ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ- ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ - ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΗΠΟΥ
ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ
ΓΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΤΟΥ ΚΗΠΟΥ ΜΑΣ

Ο σχολικός κήπος μπορεί να αποτελέσει χώρο ιδιαίτερης δημιουργικότητας και ενασχόλησης των παιδιών με τη φύση. Επιπλέον μπορεί να συνδεθεί με τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών μέσα από τους " εδώδιμους κήπους". 

Από τις πρώτες μέρες του Οκτώβρη οργανώσαμε δραστηριότητες με στόχο την επαφή των νηπίων με τη φύση, με βιωματικό τρόπο της φύτευσης- καλλιέργειας των φυτών, τη γνώση για την ανάπτυξη αλλά και τη φροντίδα τους. Αποφασίσαμε πως οι καλλιέργειες των φυτών μας θα εναλλάσσονται ανάλογα με την εποχή.

...και η αρχή έγινε με λαχανικά του φθινοπώρου: μαρούλι, παντζάρι, μπρόκολο αλλά και ρίζες αρωματικών φυτών όπως μαιντανό, βασιλικό και δενδρολίβανο.

Τα νήπια με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού, αφού καθάρισαν από αγριόχορτα μέρος της αυλής του Νηπιαγωγείου, χρησιμοποίησαν με ασφάλεια μικρά εργαλεία σκαψίματος και φύτεψαν σε σειρές, τα πρώτα λαχανικά τους. 

Πλεονεκτήματα της δράσης:

Η κηπουρική προωθεί τη σωματική δραστηριότητα. Τα παιδιά στον κήπο χρειάστηκε να περπατήσουν, να σκάψουν, να φυτέψουν, να ξεβοτανίσουν, να μεταφέρουν υλικά. Επιπλέον χρησιμοποίησαν με ασφάλεια μικρά εργαλεία και συντόνισαν τις κινήσεις τους.

Στον σχολικό κήπο τα παιδιά χρειάστηκε να μετρήσουν, να υπολογίσουν, να φυτέψουν σε σειρές και αποστάσεις, να ομαδοποιήσουν και πολλά ακόμα. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες αντιλήφθηκαν μαθηματικές έννοιες.

Ενισχύθηκε η παρατηρητικότητά τους,  η συγκέντρωσή τους, η δεξιότητα της λεπτής κινητικότητας.

Συνεργάστηκαν, συναποφάσισαν και κατ' αυτό τον τρόπο ενισχύθηκε η ομαδικότητα, η κοινωνικότητα και η συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Με την απόφασή τους να φροντίζουν τα ίδια τα φυτά τους ενισχύεται η υπευθυνότητα.

Εκτός από χώρος εκμάθησης και εκπαίδευσης ο σχολικός μας κήπος αποτέλεσε και χώρο αυτοέκφρασης, δημιουργικότητας, πειραματισμού και ψυχαγωγίας,

Θα συνεχίσουμε την ενασχόλησή μας με τον κήπο του Νηπιαγωγείου μας για όλη τη σχολική χρονιά και μέσα από ένα πλήθος δραστηριοτήτων ευελπιστούμε να αναπτύξουν τα νήπια μας περιβαλλοντική συνείδηση, να υιοθετήσουν θετικές στάσεις- συμπεριφορές απέναντι στο περιβάλλον και στην προστασία του, καθώς και στη διαφύλαξη της φυσικής ισορροπίας. Επίσης μέσω της μικρής παραγωγής κηπευτικών που μπορούμε να έχουμε,  θα ενθαρρύνουμε και τη διατροφική εκπαίδευση των νηπίων μας.

ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ ΜΑΣ (ΜΑΡΤΙΟΣ 2025)

Η συγκομιδή των κηπευτικών από σχολικό κήπο μας ήταν  μια εξαιρετική εκπαιδευτική δραστηριότητα που πρόσφερε στα νήπια την ευκαιρία να συνδεθούν με τη φύση, να μάθουν για τη γεωργία και τη διατροφή, και να αναπτύξουν ομαδικότητα και υπευθυνότητα. Αρχές Μαρτίου αποφασίσαμε να συλλέξουμε τα λαχανικά του κήπου μας (μαρούλι, κρεμμυδάκια, μπρόκολα). Προμηθευτήκαμε τα κατάλληλα εργαλεία και τα καλάθια για τη συλλογή των λαχανικών μας. Εξηγήσαμε στα παιδιά ποια από τα λαχανικά ήταν έτοιμο για συγκομιδή, δείξαμε το σωστό τρόπο κοπής και ξεκινήσαμε την εργασία. Συλλέξαμε τα λαχανικά μας σε καλάθια, αφού τα ταξινομήσαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε σαλάτες τις οποίες και θα φάμε την επόμενη μέρα για πρωινό γεύμα.

ΤΟ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΝΟ ΓΕΥΜΑ

Μετά τη συγκομιδή των λαχανικών μας τα νήπια συμμετείχαν στην προετοιμασία μιας απλής αλλά υγιεινής σαλάτας - μαρούλι κρεμμυδάκια λάδι και λεμόνι- ένας εξαιρετικός τρόπος για να εκπαιδευτούν  στη σημασία της υγιεινής διατροφής, της βιώσιμης κατανάλωσης και της αγάπης για τα φρέσκα προϊόντα.

Κατά αυτό τον τρόπο πέρα από τα οφέλη της δράσης: καλλιέργεια διατροφικής συνείδησης, ανάπτυξη δεξιοτήτων μαγειρικής, ενίσχυση της σχέσης τους με τη φύση, ενθάρρυνση υγιεινών συνηθειών που μπορούν να διατηρήσουν στο μέλλον, τα νήπια μας γεύτηκαν την πιο λαχταριστή και υγιεινή σαλάτα στο πρωινό τους. Έτσι η συγκομιδή των λαχανικών μας από το σχολικό κήπο, μετατράπηκε σε ολοκληρωμένη βιωματική εμπειρία. 

Συγγραφέας: 
ΕΛΕΝΗ ΜΑΓΓΟΥ