Μην πούμε το νερό ... νεράκι!

Οι μαθητές/τριες της  Δ΄2 τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Γλυκών Νερών, αξιοποιώντας όλα τα διδακτικά αντικείμενα, προσέγγισαν διαθεματικά την ενότητα «νερό», ανακαλύπτοντας πόσο πολύτιμη πηγή ζωής είναι για τον πλανήτη μας.

Με μεγάλο ενθουσιασμό, οι μαθητές/τριες:

  • βρήκαν μύθους, τραγούδια και παροιμίες για το νερό
  • πήραν συνεντεύξεις από συγγενείς για έθιμα που σχετίζονται με το νερό
  • έκαναν πειράματα με το νερό στην τάξη
  • παρακολούθησαν βίντεο στην τάξη, αξιοποιώντας τη μέθοδο flipping classroom
  • περιηγήθηκαν ψηφιακά στις εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ και παίζοντας παιχνίδια με τον "Σταγονούλη" συνέλεξαν πολύτιμες πληροφορίες για την εξοικονόμηση και σωστή διαχείριση του νερού (https://www.eydap.gr/LearnAboutWater/KidsSpace/stagonoulis)
  • δημιούργησαν το δικό τους "Αλφαβητάρι του νερού"
  • συζήτησαν για τη ρύπανση των θαλασσών, ζωγράφισαν και έφτιαξαν την "ακτινογραφία" ενός ψαριού με μικροπλαστικά, αποτυπώνοντας τους κινδύνους της μόλυνσης των υδάτων για τη διατροφική αλυσίδα και την απειλή των θαλάσσιων οργανισμών
  • έγιναν "ανιχνευτές διαρροής νερού" και, προς μεγάλη ικανοποίηση όλων μας, διαπίστωσαν ότι στα σπίτια τους δεν υπάρχει διαρροή νερού
  • ερεύνησαν τη χρήση του νερού στο σχολικό προαύλιο, διαπιστώνοντας ότι δε γίνεται σπατάλη νερού στο σχολείο και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών/τριών του σχολείου μας χρησιμοποιεί παγουρίνο πολλών χρήσεων και όχι πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης για το νερό (ευτυχώς γίνονται συνείδηση και οι προσπάθειες για μείωση των απορριμμάτων και ανακύκλωση στο σχολείο μας).

Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν είναι ότι απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση και ενεργητική συμμετοχή όλων μας για την προστασία των υδάτινων πόρων και ότι οι ίδιοι/ιες θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε στο μέλλον να μην "πούμε το νερό ... νεράκι"!

Συγγραφέας: 
Sgouro Glyka Nera