Εκπαιδευτήρια Μ.Ν. Ράπτου-Δημοτικό
Τα νέα του Σχολείου μας

Αφού πλέον όλες οι τάξεις είχαν κάνεις τις δράσεις τους για τα «οικολογικά σχολεία», εμπνευστήκαμε και τον εκοκώδικα, ένα δέντρο με τόσα άνθη όσα και τα τμήματα του σχολείου και με ένα σύνθημα σε κάθε άνθος. Η δημιουργία μας κοσμεί τους διαδρόμους του σχολείου και το επόμενο βήμα είναι να τον μετατρέψουμε σε αφίσα.

Αφού συλλέξαμε τα απαραίτητα δεδομένα από το ερωτηματολόγιο μας, αποφασίσαμε σε δεύτερο επίπεδο να περάσουμε από τη θεωρία στην πράξη, εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα ανακύκλωσης μέσα στην τάξη.
Το πρώτο βήμα σχετιζόταν με τη δημιουργία των δικών μας κάδων ανακύκλωσης. Φτιάξαμε, λοιπόν, έναν κάδο για χαρτί, έναν για αλουμίνιο και έναν για πλαστικό. (29/11/24)
Πλέον αποτελούσε ιερή υποχρέωση όλων μας τα αντίστοιχα απορρίμματα να τα πετάμε και στους αντίστοιχους κάδους, χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς να δυσανασχετούμε.

Αφού μιλήσαμε με τους μαθητές για τα «οικολογικά σχολεία», αποφασίσαμε να αναλάβουμε ενεργό δράση ως σχολική κοινότητα. Ορίσαμε, λοιπόν, την εβδομάδα καθαριότητας χώρων. Χωρίσαμε σε τομείς το προαύλιο του σχολείου και κάθε τμήμα της Στ τάξης καθάριζε αμέσως μετά το 1ο διάλειμμα, που είναι και το διάλειμμα φαγητού, τον τομέα που του αναλογούσε.
Εμπνευστήκαμε ένα τραγούδι για την ανακύκλωση και το ενσωματώσαμε σε γνωστή μουσική. Το ηχογραφήσαμε και το τραγουδήσαμε σε πρωινό μήνυμα του σχολείου.
Ανακύκλωση θα κάνω που είναι χρήσιμη πολύ,
για έναν πράσινο πλανήτη και έναν κόσμο υγιή.
Ανακύκλωση όταν κάνω ρίχνω μες τον μπλε τον κάδο
ό,τι είναι από χαρτί, αλουμίνιο και γυαλί.
Γιατί έτσι διατηρούμε περιβάλλον καθαρό,
δίχως μόλυνση, σκουπίδια με ολοκάθαρο νερό.
Τα σκουπίδια δεν πετάμε, τα διαλέγουμε καλά
και στον ειδικό τον κάδο τ΄αποθέτουμε με χαρά.

Η Στ' τάξη των Εκπ.Μ.Ν.Ράπτου δημιούργησε ένα βιβλίο- βοήθημα το οποίο θα επεξεργαστούμε με τους μαθητές μας το θέμα "Αλλάζουμε εμείς, όχι το κλίμα"- κλιματική κρίση. Το βοήθημα αυτό περιλαμβάνει δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές θα κατανοήσουν τι σημαίνει κλιματική αλλαγή- κρίση, θα συνθέσουν ποιήματα, τραγούδι και ζωγραφιές εμπνευσμένοι από το θέμα και θα προσεγγίσουν το θέμα πολυαισθητηριακά. Με αυτό το βοήθημα θα θέλαμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας και να τους κάνουμε υπεύθυνους πολίτες του αύριο που θα νοιάζονται για το φυσικό περιβάλλον.