Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείο Παμμακαρίστου, Νέας Μάκρης, χρησιμοποιώντας μια παλιά, ξύλινη παλέτα την οποία έβαψαν, δημιούργησαν έναν μυρωδάτο κήπο τσέπης με βασιλικό, δυόσμο, μέντα, δεντρολίβανο...
Στα πλαίσια της δράσης, ανακύκλωση διάφορων αντικειμένων, ασχοληθήκαμε με την συγκέντρωση και επαναχρησιμοποίηση πραγμάτων και ρούχων.
Δώσαμε νέα πνοή σε αντικείμενα που δεν χρησιμοποιούμε πια.
Στο σχολείο μας νοιαζόμαστε για το περιβάλλον, τη ζωή, τον άνθρωπο. Μαζί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, δημιουργήσαμε τον δικό μας οικοκώδικα — μια συμφωνία για όσα θέλουμε να προστατεύσουμε και να καλλιεργήσουμε γύρω μας.
Μέσα από ζωγραφιές, ιδέες και δημιουργικές προτάσεις, αποφασίσαμε:
Να αγαπάμε τη Γη και να την προστατεύουμε 🌍
Να μειώνουμε τα σκουπίδια και να ανακυκλώνουμε ♻️
Να λέμε όχι στη ρύπανση και στο κάπνισμα 🚭
Να φροντίζουμε τα ζώα και τα φυτά 🐾🌼
Να συνεργαζόμαστε με σεβασμό και ενσυναίσθηση 🤝
Το σχολείο μας, το 15o Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου, με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια, συμμετείχε ενεργά στο διεθνές έργο eTwinning με τίτλο "Our Planet - Our Life" ("Ο Πλανήτης μας - Η Ζωή μας"). Ήταν μια συναρπαστική πρωτοβουλία που ένωσε μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Ρουμανία, με κοινό στόχο την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Στην αυλή και τον κήπο του σχολείου μας, τα παιδιά όλων των τάξεων σε συνεργασία και με το Νηπιαγωγείο Βασιλικού φύτεψαν με αγάπη φυτά , λαχανικά και δέντρα. Δεν ήταν απλώς μια περιβαλλοντική δράση. Ήταν ένα μάθημα ζωής.
Μάθαμε όλοι μαζί πως τα φυτά και τα δέντρα είναι πολύτιμοι σύμμαχοι ενάντια στην κλιματική αλλαγή:
# Ανακοινώθηκαν πριν λίγες μέρες τα βραβεία του 17ου πανελλαδικού διαγωνισμού γραπτού λόγου των εκδόσεων Πατάκη , που επιφύλασσαν στο Σχολείο μας μια ακόμα μεγάλη διάκριση. Η σχολική μας μονάδα ήρθε πρώτη ανάμεσα στις σχολικές μονάδες όλης της χώρας (Δημοτικά –Γυμνάσια –Λύκεια) χάρη στα λογοτεχνικά κείμενα διηγήματα 3 μαθητών και 3 μαθητριών του, με τα οποία συμμετείχε στον διαγωνισμό.
Μια ομάδα μαθητών της Β΄ Γυμνασίου του σχολείου μας που συμμετέχει στη δράση «Οι καλές τέχνες στην "υπηρεσία" των δικαιωμάτων του παιδιού», αποφάσισε να κατασκευάσει ένα οικολογικό σκάκι. Με πηλό, χρώματα και πολλή φαντασία, οι μαθητές συνεργάστηκαν και με την καθοδήγηση της καθηγήτριας των Εικαστικών κ. Ασπασίας Μακρή, υλοποίησαν την ιδέα τους!
–Με αφετηρία την ανησυχία για την επιταχυνόμενη κλιματική αλλαγή και την
ανάγκη ενεργοποίησης των νέων γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα, 15 μαθητές και
μαθήτριες του 5ου Γυμνασίου Καλαμάτας συμμετείχαν στο περιβαλλοντικό
πρόγραμμα με τίτλο «Μπαίνει το νερό στο αυλάκι». Το πρόγραμμα είχε ως κύριο θέμα
την κλιματική αλλαγή – κρίση, με έμφαση στο πολύ σοβαρό πρόβλημα της
λειψυδρίας.
Σήμερα,10 Ιουνίου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00 μ.μ., στην αίθουσα Η/Υ ΕΠΑΛ Βροσίνας, κατόπιν πρόσκλησης του Δ/ντή κ. Μαστρογιαννάκη Στυλιανού συνήλθαν οι εκπ/κοί και τα 5 μελή μαθητικά συμβούλια του Σχολείου μας με σκοπό τη συγκρότηση Περιβαλλοντικής Επιτροπής, ώστε μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες και δημοκρατική οργάνωση, να οδηγηθούμε σε ένα πρακτικά δημοκρατικό λειτουργικό Σχολείο.
Η Περιβαλλοντική Επιτροπή, για να αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο την σχολική κοινότητα του σχολείου μας, θα αποτελείται από:
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε για την επιτυχημένη ολοκλήρωση του διεθνούς έργου eTwinning "Green Environment for the Future" («Πράσινο Περιβάλλον για το Μέλλον») στο σχολείο μας, το 15ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου. Αυτή η πρωτοβουλία μάς έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστούμε με σχολεία από την Τουρκία και τη Ρουμανία, δημιουργώντας ένα δυναμικό και πολυπολιτισμικό περιβάλλον μάθησης.
