Δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε απομακρυσμένα σχολεία του Δήμου Αγράφων
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποίησε ο ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας σειρά περιβαλλοντικών δράσεων σε απομακρυσμένα σχολεία του Δήμου Αγράφων, στις 19 & 20 Μαρτίου 2025, αψηφώντας τις αποστάσεις και τις αντίξοες καιρικές συνθήκες και διασφαλίζοντας την ίση πρόσβαση όλων των μαθητών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι του ΦοΔΣΑ υλοποίησαν περιβαλλοντικές δράσεις με τους μαθητές του Γυμνασίου, του Δημοτικού Σχολείου & του Νηπιαγωγείου Δυτικής Φραγκίστας , με στόχο την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης & την ενημέρωση-ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ορθολογικής διαχείρισης απορριμμάτων. Στις δράσεις παρέστη η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, κα Αννέτα Κοτρώνα, η οποία απηύθυνε στους μαθητές το δικό της μήνυμα για την αξία της ανακύκλωσης & της επαναχρησιμοποίησης και την ανάγκη προστασίας και βελτίωσης των συνθηκών διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος με σεβασμό στην αρχή της αειφορίας-βιωσιμότητας. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια οργανωμένη παρουσίαση και βίντεο (κινούμενα σχέδια) σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης, της κομποστοποίησης, της επαναχρησιμοποίησης, της διαλογής στην πηγή και άλλων πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον.
Οι μαθητές άκουσαν το περιβάλλον να τους ‘’μιλά’’ και να ζητάει βοήθεια… Οι κάδοι επίσης μιλούν και ζητούν να τους ταΐσουμε με ανακυκλώσιμα υλικά, οργανικά απόβλητα κ.ά. Έτσι οι μαθητές καλούνται να πάρουν μια απόφαση ‘’Θα βοηθήσουν τελικά το περιβάλλον να λύσει το πρόβλημα των σκουπιδιών ή όχι;’’… Επίσης, οι μαθητές συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο παιχνίδι του ‘’κρυμμένου θησαυρού των σκουπιδιών’’, ανακαλύπτοντας πως τα ίδια τα ‘’σκουπίδια’’ είναι ένας ‘’κρυμμένος θησαυρός’’ καθώς με τη σωστή διαχείρισή τους μπορούν να ωφελήσουν τόσο το περιβάλλον όσο και τον ίδιο τον άνθρωπο (υγεία, οικονομία κ.ά.). Επιπλέον, τα παιδιά έπαιξαν μπάσκετ με ανακυκλώσιμα υλικά κατανοώντας στην πράξη τη συμβολή της επαναχρησιμοποίησης στην προσπάθεια για την προστασία του 2 περιβάλλοντος αλλά και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως είναι η φαντασία, η δημιουργικότητα κ.ά.