Νερό, πηγή ζωής!
Η θεματική που επέλεξαν φέτος τρία από τα πέντε τμήματα του 5ου Νηπιαγωγείου να ασχοληθούν στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών δράσεων είναι το ΝΕΡΟ. Οι δραστηριότητες συνδυάστηκαν στην πρώτη φάση με το εργαστήρι δεξιοτήτων από το Θεματικό άξονα «ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ - Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία». Σκοπό είχαν να γνωρίσουν οι μαθητές το νερό μέσα από το πρίσμα των φυσικών επιστημών, των μαθηματικών και της ρομποτικής. Αφόρμηση αποτέλεσαν οι βροχές του χειμώνα που μας δημιούργησαν απορίες σχετικά με το ταξίδι της σταγόνας. Από πού λοιπόν ξεκινάει αυτό το ταξίδι; Από ποια μέρη περνάει; Πού καταλήγει;
Αφού φτιάξαμε τις δικές μας πολυταξιδεμένες σταγόνες, αποφασίσαμε να εικονογραφήσουμε το ταξίδι της ασημένιας σταγόνας που ανακαλύψαμε μέσα στις ιστορίες με το κίτρινο μπαλόνι. Έτσι φτιάξαμε ένα δικό μας βιβλίο για τη σχολική βιβλιοθήκη. Ενώ οι σταγόνες που μεταφέρονται με τα σύννεφα έγιναν μαθηματική δραστηριότητα με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού. Με τη σταδιακή δημιουργία του κολλάζ σε μαγνητικό ή διαδραστικό πίνακα αντιληφθήκαμε καλύτερα πώς πραγματοποιείται αυτός ο κύκλος και ποιοι είναι οι επιστημονικοί όροι που χρησιμοποιούμε για να τον περιγράψουμε. Έπειτα χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε τις δικές μας συνθέσεις για να αποτυπώσουμε τη γνώση που πήραμε. Στο τέλος, κάναμε ατομικό κολλάζ σε χάρτινο πιάτο ή ομαδικό σε μακετόχαρτο.
Ήρθε η σειρά των πειραμάτων για να ανακαλύψουμε τις ιδιότητες του νερού και τις διάφορες μορφές του. Είτε στο εργαστήριο πειραμάτων Intelligence Lab είτε μέσα στην τάξη με βιωματικό τρόπο μάθαμε για την πυκνότητα, τη διαλυτότητα, την εξάτμιση και την υγροποίηση, την επίπλευση και τη βύθιση, την τήξη και την πήξη.
Η ενασχόλησή μας όμως με το νερό δε σταματά εδώ! Έπεται συνέχεια…