Εισαγωγή στο θέμα - Συγκρότηση ομάδας

Οι μαθητές κάνουν ένα κύκλο στην αυλή του σχολείου , και με τη βοήθεια μιας μπάλας που απεικονίζει τη γη λέμε τα ονόματά μας δίνοντάς την από χέρι σε χέρι. Φανταζόμαστε ότι η μπάλα αυτή είναι ή γη μας . Ρωτάμε για το χρώμα που κυριαρχεί στην υδρόγειο σφαίρα . Τι συμβολίζει το γαλάζιο χρώμα ; Άραγε όλη η ποσότητα του νερού που υπάρχει στη φύση μπορεί να χρησιμοποιηθεί; Επαρκεί για όλους ; Μήπως η διαχείριση του νερού από τους ανθρώπους δεν είναι σωστή ; Υπάρχει σπατάλη ;

Ακολουθεί η προβολή βίντεο όπου δίνονται οι βασικές πληροφορίες σχετικά με το νερό και τη σημασία του για τη διατήρηση της ζωής του πλανήτη.

https://youtu.be/y3PFJyC4RCo?si=NlsLzOLiYaE2iZ15

2η Δραστηριότητα - Οι μορφές του νερού τη φύση

Στη συνέχεια οι μαθητές παίρνουν ένα τεράστιο γαλάζιο ύφασμα και όλοι μαζί το σηκώνουν ψηλά πάνω από τα κεφάλια τους , το κουνάνε σαν ήρεμο και άγριο κύμα ή το χαμηλώνουν σαν μια γαλάζια ήρεμη λίμνη.

Αναφέρουμε στα παιδιά τίς ιδιότητες του νερού και τις μορφές που το συναντούμε στη φύση ( στερεό, υγρό αέριο ).

Κατόπιν τα παιδιά αφήνουν το πανί στο πάτωμα , και υποθέτουν ότι είναι μια λιμνούλα . Τοποθετούμε μέσα στο πανί ψαράκια , ζώα της λίμνης , φυτά της λίμνης και άλλες κάρτες που έχουν σχέση με το νερό.

Τους χωρίζουμε σε δύο ομάδες δεξιά και αριστερά του πανιού και  ζητάμε από τους πρώτους της κάθε ομάδας να ψαρέψουν  με ένα καλάμι τις κάρτες που έχει το πανί. Η ομάδα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες κάρτες είναι η νικήτρια.

Συγγραφέας: 
1odimzefyriou