάθησης
Το σχολείο μας απέκτησε πρόσφατα έναν υπέροχο βοτανόκηπο, προσφέροντας στους μαθητές μια μοναδική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη φύση και να μάθουν βιωματικά. Ο νέος χώρος δημιουργήθηκε με τη συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, περιλαμβάνοντας κυρίως αρωματικά φυτά.
Τόσα νεράτζια πεταμένα και πατημένα στους δρόμους έγιναν αφορμή για συζητήσεις και αναζητήσεις λύσεων. Δοκιμάσαμε να τα φάμε, δυστυχώς δεν μας άρεσαν. Σκεφτήκαμε να τα κάνουμε γλυκό ή μαρμελάδα αλλά είμαστε μικροί για κατσαρόλες...Έτσι, βρήκαμε μια λύση εύκολη, γρήγορη και αποτελεσματική! Οι φλούδες των νερατζιών θα συγκεντρωθούν μαζί με τις φλούδες των εσπεριδοειδών που ζητήσαμε από τους γονείς μας σε μεγάλα δοχεία. Τα δοχεία θα συμπληρωθούν με λευκό ξύδι και θα μείνουν για δύο εβδομάδες.
Από την προηγούμενη σχολική χρονιά και με αφορμή τόσο την δωρεά στο σχολείο μας ενός κομποστοποιητή από το HEC όσο και την συνεργασία με την οργάνωση «Μπορούμε» που ενημερώνει τους ανθρώπους για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων αλλά και την αύξηση της επισιτιστικής προσφοράς, διαβάσαμε τον Δινώσαυρο! Φορτώσαμε στο φορτηγό του ό,τι πρωινό μας περίσσεψε για να το μοιράσεις…Ενημερωθήκαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε για να μην σπαταλάμε και πετάμε το φαγητό κι έτσι γεμίζει η όμορφη Γη μας με σκουπίδια αλλά και αδειάζει και η τσέπη μας!
Στο 8ο Αειφόρο Νηπιαγωγείο Ελευσίνας υπάρχει από το προηγούμενο σχολικό έτος, μια ομάδα δράσης των μαθητών, τα "Θριάσια Παιδία". Αναλαμβάνουν δράση για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω τους και τους ενδιαφέρει να ενεργήσουν πχ ζητήματα συμπερίληψης, εθελοντισμού ή περιβάλλοντος. Από την προηγούμενη σχολική χρονιά, ο Δήμος Ελευσίνας σε συνεργασία με την τ. Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, κ. Τσίγκου Αλεξάνδρα, μας χάρισαν λέμβους, οι οποίες μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της επανάχρησης ως γλάστρες. Αμέσως, η ομάδα μας, τις περιποιήθηκε και τις έβαψε.
Όλη μέρα σφουγγαρίζει
όλα τα παιδιά φροντίζει
κι όλο το σχολειό αστράφτει
και μοσχοβολά απ΄ την πάστρα
Τα θρανία καθαρίζει
και τα γεύματα ετοιμάζει
όλα τα πακέτα μέσα / σε σακούλες μας τα βάζει
εκεί δίπλα στην κουζίνα
να τα πάρουμε στο σπίτι
η κυρία …ΖΙΝΑ
..................................................................
Και στο σχολικό τον κήπο
στέκει δίπλα μας και λέει
πως φυτεύουν τα φυντάνια
η κυρία …ΖΙΝΑ
Και σαν έρχονται οι γιορτές
Οι μαθητές και μαθήτριες των Ε και ΣΤ τάξεων του σχολείου μας ολοκλήρωσαν μία σημαντική εργασία για τα δέντρα του τόπου μας στις πόλεις με εκθέσεις και ζωγραφιές.
Τα δέντρα στις πόλεις δεν είναι απλώς στοιχεία της φύσης, αλλά συμβάλλουν σημαντικά στην ποιότητα της ζωής μας. Προσφέρουν σκιά και δροσιά τους ζεστούς μήνες, βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα απορροφώντας ρύπους και διοξείδιο του άνθρακα, και δημιουργούν πιο ευχάριστους και ανθρώπινους δημόσιους χώρους. Επιπλέον, μπορούν να προσφέρουν ένα σπίτι για διάφορα είδη πουλιών και άλλων ζώων.
