24o Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
Τα νέα του Σχολείου μας

Την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025 ο καιρός μας ήταν αρκετά καλός και οι μαθητές της Β1 Τάξης με την εκπαιδευτικό Μελέτης Περιβάλλοντος, τον διευθυντή του σχολείου μας και τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής μπήκαν στον σχολικό κήπο κι έπιασαν δουλειά! Έφτιαξαν τις βραγιές στο κηπάριο της Β΄Τάξης και φύτεψαν λεβάντα, ντομάτες, αγγουράκια και κόκκινες πιπεριές. Κάθε ομάδα φύτεψε στο δικό της αυλάκι κι οι μαθητές με τα σποράκια στα χέρια τα σκόρπισαν στη νοτισμένη γη. Τώρα περιμένουμε με αγωνία την ανάπτυξή τους!!!

Σήμερα 31/3/2025 κι οι μαθητές της Β1 Τάξης με τη δασκάλα της Μελέτης Περιβάλλοντος αποχαιρετούν τον Μάρτιο από τη σχολική αυλή. Πρώτα πέρασαν από την αμυγδαλίτσα μας κι ύστερα χωρίστηκαν σε ομάδες και μοίρασαν αρμοδιότητες που αφορούν τις βρύσες της αυλής.
Οι ομάδες είναι:
«Οι σταγονούληδες»
«Οι συννεφούλες»
«Τα ποταμάκια»
Κάθε ομάδα θα παρατηρεί και θα καταγράφει σε ημερολόγιο, με τη βοήθεια της δασκάλας, τυχόν βλάβες και κατασπατάληση του πολύτιμου αγαθού μας, του ΝΕΡΟΥ!!!
Η άνοιξη μπήκε και ο σχολικός μας κήπος περιμένει τη φροντίδα μας. Την Τρίτη 11/3/2025 ο διευθυντής του σχολείου μας κι ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής έπιασαν δουλειά!!! Καθάρισαν και φρέζαραν τον κήπο, ο οποίος θα μοιραστεί σε 7 τμήματα, 1 για κάθε τάξη και 1 για το Ολοήμερο. Κάθε τάξη θα επιλέξει το είδος των φυτών που θα φυτέψει. Μικροί και μεγάλοι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου θα ξεκινήσουν το φύτεμα!

Η εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής του σχολείου μας χρησιμοποιώντας οικολογικά χρώματα διακόσμησε τους τοίχους του σχολείου μας και συγκεκριμένα απέναντι από τις αίθουσες της Δευτέρας Τάξης. Η επιλογή έγινε σε συνέχεια της Ενότητας της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δευτέρας Τάξης Δημοτικού «ΤΑ ΦΥΤΑ». Γι΄αυτό η εκπαιδευτικός επέλεξε από την πλούσια φύση μας να ζωγραφίσει μία αμυγδαλιά, αφού ήδη έχουμε μια μικρή αμυγδαλίτσα στην αυλή μας. Οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν τη διαδικασία κι έμαθαν για τη συγκεκριμένη τεχνική.

ΑΛΛΑΓΗ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Την προηγούμενη εβδομάδα συνεργεία του Δήμου Καλαμάτας αντικατέστησαν τους παλαιούς και ενεργοβόρους (4*500W=2.000W) λαμπτήρες των τεσσάρων προβολέων του προαυλίου, με σύγχρονους νέας τεχνολογίας (4*100W=400W) χαμηλής κατανάλωσης, με αποτέλεσμα τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του κτηρίου μας, χάρη στη μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας και την ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας του φωτισμού του προαύλιου χώρου του σχολείου μας.

Οι μαθητές της Β1 Τάξης με τη δασκάλα τους και την δασκάλα που έχει αναλάβει τη Μελέτη Περιβάλλοντος, εκπόνησαν ένα πρόγραμμα με τίτλο: «Φιλενάδα, φουντουκιά μου». Ο τίτλος δόθηκε από το βιβλίο της Αγγελικής Βαρελλά «Φιλενάδα, φουντουκιά μου». Οι μαθητές διάβασαν στην τάξη αποσπάσματα του βιβλίου, ζωγράφισαν σκηνές από το βιβλίο και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Επίσης δραματοποίησαν κάποιες σκηνές του βιβλίου. Αποσπάσματα αυτού του βιβλίου θα διαβάσουν οι μαθητές της Β1 Τάξης στους μαθητές της Α΄ Τάξης στα πλαίσια δράσεων της Σχολικής Βιβλιοθήκης.

Οι μαθητές της Δ΄ Τάξης του σχολείου μας με τη δασκάλα τους στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος, Ενότητα Η παράδοσή μας: Όσα «έφτασαν» σε μας από παλιά, έφτιαξαν την κυρά Σαρακοστή και τη στόλισαν χρησιμοποιώντας υλικά από το σπίτι τους, όπως αλεύρι, ξηρούς καρπούς, σπόρους, όσπρια. Αντί να χρησιμοποιήσουν χαρτί και πλαστικό επέλεξαν υλικά, όπως αναφέρθηκαν παραπάνω μειώνοντας έτσι το οικολογικό αποτύπωμα.

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου οι μαθητές-τριες της Β΄ Τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας «Του πάρκου τα μαθήματα».Οι μαθητές-τριες έμαθαν για τις ωφέλειες του πάρκου, τα προβλήματά του και τους τρόπους που μπορούμε να το προστατέψουμε για να το απολαμβάνουμε. Τέλος έφτιαξαν τη δική τους αφίσα με μηνύματα για την προστασία του.

Οι μαθητές της Β1 Τάξης σε συνέχεια προγραμμάτων και δράσεων σχετικά με την υγιεινή διατροφή και τη συμβολή της στην υγεία των παιδιών και των Ενοτήτων της Μελέτης Περιβάλλοντος Β΄ Τάξης «ΤΑ ΖΩΑ», «ΤΑ ΦΥΤΑ», «Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ», έφτιαξαν διατροφικές πυραμίδες και έκαναν μια μικρή έρευνα χρησιμοποιώντας έντυπο ερωτηματολόγιο. Οι απαντήσεις συγκεντρώθηκαν κι εξήχθησαν συμπεράσματα, τα οποία συζητήθηκαν εκτενώς στην τάξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτυπώθηκαν σε γραφήματα από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό.
Το σχολείο μας θεμελιώθηκε το 1993 και εγκαινιάστηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1994. Είναι 12/θέσιο με Ολοήμερο Διευρυμένου ωραρίου. Λειτουργεί Σχολική Βιβλιοθήκη κι από φέτος λειτουργεί και Σχολική Κουζίνα, στην οποία πραγματοποιούνται διδασκαλίες γνωστικών αντικειμένων και δράσεις που αφορούν διάφορα προγράμματα, τα οποία εκπονούνται από τους μαθητές κι εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.