8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Βραβευμένο: 
ΟΧΙ
Έτος Εγγραφής: 
2024
Θέματα: 
2024-2025
Νερό
Απορρίμματα
Αειφόρο Σχολείο
Φύση και βιοποικιλότητα
Κλιματική Αλλαγή

Τα νέα του Σχολείου μας

7.4.2025

«Άνοιξη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και βιωματική μάθηση»

 Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, δια της Υπευθύνου

Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Β. Ιππέκη, διοργάνωσε την Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα:

«Άνοιξη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και βιωματική μάθηση», το Σάββατο 05 Απριλίου 2025 και ώρες 10.00 ́- 14.00 ́μμ στις εγκαταστάσεις της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης (Μαρίνου Αντύπα 54 Θέρμη).

31.3.2025

 

Αυτό είναι ένα κολάζ από τις αφισούλες που ετοίμασαν οι μαθητές των δύο τμημάτων της Ε τάξης στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν σε συνδυασμό με το αντίστοιχο κεφάλαιο (unit 5) του μαθήματος των Αγγλικών. Στόχος των έργων είναι να περάσουν μηνύματα που θα βοηθήσουν στην "αφύπνιση" και εγρήγορση όλων μας σε σχέση με το Περιβάλλον προτείνοντας μας λύσεις και δίνοντας μας συμβουλές. Και, τα καταφέρνουν θαυμάσια!! Μπράβο σε όλα τα παιδιά!!!

Ροζαλία Σταματιάδου 

Δασκάλα Αγγλικών 

20.3.2025

  Στο πλαίσιο του προγράμματος <<Ενεργός πολίτης>> με τους μαθητές/τριες της ΣΤ2 υλοποιούμε δράσεις που αφορούν την εξοικονόμηση του νερού στην καθημερινή μας ζωή. Αφού εξηγήσαμε τη σημασία του νερού για τη ζωή στη φύση και αναγνωρίσαμε τις συνέπειες της υπερβολικής χρήσης του, κατασκευάστηκε μια αφίσα με ζωγραφιές και τρόπους εξοικονόμησης του νερού, με τίτλο:

<< Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό>>

Τρόποι εξοικονόμησης του νερού:

1. Επιδιορθώνουμε ή αντικαθιστούμε βρύσες που στάζουν.

2. Προτιμούμε το ντους από τη γεμάτη μπανιέρα.

20.3.2025

Η δημοσίευση των πρακτικών της περιβαλλοντικής επιτροπής στο σχολείο είναι εξαιρετικά σημαντική για την προώθηση της διαφάνειας, της ενημέρωσης και της συμμετοχής της σχολικής κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος.

Παρακάτω γίνεται η δημοσίευση των πρακτικών των δύο πρώτων συνεδριάσεων της περιβαλλοντικής επιτροπής του σχολείου. 

18.3.2025

Το πρασίνισμα γύρω από ένα σχολείο και οι βιώσιμες δράσεις έχουν πολλαπλά οφέλη που επηρεάζουν θετικά τόσο το σχολικό περιβάλλον όσο και την εκπαίδευση των μαθητών. 

Συνεργασίες με την Κοινότητα

- Συνεργασία με κατοίκους, τοπικές επιχειρήσεις και οργανώσεις για τη φροντίδα των χώρων πρασίνου.

- Δημιουργία εκδηλώσεων όπως "Ημέρα Πράσινης Γειτονιάς" για να γιορτάσουν οι μαθητές και η κοινότητα τα επιτεύγματά τους.

Οφέλη για τους Μαθητές

- Βελτίωση Ψυχικής Υγείας:

Η επαφή με τη φύση μειώνει το στρες και ενισχύει την ευεξία.

14.3.2025

Η κλιματική κρίση είναι ένα από τα πιο επείγοντα ζητήματα της εποχής μας, και η ανακύκλωση παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπισή της.

Η ανακύκλωση βοηθά στη μείωση των αποβλήτων που καταλήγουν σε χωματερές, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή.

Επιπλέον, η ανακύκλωση μειώνει την ανάγκη για εξόρυξη και επεξεργασία πρώτων υλών, εξοικονομώντας ενέργεια και φυσικούς πόρους.

Βαγγέλης Ρίζος ΠΕ 70

Υπεύθυνος συντονιστής Περιβαλλοντικής Επιτροπής.

10.3.2025

Ξεκινήσαμε και φέτος τις ανοιξιάτικες  κηπουρικές εργασίες στον σχολικό μας κήπο. 

Οι μαθητές και μαθήτριες των Ε και ΣΤ τάξεων του σχολείου μας, αφού καθάρισαν και έσκαψαν τον χώρο, φύτεψαν σε αυλάκια σέσκουλα και μαρούλια. 

9.3.2025

Πραγματοποιήθηκε και φέτος η καθιερωμένη δεντροφύτευση στην αυλή του σχολείου μας.

Οι μαθητές/τριες των Ε και ΣΤ τάξεων προετοίμασαν τον χώρο, φύτεψαν, πότισαν τα μικρά δεντράκια και υποσχέθηκαν να τα φροντίζουν καθ'όλη τη διάρκεια τηςανάπτυξης τους.

Όλα αυτά στα πλαίσια του προγράμματος "ΦΥΤΕΥΩ ΚΑΙ ΥΙΟΘΕΤΩ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ, ΔΙΝΩ ΑΝΑΣΑ ΣΤΗ ΓΗ", της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. 

