7ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας
Τα νέα του Σχολείου μας
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και περιβαλλοντικών δράσεων του σχολείου μας, η ΣΤ'2 τάξη παρακολούθησε το πρόγραμμα «Βιώσιμη Γαστρονομία» του ΚΕΠΕΑ Βοιωτίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Θήβας στο Λουτουφί Θηβών από την εκπαιδευτικό κ. Σοφία Παλάσκα.
Οι μαθητές του Ε2 στα πλαίσια του προγράμματος E-twinning στο μάθημα της πληροφορικής με υπεύθυνη προγράμματος Ειρήνη Ματσαγγούρα, πειραματίστηκαν με υλικά και δημιούργησαν τα δικά τους μοναδικά όμορφα θαλάσσια πλάσματα, όπως καρχαρίες, δελφίνια, φάλαινες, θαλάσσιες χελώνες, θαλάσσιοι ίπποι, καβούρια, χταπόδια, μέδουσες, τσούχτρες κα., αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με τα ζώα που επέλεξαν να δημιουργήσουν όπως τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, την τροφή τους, τον τρόπο αναπαραγωγής τους και τους κινδύνους που τα απειλούν.
Οι μαθητές της β τάξη στα παιδιά του μαθήματος Μελέτης Περιβάλλοντος μελέτησαν τα φυτά και τα είδη των φυτών. Στόχος ήταν να γνωρίσουν τα φυτά ,τη λειτουργία τους και τον ρόλο τους στο περιβάλλον και την καθημερινότητα. Να κατανοήσουν ότι οι αποφάσεις του ανθρώπου που επηρεάζουν τη βιοποικιλότητα, επηρεάζουν τη ευημερία του ίδιου και των άλλων οργανισμών.
Στις 22 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια ημέρα νερού. Με αφορμή την συγκεκριμένη μέρα, τα παιδιά της Δ’ τάξης, ακροάστηκαν, φαντάστηκαν, ταξίδεψαν, δημιούργησαν και βίωσαν το ταξίδι του νερού. Μέσα από συζητήσεις και βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για την πολυτιμότητα του νερού και την αναγκαιότητα να διατηρούμε καθαρή κάθε πηγή και μορφή νερού στον πλανήτη μας.
Οι μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας στο μάθημα της μουσικής υποδέχθηκαν την Άνοιξη με τις χελιδόνες. Η χελιδόνα είναι το αυτοσχέδιο μουσικό όργανο που έφτιαχναν τα παιδιά για να συνοδεύσουν τα κάλαντα της Άνοιξης τον Μάρτιο. Πάνω σε ένα ξύλο, κολλούσαν ένα ζωγραφιστό χελιδόνι και στην ασπρο-κόκκινη κλωστή του, κρεμούσαν κουδουνάκια. Την ώρα που έλεγαν τα κάλαντα, με το ένα χέρι κουνούσαν την χελιδόνα για να ακούγονται τα κουδουνάκια, και στο άλλο είχανε ένα καλάθι που μαζεύανε αυγά και άλλα. Έτσι, μέσα από αυτό το έθιμο τα παιδιά έμαθαν πληροφορίες για τα χελιδόνια και τη ζωή τους.
Μία υπέροχη συνεργατική δράση σχολείων 4ο, 5ο, 6ο, 7ο και 8ο Δημοτικά σχολεία Θήβας με την ευγενική βοήθεια της Ορνιθολογικής εταιρίας πραγματοποιήθηκε την 1η μαρτίου για να υποδεχθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί την Άνοιξη.
Τα παιδιά ενημερώθηκαν για την ζωή και τα είδη των χελιδονιών σε μία παρουσίαση από την Ορνιθολογική Εταιρία, και στην συνέχεια κάθε ένα έχτισε την δική του χελιδολοφωλιά από πηλό. Τέλος τους δόθηκαν μαζί με τις χελιδονοφωλιές και οδηγίες πως και που να τις τοποθετήσουν ώστε να τις χρησιμοποιήσουν τα χελιδόνια την Άνοιξη.
Η Περιβαλλοντική Ομάδα του 7ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας με τη συνοδεία και καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μαρίας Σβίγγου, χωρίστηκε σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα έλεγξε τους εσωτερικούς χώρους του σχολείου (Ισόγειο & 1ο όροφο), ενώ η δεύτερη τους εξωτερικούς (σχολική αυλή εμπρός και πίσω, παροχές νερού και κλίμακες).
Κατά τη διάρκεια ελέγχου ένας/ μία μαθητής/ τρια κρατούσε σημειώσεις σχετικά με τους χώρους που θέλουν βελτίωση και στο τέλος της έρευνας παρέδωσαν τις σημειώσεις τους στην εκπαιδευτικό προς συζήτηση.
Η Περιβαλλοντική Ομάδα του 7ου Δημοτικού Σχολείου Θήβας έπειτα από μελέτη και διεξοδική συζήτηση των σημειώσεων- δεδομένων, που προέκυψαν από την έρευνα του σχολικού χώρου, άρχισε να δημιουργεί ένα προσχέδιο των κανόνων, που θα πρέπει να ακολουθούν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, προκειμένου να βελτιωθεί το περιβάλλον της και να προωθηθεί ένας οικολογικότερος τρόπος διαβίωσης εντός της.