Μάθημα…. στην αυλή….
Ένας βασικός στόχος που τέθηκε κατά τον προγραμματισμό των ενεργειών για την αναδιαμόρφωση της αυλής ήταν η δημιουργία ενός ειδικά διαμορφωμένου χώρου για μάθημα στην αυλή ο οποίος προσφέρει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία. Ορισμένα από τα οφέλη είναι:
- Βελτίωση της συγκέντρωσης και της μάθησης, η εναλλαγή χώρου μπορεί να κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον και αποδοτικό.
- Προαγωγή της βιωματικής μάθησης, δίνεται η δυνατότητα για πρακτικές δραστηριότητες, δημιουργικές εργασίες.
- Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και συνεργασίας, οι μαθητές λειτουργούν πιο ελεύθερα και συνεργάζονται πιο αποτελεσματικά, ενισχύεται η ομαδικότητα και η επικοινωνία μεταξύ τους.
- Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τα παιδιά μαθαίνουν να αξιοποιούν υπεύθυνα τους υπαίθριους χώρους και να σέβονται το περιβάλλον.
- Μείωση του στρες και βελτίωση της ψυχικής υγείας, η επαφή με το φυσικό περιβάλλον μειώνει το άγχος και την ένταση, οι μαθητές είναι πιο χαρούμενοι και συμμετέχουν με μεγαλύτερη διάθεση στο μάθημα.
Οι μαθητές βοήθησαν στον καθαρισμό του χώρου, στην τοποθέτηση ειδικού τάπητα, καθώς και στο βάψιμο και την κατασκευή των καθισμάτων τα οποία δημιουργήθηκαν από λάστιχα αυτοκινήτου και ξύλο και στη δημιουργία του τραπεζιού από κορμό δέντρου.
Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη δημιουργία του χώρου μαθήματος στην αυλή έχει επίσης πολλαπλά οφέλη όπως, ανάπτυξη υπευθυνότητας και αυτονομίας, ενίσχυση της συνεργασίας και της ομαδικότητας, ανάπτυξη δεξιοτήτων σχεδιασμού και κατασκευής, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, αίσθηση του «ανήκειν» και ενίσχυση της σχολικής κοινότητας και της βιωματικής μάθησης.