Οι Στόχοι μας: Ευαισθητοποίηση και Δράση
Ο βασικός μας στόχος μέσα από το "Green Environment for the Future" ήταν διπλός:
Από την Παρασκεύή 2 Μαϊου αρχίσαμε να γιορτάζουμε τις φετινές Global Action days με διάφορες δραστηριότητες:
Πήγαμε στο απέναντι παρκάκι με τους μεγενθυντικούς φακούς και αρχίσαμε να εξερευνούμε τα δέντρα, το χώμα , να παρατηρούμε τα έντομα που υπάρχουν , αλλά και τα σκουλήκια. Δυσκολευτήκαμε λογω της ανομβρίας να βρούμε σκουλήκια. Μόνο δύο. Βρήκαμε όμως και έναν βάτραχο
Γιορτάσαμε την ημέρα περιβάλλοντος με τον καθαρισμό της γειτονικής μας παραλίας. Φορέσαμε καπέλο, αντιηλιακό, γάντια, πήραμε φακούς και ψάχναμε για σκουπίδια και άλλα που υπάρχουν στην αμμουδιά. Βρήκαμε πολλά μικροπλαστικά, αλλά και άλλα φυσικά υλικά . Τα μαζέψαμε σε σακούλα σκουπιδιών και τα φυσικά υλικά τα πήραμε στο σχολείο για να τα δούμε. Στο τέλος τους κουρασμένους από την ζέστη μαθητές τους περίμενε πρωινό- έκπληξη στο Riviera. Ικανοποιημένοι από την ενεργή δράση για το περιβάλλον επιστρέψαμε στο σχολείο.
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αναδιαμόρφωση και αξιοποίηση της αυλής του νηπιαγωγείου, τα παιδιά του νηπιαγωγείου έγιναν ενεργοί πολίτες και έγραψαν ένα γράμμα-πρόσκληση στο Δήμαρχο, όπου του κοινοποιούν τα αιτήματά τους σχετικά με την αυλή και τον προσκαλούν στο νηπιαγωγείο.
Οι εκπαιδευτικοί της Ομάδας Δράσης του σχεδίου επισκέφτηκαν το Δήμαρχο στο γραφείο του και του επιδώσανε το γράμμα των παιδιών.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το γράμμα των παιδιών:
Αγαπημένε μας κ. Δήμαρχε!
Ο Πανελλήνιος Σχολικός Διαγωνισμός «Η θάλασσα που θέλω να έχω!» απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στοχεύοντας στην ανάδειξη έργων με θέμα το θαλάσσιο περιβάλλον και την προστασία του. Με τη συμμετοχή στον διαγωνισμό δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές και τις σχολικές μονάδες να ενεργοποιηθούν περαιτέρω πάνω στο ζήτημα της θαλάσσιας ρύπανσης, να συμβάλλουν στην προστασία της και να βραβευτούν για τις προσπάθειές τους. Ο υπεύθυνος φορέας διοργάνωσης του διαγωνισμού είναι το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
Χρώματα και Αρώματα στο 20ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης!
Οι μικροί μας κηπουροί με μεγάλο ενθουσιασμό πήραν φτυαράκια, ποτιστήρια και σκαλιστήρια, και φύτεψαν λουλούδια και αρωματικά φυτά και βότανα στην αυλή του νηπιαγωγείου μας!
Τα παιδιά έμαθαν με διασκεδαστικό τρόπο πώς φυτεύουμε και φροντίζουμε ένα φυτό, αλλά και ενημερώθηκαν και προβληματίστηκαν για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Επίσης, αποτύπωσαν τη διαδικασία και τα στάδια της ανθοφύτευσης με ζωγραφική.
Μικροί και μεγάλοι συνεργαστήκαμε με χαρά, ενθουσιασμό και αγάπη σε μία κοινή προσπάθεια αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, συνεργαστήκαμε για να κάνουμε τον εξωτερικό μας χώρο πιο όμορφο, ζωντανό και φιλόξενο για τα παιδιά μας.
Την Πέμπτη 3 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε συνάντηση συνεργασίας μεταξύ της ομάδας των εκπαιδευτικών που συντονίζουν το σχέδιο δράσης και εκπροσώπων του Συλλόγου Γονέων.
Οι γονείς ενημερώθηκαν για την εξέλιξη και πορεία του σχεδίου, ανταλλάξαμε απόψεις και ιδέες και προχωρήσαμε σε έναν προγραμματισμό των εργασιών που θα ακολουθήσουν.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ολόκληρη την παρουσίαση της συνάντησης:
Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά ταξίδεψαν με τη φαντασία τους και ονειρεύτηκαν την αυλή που θα ήθελαν να παίζουν κάθε μέρα!
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την αυλή, τα παιδιά του Υποχρεωτικού Τμήματος 1 κατασκεύασαν με πολλή χαρά ταΐστρες για τα πουλάκια! Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, μαθαίνουμε πώς να φροντίζουμε το περιβάλλον και τα ζώα που ζουν κοντά μας. Οι ταΐστρες τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία της αυλής και είμαστε χαρούμενοι γιατί οι φτερωτοί μας φίλοι θα βρίσκουν εύκολα την τροφή τους και θα μας επισκέπτονται!
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης που γιορτάστηκε στις 7 Νοεμβρίου, ημέρα αφιερωμένη σε υπαίθριες δραστηριότητες και παιχνίδι έξω από την τάξη.