ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΘΕΜΑ: ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες
Διδακτικοί Στόχοι:
Οι μαθητές να:
- Κατανοήσουν την έννοια του "παγκόσμιου πολίτη".
- Εξοικειωθούν με τις παγκόσμιες προκλήσεις (κλιματική αλλαγή, φτώχεια, ισότητα, ειρήνη).
- Αναγνωρίσουν τη σημασία της ενσυναίσθησης, συνεργασίας και δράσης.
- Αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ για έρευνα, δημιουργία και επικοινωνία.
1η Ώρα: Ποιος είναι ο παγκόσμιος πολίτης;
Δραστηριότητες:
- Προβολή σύντομου βίντεο για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των παγκόσμιων πολιτών (π.χ. από ΟΗΕ/Unicef).
- Συζήτηση: "Τι κάνει έναν άνθρωπο παγκόσμιο πολίτη;"
- Δημιουργία ψηφιακού σύννεφου λέξεων στο WordArt ή Mentimeter με έννοιες που περιγράφουν έναν παγκόσμιο πολίτη (αλληλεγγύη, αειφορία, ισότητα κ.λπ.).
2η Ώρα: Παγκόσμια ζητήματα – Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης
Δραστηριότητες:
- Διερεύνηση των 17 Στόχων του ΟΗΕ μέσα από διαδραστική πλατφόρμα (π.χ. World’s Largest Lesson).
- Κάθε ομάδα επιλέγει έναν στόχο και φτιάχνει ψηφιακή παρουσίαση ή αφίσα στο Canva για αυτόν.
- Δημιουργία χρονολογίου με Timeline JS με παγκόσμια γεγονότα που επηρέασαν την ανθρώπινη ιστορία και ανάγκασαν την ανθρωπότητα να δράσει συλλογικά.
3η Ώρα: Διαφορετικότητα, ισότητα, ενσυναίσθηση
Δραστηριότητες:
- Προβολή animation/ταινίας μικρού μήκους (π.χ. “For the Birds” ή “The Present”).
- Δημιουργία ψηφιακού κόμικ στο Pixton με θεματική: “Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”.
- Άσκηση με Padlet ή Google Jamboard: “Γράφω κάτι που με κάνει μοναδικό/ή και κάτι που με συνδέει με τους άλλους”.
4η Ώρα: Δράση – Γίνε η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο
Δραστηριότητες:
- Δημιουργία ψηφιακής καμπάνιας (βίντεο, podcast ή slideshow) για ένα παγκόσμιο πρόβλημα που αγγίζει τους μαθητές.
- Σύνταξη ψηφιακού γράμματος προς ένα φανταστικό “παγκόσμιο ηγέτη” με προτάσεις αλλαγής (με Canva Docs ή Google Docs).
- Ανάρτηση των έργων σε Padlet ή blog τάξης, και πρόσκληση γονέων για προβολή.
Υλικό τεκμηρίωσης από το site του σχολείου
Ημερομηνία καταχώρησης:
Παρασκευή, Μάιος 30, 2025 - 10:03