«ΌΤΑΝ Η ΦΥΣΗ ΣΤΟΛΙΣΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ»

«ΌΤΑΝ Η ΦΥΣΗ ΣΤΟΛΙΣΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ»

Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες – ένα δέντρο από φρούτα

Στο πλαίσιο της εβδομάδας των χριστουγεννιάτικων δράσεων του σχολείου μας, υλοποιήθηκε μια πρωτότυπη και εναλλακτική βιωματική δράση, κατά την οποία οι μαθητές δημιούργησαν χριστουγεννιάτικα δέντρα χρησιμοποιώντας φρούτα και λαχανικά εποχής.

Οι μαθητές της Δ’, Ε’ και Στ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν φρούτα και λαχανικά της εποχής και της περιοχής τους, να ενημερωθούν για τη διατροφική τους αξία και να τα αξιοποιήσουν δημιουργικά, μεταμορφώνοντάς τα σε καλλιτεχνικές χριστουγεννιάτικες συνθέσεις. Μέσα από τη δράση αυτή, ενισχύθηκε η σύνδεση της υγιεινής διατροφής με τη χαρά της δημιουργίας και της ομαδικής εργασίας.

Η δραστηριότητα είχε έντονο βιωματικό χαρακτήρα, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν με όλες τους τις αισθήσεις: παρατήρησαν, άγγιξαν, μύρισαν, συνέθεσαν και στο τέλος γεύτηκαν τα προϊόντα που χρησιμοποίησαν. Παράλληλα, εργάστηκαν σε ομάδες, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, αλληλοσεβασμού και δημιουργικής έκφρασης, ενώ ανέπτυξαν τη φαντασία και την αισθητική τους αντίληψη.

Η δράση λειτούργησε διαθεματικά, συνδέοντας τη Φυσική Αγωγή, τη Θεατρική Αγωγή, την Αγωγή Υγείας και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, προάγοντας την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και ενισχύοντας τη σχέση τους με τη φύση, τα τοπικά προϊόντα και τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Μέσα από το παιχνίδι, τη δημιουργία και τη συμβολική αναπαράσταση του χριστουγεννιάτικου δέντρου, τα παιδιά προσέγγισαν με έναν εναλλακτικό τρόπο το νόημα των Χριστουγέννων, που συνδέεται με την προσφορά, τη χαρά και τη συλλογικότητα.

Η δράση οργανώθηκε από την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και τον εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής, με την ενεργό και πολύτιμη συμβολή των εκπαιδευτικών των τμημάτων. Σημαντική υπήρξε επίσης η συμμετοχή της κοινωνικής λειτουργού, καθώς και του βοηθητικού προσωπικού του σχολείου, συμβάλλοντας όλοι μαζί στη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας, αποδοχής και δημιουργικής συνύπαρξης.

Οι μαθητές απόλαυσαν τη διαδικασία, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους και έφυγαν με θετικές εμπειρίες, γνώσεις και εικόνες, αποδεικνύοντας πως η μάθηση μπορεί να είναι δημιουργική, ουσιαστική και γεμάτη χαρά, ιδιαίτερα όταν συνδέεται με το παιχνίδι και τη βιωματική δράση, χρησιμοποιώντας κουπάτ σε διάφορα σχήματα..

Η αξία των φρούτων

Τα φρούτα αποτελούν βασικό στοιχείο της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, ιδιαίτερα στην παιδική ηλικία, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Η τακτική κατανάλωσή τους συμβάλλει στη σωστή ανάπτυξη του οργανισμού, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και στη διατήρηση της καλής σωματικής και πνευματικής υγείας.

Παράλληλα, τα φρούτα προσφέρουν φυσική ενέργεια, ενυδατώνουν τον οργανισμό και βοηθούν στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Οι φυτικές ίνες που περιέχουν συμβάλλουν στον κορεσμό, στην καλή λειτουργία του εντέρου και στην πρόληψη διατροφικών προβλημάτων που σχετίζονται με την παιδική ηλικία.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η κατανάλωση φρούτων εποχής και τοπικής παραγωγής, καθώς αυτά διατηρούν σε μεγαλύτερο βαθμό τη θρεπτική τους αξία, έχουν καλύτερη γεύση και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Μέσα από τη γνωριμία με τα φρούτα της περιοχής τους, οι μαθητές καλλιεργούν οικολογική συνείδηση, σέβονται τη φύση και αναπτύσσουν υπεύθυνες καταναλωτικές στάσεις.

Στο πλαίσιο της δράσης, τα φρούτα δεν λειτούργησαν μόνο ως διατροφικό αγαθό, αλλά και ως μέσο δημιουργικής έκφρασης και βιωματικής μάθησης. Μέσα από το παιχνίδι, τη σύνθεση και τη γευσιγνωσία, τα παιδιά απέκτησαν θετική σχέση με την υγιεινή διατροφή, κατανοώντας ότι η σωστή διατροφή μπορεί να είναι ταυτόχρονα ωφέλιμη, δημιουργική και ευχάριστη.

 

Συγγραφέας: 
Mankouf