Έλεγχος και καταγραφή βλαβών και διαρροών στο σχολείο και στο σπίτι

Η καινοτόμος δράση προέκυψε μετά από προβληματισμό που αφορούσε στην κατάσταση που επικρατούσε στο σχολικό κτήριο σε σχέση με τις χαλασμένες βρύσες και καζανάκια καθώς και τις διαρροές που κατά καιρούς παρουσιάζονταν. Στη συζήτηση που επακολούθησε σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να δράσουμε ώστε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα , οδηγηθήκαμε στη συνειδητοποίηση της ανάγκης που υπήρχε αρχικά να πληροφορηθούμε σχετικά με την αξία του νερού στη ζωή μας και τον τρόπο διαχείρισής του και μετά να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου για την ανάγκη εξοικονόμησης του νερού και τους τρόπους με τους οποίους αυτή μπορούσε να επιτευχθεί.

Έτσι λοιπόν, με τη συζήτηση , τον προβληματισμό τη συνειδητοποίηση του προβλήματος και της αναγκαιότητας δράσης  , η τάξη μας προσανατολίστηκε στην συγκρότηση ομάδας καταγραφής βλαβών  στο σχολικό περιβάλλον. Πραγματοποιήθηκε επιτόπια παρατήρηση σε όλους τους χώρους , αυλή, τουαλέτες , κυλικείο, εργαστήρια  και έρευνα σε επίπεδο σχολείου αλλά και στο σπίτι για καθένα από τους μαθητές της ομάδας .Έγινε συλλογή των δεδομένων , ταξινόμηση τους ανά κατηγορία βλάβης και κατέληξαν σε συμπεράσματα τα οποία ανακοινώθηκαν στην ολομέλεια της τάξης και κατόπιν κατέγραψαν τις ανάγκες επισκευής στα υδραυλικά του σχολείου τις οποίες κοινοποίησαν στην Διευθύντρια του σχολείου για να μεριμνήσει για την αποκατάσταση τους σε συνεργασία με τα συνεργεία του Δήμου.

Παράλληλα οι μαθητές προέτρεψαν τους γονείς τους να διορθώσουν τις διαρροές νερού στις υδραυλικές εγκαταστάσεις του σπιτιού τους όπου παρατήρησαν προβλήματα.

Στη συνέχεια τα παιδιά κατέγραψαν για μια εβδομάδα τις δραστηριότητες της οικογένειάς τους σε σχέση με την κατανάλωση νερού στο σπίτι και υπολόγισαν τα λίτρα νερού που ξοδεύτηκαν . Αφού ταξινόμησαν τα δεδομένα της έρευνας τους παρουσίασαν τα αποτελέσματα στην ολομέλεια της τάξης . Παράλληλα συζητήσαμε αν κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες ήταν περιττές ή θα μπορούσαν να περιοριστούν.

Συγγραφέας: 
1odimzefyriou