Δράση για την Παγκόσμια Μέρα του Νερού

Αφίσα για την Παγκόσμια Μέρα του Νερού

Οι μαθητές του ΣΤ3 είχαν ερευνήσει και ασχοληθεί με το θέμα του Νερού, την προηγούμενη σχολική χρονιά 2021-2022, στην Ε Δημοτικού, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και είχα δημιουργήσει και το δικό τους blog.

https://tapuzzlakiatoue3-ergastiriodexiothtwn.weebly.com/

Την φετινή σχολική χρονιά, οι ίδιοι μαθητές αποφάσισαν την προηγούμενη γνώση να την αξιοποιήσουν, να την εξελίξουν και να την μοιραστούν με την υπόλοιπη σχολική κοινότητα του δικού μας σχολείου αλλά και άλλων σχολείων του νομού Αργολίδας. 

Η οργάνωση της δραστηριότητας, την φετινή σχολική χρονιά 2022-2023, ξεκίνησε με την Συγκρότηση της Περιβαλλοντικής Επιτροπής, η οποία αποτελείται από την Διευθύντρια του Σχολείου μας Τζανή Γεωργίας, της Εκπαιδευτικού ΠΕ70 Καββαδία Ευαγγελίας, της Τάξης ΣΤ3, της Εκπαιδευτικού ΠΕ06 του τμήματος, Αισώπου Αικατερίνης, το προεδρείο των μαθητών των υπόλοιπων τάξεων του σχολείου μας, την Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ψύχα Άννα και τον Εκπρόσωπο του Δήμου και Πρόεδρο της ΔΕΥΑΝ Καχριμάνη Γιώργο.

Έπειτα, οι μαθητές της ΣΤ Τάξης εντόπισαν το πρόβλημα σχετικά με το νερό του Ναυπλίου και την καταλληλότητα του. Στην περιοχή μας, οι κάτοικοι προτιμούν το εμφιαλωμένο νερό καθώς παλιότερα το νερό της βρύσης δεν ήταν πόσιμο. Μένοντας σε αυτή την αντίληψη, συνεχίζουν να αγοράζουν νερό σε πλαστικά μπουκάλια. Οι μαθητές της ΣΤ δημιούργησαν ένα ερωτηματολόγιο και το μοίρασαν από τάξη σε τάξη. Συλλέγοντας τις απαντήσεις, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι αντιλήψεις παραμένουν οι ίδιες καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών του σχολείου μας πίνει εμφιαλωμένο νερό και όχι αυτό της βρύσης.

Η δραστηριότητα συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα και συγκεκριμένα με τους Τομείς των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, το μάθημα της Φυσικής και της Γεωγραφίας επιτυγχάνοντας την διαθεματικότητα. Οι μαθητές εργάζονται συνεργατικά σύμφωνα με την μέθοδο Project Based Learning, αναπτύσσουν τις γνωστικές και κοινωνικές τους δεξιότητες, την δημιουργικότητα τους, την αυτόνομη μάθηση και την επίλυση προβλημάτων.

Στην πορεία οι μαθητές συζήτησαν και αποφάσισαν σχετικά με την οργάνωση των δράσεων, δημιουργώντας ένα πίνακα στο word, σχετικά με τις αρμοδιότητες που θα αναλάβουν, ο οποίος επισυνάπτεται ως φωτογραφία.

Η εκδήλωση προγραμματίστηκε για την Τετάρτη 22/3/2023 που ήταν και η Παγκόσμια Μέρα για το Νερό. Στο παρακάτω link που είναι από το σχολικό site, περιγράφονται τα στάδια της δράσης: http://4dim-nafpl.arg.sch.gr/wordpress/%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%b8%cf%8e%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%bf-%ce%bd%ce%b5%cf%81%cf%8c-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b9%cf%82-%cf%80%ce%b7%ce%b3%ce%ad%cf%82-%cf%89%cf%82-%cf%84/

Στο πλαίσιο της δράσης για το νερό, οι μαθητές μαζί με τους εκπαιδευτικούς, δημιούργησαν ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς στο σχολείο και στο σπίτι, τους οποίους επισυνάπτω στις φωτογραφίες, αλλά και στο site του σχολείου http://4dim-nafpl.arg.sch.gr/wordpress/%ce%b4%ce%b9%ce%ac%cf%87%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%ac%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%82-%ce%bd%ce%b5%cf%81%ce%bf/

Τέλος, οι μαθητές έφτιαξαν ένα διαδικτυακό quiz https://quizizz.com/admin/quiz/640f30f79220e2001fd4a03b?source=quiz_share για τους συμμετέχοντες μαθητές στην δράση, ώστε μέσα από αυτό να μπορούν να λάβουν ανατροφοδότηση σχετικά με τις πρακτικές που χρησιμοποιούν για το νερό.

 

 

 

 

 

 

 

 

Συγγραφέας: 
katerina aisopou