Ραντεβού…. στην αυλή. Μετρώ και καταγράφω!
Στο πλαίσιο του προγράμματος, δημιουργήθηκε ένας πίνακας καταγραφής των συνηθειών των μαθητών κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Ο βασικός στόχος, ήταν να εντοπιστούν οι ανάγκες και οι προτιμήσεις των μαθητών, καθώς και τα σημεία που χρειάζονται αποσυμφόρηση, ώστε να διαμορφωθούν κατάλληλοι χώροι στην αυλή. Οι νέοι αυτοί χώροι θα επιδιώξουν να ενισχύσουν:
- Την αλληλεπίδραση, προσφέροντας ευκαιρίες για συνεργασία και παιχνίδι.
- Την ηρεμία, δημιουργώντας ήσυχες γωνιές για χαλάρωση.
- Την κοινωνικοποίηση, παρέχοντας περιβάλλοντα που προάγουν τη φιλική επικοινωνία και τη δημιουργική απασχόληση.
Ο πίνακας προσαρμόστηκε στις ιδιαίτερες ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του σχολείου μας, ενώ εμπλουτίστηκε με εικόνες PECS καθιστώντας τον προσιτό και εύχρηστο για αρκετούς μαθητές. Η συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία αυτή ενίσχυσε την αίσθηση του ανήκειν.
Τα αποτελέσματα της παρατήρησης και της καταγραφής ανέδειξαν σημαντικά ζητήματα:
- Σε αρκετά σημεία της αυλής παρατηρήθηκαν εντάσεις, είτε μεταξύ ομάδων μαθητών είτε από μεμονωμένα άτομα.
- Η πλειονότητα των μαθητών δεν διέθετε κατάλληλα σημεία για να καθίσει ή δραστηριότητες για να απασχοληθεί δημιουργικά.
Συμπερασματικά, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική η δημιουργία:
- Χώρων χαλάρωσης, όπου οι μαθητές θα μπορούν να ηρεμούν και να ξεκουράζονται.
- Χώρων αλληλεπίδρασης και κοινωνικοποίησης, που θα ενισχύουν τη συνεργασία και τη φιλική επικοινωνία.
- Χώρων δραστηριοποίησης, που θα επιτρέπουν στους μαθητές να απασχολούνται δημιουργικά χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των υπολοίπων.
Αυτές οι παρεμβάσεις θα συμβάλουν στη δημιουργία ενός πιο οργανωμένου, ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος.