Παρακολούθησης εργασίας και επιμόρφωση στο ειδικό σχολείο "Ευαγγελισμός" Λευκωσίας Κύπρου🇨🇾

Την Τετάρτη 12/02/2025, τρίτη μέρα της παρακολούθησης εργασίας στο ειδικό σχολείο "Ευαγγελισμός" με το πρόγραμμα διαπίστευσης Erasmus+ με κωδικό σχεδίου 2024-1-EL01-KA121-SCH-000219813 του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ρόδου η κ. Κωνσταντακοπούλου ενημερώθηκε για πρακτικά κομμάτια της διοίκησης, για τον τρόπο διαμοιρασμού αρμοδιοτήτων στις βοηθούς διευθυντή καθώς και για τις καλές πρακτικές που αφορούν την εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας, για την οικονομική διαχείριση και την κάλυψη κενών εκπαιδευτικού προσωπικού παρουσιάζεται στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Επιπλέον, ενημερώθηκε και εξασκήθηκε στον τρόπο που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ωρολογίου προγράμματος, τον τρόπο αρχειοθέτησης και τήρησης αρχείου του σχολείου.

Η κ. Κιουρτ παρακολούθησε εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις με τη χρήση εξοπλισμού εργοθεραπείας και λογισμικών καθώς και ξεναγήθηκε στο εργαστήριο ξυλουργικής και χειροτεχνίας με βότσαλα όπου τα παιδιά δημιουργούν δικές τους κατασκευές εξασκώντας τη λεπτή κινητικότητα και αποκτούν προεπαγγελματικές δεξιότητες.

Στη συνέχεια, προσφέρθηκε πρόγευμα στο οποίο παραβρέθηκαν και άλλοι εκπαιδευτικοί και ΕΕΠ του σχολείου, όπου σε ένα ευχάριστο και φιλόξενο κλίμα συζητήθηκαν καλές πρακτικές που εφαρμόζονται και στα δύο σχολεία.

Η μουσική και ο χορός δεν έλειψαν ούτε σήμερα, μιας και με αφορμή την αποχώρηση ενός μέλος του προσωπικού διασκεδάσαμε και χορέψαμε με τα παιδιά.

Έπειτα, σειρά είχε η επίσκεψη στην πισίνα όπου την ώρα της υδροθεραπείας και προσαρμοσμένης κολύμβησης, παρουσιάστηκε ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά μπαίνουν και βγαίνουν από την πισίνα με τη βοήθεια ανυψωτικών μηχανημάτων καθώς και το πώς γίνεται το μάθημα της γυμναστικής και της φυσικοθεραπείας.

Η ημέρα έκλεισε με την παρακολούθηση της συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, στην οποία έγινε μία παρουσίαση για τα Special Olympics στο πλαίσιο της εβδομαδιαίας ενδοσχολικής επιμόρφωσης του συλλόγου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση του συλλόγου για τρέχοντα ζητήματα καθώς και για την προγραμματισμένη άσκηση σεισμού.

Την Πέμπτη 13/02/2025, τέταρτη μέρα της παρακολούθησης εργασίας στο ειδικό σχολείο "Ευαγγελισμός" με το πρόγραμμα διαπίστευσης Erasmus+ με κωδικό σχεδίου 2024-1-EL01-KA121-SCH-000219813 του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ρόδου, η κ. Κωνσταντακοπούλου και η κ. Κιουρτ παρακολούθησαν επιμορφωτική παρουσίαση και εξερεύνησαν τη δυνατότητα του λογισμικού HelpKidsLearn καθώς και άλλων ψηφιακών εργαλείων με στόχο να ανακαλύψουν πώς οι νέες τεχνολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία δύνανται να ενισχύσουν, να εμπλουτίσουν και να βοηθήσουν να επιτευχθεί μαθησιακή διαδικασία σε μαθητές με ΕΕΑ και αναπηρία.

Στη συνέχεια, η κ. Κωνσταντακοπούλου ενημερώθηκε για τη λειτουργία της επιτροπής εκδηλώσεων, τον στόχο τις αρμοδιότητες και τη διαδικασία υλοποίησης της κάθε εκδήλωσης καθώς και για την υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων και εκδρομών εντός στο εκτός σχολικής μονάδας για τη συνεκπαίδευση με άλλα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης στοχεύοντας τη συμπερίληψη και την ευαισθητοποίηση πάνω σε αναπηρίας.

Η κ. Κιουρτ παρακολούθησε εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και συνεδρίες στον χώρο της αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Η ημέρα έκλεισε με την προγραμματισμένη επίσκεψη σε όμορο δημοτικό σχολείο τυπικής εκπαίδευσης μαζί με το οποίο υλοποιείται πρόγραμμα συνεκπαίδευσης πάνω σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα με στόχο τη συμπερίληψη. Τα παιδιά δημιούργησαν μουσικά όργανα με ανακυκλώσιμα υλικά, έπαιξαν μουσική με αυτά και τραγούδησαν πρώτα να τραγούδι όλα μαζί και στη συνέχεια το απέδωσαν στη διεθνή νοηματική γλώσσα.

Στο πλαίσιο αυτό, έγινε και ενημέρωση από το διευθυντή του σχολείου για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου στην Κύπρου, τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει καθώς και πώς λειτουργούν οι ειδικές μονάδες (δομή ειδικής αγωγής εντός του τυπικού σχολείου) και η ατομική στήριξη μαθητών στο γενικό σχολείο.

Ήταν μία μέρα γεμάτη με αποκτηθείσες πολυδιάστατες γνώσεις πάνω στα ψηφιακά εργαλεία, την αειφορία και την περιβαλλοντική συνείδηση, τη συμπερίληψη, τις εναλλακτικές μορφές βιωματικής και παιγνιώδης μάθησης με στόχο την άμβλυνση ανισοτήτων που αντιμετωπίζουν μαθητές με αναπηρία στην εκπαίδευση, κάνοντας πράξη τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Συγγραφέας: 
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΟΥΛΙΟΥΜΗΣ