Καταγραφή Σπατάλης Ενέργειας και Προτάσεις Εξοικονόμησης στο Σχολείο μας
Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών γύρω από θέματα περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης, η τάξη μας υλοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη δράση με θέμα: «Σπατάλη Ενέργειας στο Σχολείο – Πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε;»
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και, μέσα από παρατήρηση και καταγραφή, εντόπισαν σημεία και συνήθειες που οδηγούν σε περιττή κατανάλωση ενέργειας στο σχολικό μας περιβάλλον. Ανάμεσα στα ευρήματα που κατέγραψαν ήταν:
Φώτα που μένουν ανοιχτά χωρίς λόγο σε αίθουσες και διαδρόμους,
Ηλεκτρονικές συσκευές που δεν απενεργοποιούνται μετά τη χρήση,
Ανοιχτά παράθυρα κατά τη διάρκεια της θέρμανσης ή του κλιματισμού,
Συχνή χρήση ενεργοβόρων λαμπτήρων αντί για λαμπτήρες LED.
Αφού συγκέντρωσαν τα δεδομένα, οι ομάδες πρότειναν λύσεις και πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα, όπως:
Υπενθυμίσεις για το σβήσιμο των φώτων και των συσκευών στο τέλος κάθε μαθήματος,
Τοποθέτηση αφισών σε καίρια σημεία για την ευαισθητοποίηση όλης της σχολικής κοινότητας,
Σταδιακή αντικατάσταση των παλιών λαμπτήρων με λαμπτήρες εξοικονόμησης,
Καλύτερη διαχείριση του φυσικού φωτός και του αερισμού των αιθουσών.
Η δράση αυτή αποτέλεσε μια ουσιαστική ευκαιρία για να συνειδητοποιήσουμε όλοι – μαθητές και εκπαιδευτικοί – τη σημασία της ενεργειακής υπευθυνότητας. Μέσα από την ομαδική εργασία και τη συνεργασία, οι μαθητές ανέλαβαν ενεργό ρόλο στη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος, με στόχο όχι μόνο την εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και την προστασία του πλανήτη μας.