Έχοντας ως στόχο να γίνει κατανοητή η έννοια της αξίας του νερού αλλά και ο κίνδυνος που υπάρχει αναφορικά με την έλλειψή του, λόγω της κλιματικής αλλαγής και των περιβαλλοντικών προβλημάτων, παρακολουθήσαμε την κουκλοθεατρική παράσταση «Η αλεπού η κατεργάρα που έκανε το γέλιο της γαργάρα» του «Κουκλοθεατρικού Εργαστηρίου Πτολεμαΐδας». Επιπρόσθετα οι μαθητές/τριες απέδωσαν με εικαστικό τρόπο μια πηγή νερού, προσωποποιώντας την.
“Θέλουμε να πρασινίσει ο ταρατσόκηπος του σχολείου μας”
Η ενεργειακή ομάδα της Ε’ και ΣΤ’ τάξης στο πλαίσιο του προγράμματος “Μειώνουμε το οικολογικό αποτύπωμα στο σχολείο μας” μετά την ενεργειακή περιήγηση που έκαναν στους χώρους του σχολείου αποφάσισαν να στείλουν επιστολή προς τον Δήμαρχο της Αθήνας με αίτημα την ανανέωση του ταρατσόκηπου του σχολείου μας.
.https://blogs.sch.gr/172dimath/epistoli-ston-dimarcho-dimoy-athinaion/
Project Eco Trans
Στο παρόν περιβαλλοντικό πρόγραμμα του ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίας Παρασκευής συμμετέχει το τμήμα Β2 Γυμνασίου.
Το πρόγραμμα το οργανώνει η εκπαιδευτικός ΠΕ88.05 Μιλτιάδου Παυλίνα στα πλαίσια του μαθήματος Εργαστήριο Δεξιοτήτων (άξονας Κλιματική αλλαγή, Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία) και Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων.
Στόχος του προγράμματος είναι η υιοθέτηση οικολογικών τρόπων μετακίνησης για τη μείωση των εκπομπών CO2, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας.
Στο πλαίσιο της ενασχόλησης της περιβαλλοντικής ομάδας με θέματα βιωσιμότητας και τις δυνατότητες του νησιού μας, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην αποθήκη σφουγγαριών του κ.Παπαχατζή Νίκου.Τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία της σπογγαλιείας στο νησί μας ,τους παραδοσιακούς και σύγχρονους τρόπους αλίευσης και εμπορίας καθώς και τις δυνατότητες του επαγγέλματος στο νησί μας σήμερα. Γνώρισαν τα διαφορετικά είδη σφουγγαριών και τον τρόπο επεξεργασίας τους .
Στο πλαίσιο του προγράμματος, δημιουργήθηκε ένας πίνακας καταγραφής των συνηθειών των μαθητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Ο βασικός στόχος, ήταν να εντοπιστούν οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των μαθητών, καθώς και τα σημεία που χρειάζονται αποσυμφόρηση, ώστε να διαμορφωθούν κατάλληλοι χώροι στην αυλή. Οι νέοι αυτοί χώροι θα επιδιώξουν να ενισχύσουν:
Η Περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας σε συνεργασία με το Εσπερινό Επάλ Καλύμνου και τη γεωπόνο καθηγήτρια Ζωή Κατσιγιάννη, κάναμε μια προσπάθεια να φτιάξουμε κεραλοιφή με έλαιο εσπεριδοειδών από τον τόπο μας. Η δράση αυτή που περιέχει την χρήση φυσικών υλικών (κερί μέλισσας, ελαιόλαδο, αιθέρια έλαια ) ενισχύει την συνείδηση για τα οικολογικά προιόντα σε αντίθεση με τα χημικά καλλυντικά.