Inclusive Breaks: games for all – eTwinning project collaboration
“Διαλείμματα Συμπερίληψης: παιχνίδια για όλους”
Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας, Αττικής υλοποιεί το καινοτόμο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα eTwinning. Στο πρόγραμμα ενισχύονται οι δεξιότητες ζωής των παιδιών με δράσεις ενεργού πολίτη. Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Θεοδώρα Χανδρινού – ΠΕ 08 Εικαστικών.
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/inclusive-breaks-games-all/twinspace
Το προαύλιο – η παιδική χαρά είναι το μέρος στο Σχολείο όπου οι μαθητές και μαθήτριες κινούνται σε έναν ανοιχτό χώρο, όπου μπορούν να επιλέξουν με ποιόν θα παίξουν και όπου αναπτύσσονται προσωπικές σχέσεις με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους από άλλα τμήματα. Το παιχνίδι στο προαύλιο – στην σχολική παιδική χαρά, με την αποσύνδεση από το διδακτικό πρόγραμμα, οδηγεί τους δασκάλους να είναι παθητικοί, απλοί παρατηρητές που συμμορφώνονται με τους κανόνες. Επιπλέον, οι περισσότερες διαμάχες και συγκρούσεις λαμβάνουν χώρα στο προαύλιο.
Παρατηρείται επίσης στα προαύλια ότι, σε ορισμένες δραστηριότητες και αθλήματα, μόνο μερικοί μαθητές μονοπωλούν ένα μεγάλο μέρος των χώρων, υπάρχουν αγόρια και κορίτσια που δεν παίζουν, που περπατούν μόνο λόγω έλλειψης χώρων, υλικών ή ελκυστικών προτάσεων και επιλογών. Το γεγονός αυτό επιδεινώνεται αν υπάρχουν σπουδαστές με διαφορετικές ικανότητες και ανάγκες στη σχολική μονάδα, γεγονός που δημιουργεί τον κίνδυνο αποκλεισμού. Αυτό το έργο θα αναπτυχθεί για να προωθήσει τη συνύπαρξη και συμπερίληψη στο Σχολείο μας, μέσω μιας πρότασης που βασίζεται σε παιχνίδια και αθλήματα χωρίς αποκλεισμούς και προσαρμοσμένα, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετέχουν τόσο παίζοντας όσο και οργανώνοντας αυτές τις ώρες.
Πληροφορίες
Ιδιότητα μέλους – χώρες που συμμετέχουν: Ισπανία, Ελλάδα, Πολωνία, Γαλλία, Ρουμανία. Εύρος ηλικίας: 10 – 16 Θέματα διδασκαλίας: Περιβαλλοντική εκπαίδευση, Ιστορία, Φυσική αγωγή, Διαθεματική προσέγγιση. Επαγγελματικά μαθήματα διδασκαλίας:Φυσικές και αθλητικές δραστηριότητες. Βασικές ικανότητες:Ιθαγένεια, Πολιτιστική συνείδηση και έκφραση.
Στόχοι
Τα διαλλείματα προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία για κινωνικοποίηση και διασκέδαση μαζί.Η προώθηση της δημιουργίας παιδικών χαρών χωρίς αποκλεισμούς θα αποτελέσει ένα βήμα προς την πραγματική ένταξη των μαθητών μέσα στην τυπική ποικιλομορφία που συνηθίζουμε να βρίσκουμε στα σχολεία μας.Οι κοινωνικές δεξιότητες θα προωθηθούν ιδιαίτερα καθώς οι μαθητές θα μάθουν και θα διδάξουν ταυτόχρονα, καθώς θα γνωρίσουν παραδοσιακές πτυχές του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού (παραδοσιακά παιχνίδια) και θα τις μοιραστούν με άλλους μαθητές στο Σχολείο τους και άλλους από όλη την Ευρώπη.
Αναμενόμενα αποτελέσματα
Στόχος είναι να μοιραστεί μια βασική πτυχή της τοπικής κουλτούρας των συμμετεχουσών χωρών, όπως τα παραδοσιακά παιχνίδια. Κάθε σχολείο θα επιλέξει 3 ή 4 παιχνίδια για να θέσει σε εφαρμογή με τους δικούς του μαθητές, με τη μορφή αλληλοπεριχώρησης, όπου ο καθένας μπορεί να παίξει. Αργότερα, στα προχωρημένα στάδια του έργου, θα μοιραστούν με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους εταίρους τα παιχνίδια, προωθώντας μια πραγματική πολιτιστική ανταλλαγή.
Inclusive Breaks: games for all – eTwinning project collaborations
Project dissemination – Διάχυση
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/inclusive-breaks-games-all/twinspace
https://blogs.sch.gr/arteducate/2024/12/12/inclusive-breaks-games-for-all-etwinning-project/
The playground is the place in the school where the students move in an open space, where they can choose who to play with, and where personal relationships are established with the rest of their classmates from other courses. Playing in the playground, being disconnected from the curriculum, leads teachers to be passive agents, mere monitors of compliance with the rules. Furthermore, most of the fights and conflicts occur in the yard. It is also observed in the playgrounds that certain sports and only some students monopolize a large part of the spaces, there are boys and girls who do not play, who only walk around due to lack of spaces, materials or attractive proposals. This fact is aggravated if there are students with different abilities and needs in the institute, giving rise to the risk of exclusion. This project will be developed to advance coexistence in our center, through a proposal based on inclusive and adapted games and sports, during breaks, where students participate both by playing and organizing these days.
Information
Membership: Spain, Greece, Poland, France, Romania Age range: 10 – 16 Subjects of teaching: Environmental Education, History, Physical Education, Vocational subjects of teaching:Physical and sporting activities, Key competences: Citizenship, Cultural awareness and expression
Aims
Breaks offer a unique opportunity to socialize and have fun together. Promoting the creation of inclusive playgrounds will be a step forward in the real inclusion of students within the typical diversity we use to find in our schools. Social skills will be particularly promoted as the students will learn and teach at the same time, as they will know traditional aspects of European Culture (traditional games) and will share it with other students in their school and others from all over Europe.
Expected Results
The aim is to share a basic aspect of the local culture of the participating countries, such as traditional games. Each school will choose 3 or 4 games to put into practice with its own students, in the form of inclusive recesses where everyone can play. Later, in the advanced phases of the project, they will be shared with the rest of the European partners, promoting a real cultural exchange.
Congratulations to all!! Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!! Θεοδώρα Χανδρινού