5.3.2025

 

      Στο πλαίσιο του προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων, στη θεματική ενότητα

<< Δημιουργώ και Καινοτομώ>>, οι μαθητές / τριες της ΣΤ2 ασχολήθηκαν με τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, έκαναν την έρευνά τους

και μας παρουσίασαν τις εργασίες τους που αφορούν το επάγγελμα του περιβαλλοντολόγου, του μηχανικού ανανεώσιμης ενέργειας και του διατροφολόγου / διαιτολόγου.

Γνωρίσαμε έτσι επαγγέλματα που προδιαγράφουν θετικούς δείκτες στην απασχολησιμότητά τους και εξηγήσαμε τη σημασία της ύπαρξής τους.

28.2.2025

 

Ορισμένα οφέλη από τη λειτουργία των ανεμογεννητριών μπορεί να περιλαμβάνουν:

1. Μείωση των λογαριασμών ενέργειας: Η ανεμογεννήτρια μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια από τον άνεμο, μειώνοντας έτσι την εξάρτηση του σχολείου από την παραδοσιακή ηλεκτρική ενέργεια.

2. Εκπαιδευτική ευκαιρία: Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την τεχνολογία πίσω από τις ανεμογεννήτριες.

Σελίδες

8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης “Γεώργιος Σκεπάρνης”

Διεύθυνση : Σκεπάρνη 1Α, τ.κ. 56123

Αμπελόκηποι Θεσσαλονίκης

Τηλ: 2310 734180

Email: 8dimamp@sch.gr

Κάθε χρόνο το σχολείο μας υλοποιεί αρκετές δράσεις «αειφόρες», «περιβαλλοντικές» «οικολογικές», δημιουργώντας ένα σχολείο που καλλιεργεί τον σεβασμό για τη προσωπικότητα του καθενός, τον σεβασμό για τον συνάνθρωπο και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Συμμετέχουμε σε πολλά καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα (ανάπτυξη σχολικού κήπου, φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, πράσινες γειτονιές), πανελληνίους εμβέλειας διαγωνισμούς (ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΡΟΦΗ-ΒΙΩΣΙΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ, 1ο βραβείο παραμυθιού), πραγματοποιούμε συνεργασίες με το Δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης (πρόγραμμα ανακύκλωσης), με φορείς και οργανισμούς και διοργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις εντός και εκτός πόλεως με την αμέριστη βοήθεια των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών μας που ενισχύουν τις γνώσεις των μαθητών ενώ ταυτόχρονα αποτελούν άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη τοπική κοινότητα.

 Ως αειφόρο σχολείο εννοείται το σχολείο εκείνο το οποίο μέσω της οργάνωσης, της λειτουργίας και υπόστασής του, μπορεί να αποτελέσει μοντέλο καλής πρακτικής για τους μαθητές και την κοινωνία, να παρέχει γνώσεις και να καλλιεργεί δεξιότητες στους μαθητές, ώστε να τους καταστήσει ικανούς να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας ικανά να αντιμετωπίζουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να συνδιαμορφώνουν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.

Η επιλογή της θεματικής του Εκπαιδευτικού Προγράμματος βασίστηκε στο ενδιαφέρον που δείχνει η εκπαιδευτική κοινότητα με την υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. στη θεματική της βελτίωσης και αναβάθμισης του σχολικού περιβάλλοντος, της προστασίας του πρασίνου, των δασών, του κλίματος και εν γένει του περιβάλλοντος. Η συνειδητοποίηση του κατεπείγοντος χαρακτήρα της κλιματικής αλλαγής, που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθιστά επιτακτική την εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα πρόληψης της υποβάθμισης των οικοσυστημάτων και της ποιότητας ζωής μέσα από ανάληψη δράσεων ευαισθητοποίησης, βελτίωσης ή αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.

Στοχεύουμε

Στην  καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές να αλλάξουν στάση και αξίες για τη ζωή και τη φύση.

Στην ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του και στην ευαισθητοποίηση και σύνδεση των θεμάτων περιβάλλοντος, με τις γνώσεις του σχολείου.

Να γνωρίσουν οι μαθητές το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με αυτό. «Έτσι θα ευαισθητοποιηθούν και θα νιώσουν πως ο άνθρωπος δεν έχει δικαίωμα να κακοποιεί τη φύση, γιατί με αυτόν τον τρόπο προκαλεί την καταστροφή του, αφού και ο ίδιος αποτελεί ένα μέρος της.»

Να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον, ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, γνωριμία με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Να γνωρίσουν οι μαθητές τις βιολογικές καλλιέργειες σε σχέση της με την προστασία του περιβάλλοντος και την Αειφόρο Ανάπτυξη μιας περιοχής.

Να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που συλλέγουν άμεσα με τις εμπειρίες τους

Να βοηθηθούν στην έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου (σχεδιάζουν – ζωγραφίζουν – δημιουργούν αφίσες, γράφουν στίχους, παίζουν μουσική, υποκρίνονται παίζοντας ρόλους)

Στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση

Στην ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών

Στην οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συνεργασία.

Στη βοήθεια προς τους μαθητές, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους, για τον καθορισμό της μετέπειτα συνολικής στάσης ζωής τους και για τις επαγγελματικές επιλογές τους,

Στη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι τα οικολογικά προβλήματα δεν έχουν σύνορα και ότι χρειάζεται διεθνής προσπάθεια για τη λύση τους.

Στην ανάπτυξη ομαδικότητας, συνεργασίας, πρωτοβουλίας και ερευνητικής διάθεσης.

στην κατανόηση της έννοιας της Αειφόρου Ανάπτυξης

Διεύθυνση: 
Σκεπάρνη 1A
561 23 Θεσσαλονικη