“Κάθε Σταγόνα Μετρά” "The World Is Not A Waterfall"

« Ένα ταξίδι γνώσης και ευαισθητοποίησης για το νερό»

Με χαρά ανακοινώνουμε τη συμμετοχή του σχολείου μας στο ευρωπαϊκό έργο «The World Is Not A Waterfall», στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning και τη συμμετοχή μας στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης :  «Οικολογικά σχολεία» , με θέμα « Κάθε Σταγόνα Μετράει» οι μαθητές μας συμμετείχαν σε ένα πλούσιο πρόγραμμα βιωματικών και ψηφιακών δραστηριοτήτων για την προστασία του νερού.

 Το όραμά μας:
Μέσα από αυτή τη δράση, στοχεύουμε να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας την περιβαλλοντική συνείδηση και την υπεύθυνη στάση απέναντι στο πολυτιμότερο αγαθό της ζωής: το νερό. Παράλληλα, δίνουμε έμφαση στη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.

Στόχοι του έργου:

Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για τη σημασία του νερού.

Να κατανοήσουν ότι το νερό δεν είναι ανεξάντλητος πόρος.

Να καλλιεργήσουν υπεύθυνες στάσεις και συμπεριφορές για την προστασία του νερού.

Να εξασκηθούν  στα αγγλικά και στα ψηφιακά εργαλεία.

Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας και επίλυσης προβλημάτων.

Να ενισχύσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση και τεχνολογικές δεξιότητες.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

Ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευθύνης.

Κατανόηση της αξίας του νερού ως ζωτικής σημασίας πόρου.

Απόκτηση δεξιοτήτων για την εξοικονόμηση νερού στην καθημερινότητά τους.

Καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας με μαθητές από άλλες χώρες.

Δημιουργία ψηφιακών και φυσικών προϊόντων προς ενημέρωση της κοινότητας.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη χρήση ψηφιακών εργαλείων.

Αφόρμηση για την προετοιμασία του έργου αποτέλεσε το παρακάτω βίντεο:

https://youtu.be/cfYXbCoCd6Q

Πορεία Δράσης

Νοέμβριος :

Οι μαθητές με τη χρήση της εφαρμογής canva  δημιουργούν τα logo και τα Posters του έργου

Δεκέμβριος:

Δραστηριότητα κύκλου νερού:

Πραγματοποιήθηκαν πειράματα που αναπαριστούσαν τη διαδικασία του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχή) με απλά υλικά στην τάξη.

https://www.youtube.com/watch?v=4rhFzQ5tdvQ

              https://youtu.be/WOGwZOnoGMg?si=ypN4PO3P71ISETBb

         https://youtube.com/shorts/Y8m_OB4s9uA?feature=share

Υλοποίηση πρωτοβουλιών εξοικονόμησης νερού στο σχολείο και στο σπίτι

Οι μαθητές συμπλήρωσαν ψηφιακά ερωτηματολόγια https://watercalculator.org/ Μέσω αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές μαθαίνουν για την έννοια του "εικονικού νερού" — δηλαδή του νερού που χρησιμοποιείται έμμεσα για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνουν καθημερινά, όπως τρόφιμα, ρούχα και ηλεκτρονικές συσκευές. Στη συνέχεια, συγκρίνουν τα αποτελέσματα των υπολογισμών τους με τους συμμαθητές τους, αναλύοντας τις διαφορές και συζητώντας τρόπους μείωσης της κατανάλωσης νερού.​

 Ο Υπολογιστής Υδατικού Αποτυπώματος της GTE είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που σας επιτρέπει να εκτιμήσετε την κατανάλωση νερού στην καθημερινή σας ζωή, τόσο άμεσα όσο και έμμεσα. https://www.gte.com.tr/water-footprint-calculator/index.php . Μέσω αυτής της διαδικασίας,  συνειδητοποίησαν τον αντίκτυπο των επιλογών τους στους υδάτινους πόρους και ανέπτυξαν στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης νερού, ενισχύοντας έτσι τη βιώσιμη συμπεριφορά και την περιβαλλοντική τους συνείδηση.

Διαφορετικοί τύποι κύκλου νερού  :

Οι μαθητές χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως το Canva, και το Google Slides για να δημιουργήσουν διαδραστικά διαγράμματα και παρουσιάσεις που απεικονίζουν τις φάσεις του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, κατακρήμνιση, απορροή). .

Δραστηριότητα Συνθημάτων

Η δραστηριότητα "Students are writing their slogans"  ενθαρρύνει τους μαθητές να δημιουργήσουν συνθήματα που προωθούν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και τη βιώσιμη διαχείριση του νερού. Χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία

Κοινό τραγούδι Typatone:

Συνθέσαμε όλοι μαζί ένα κοινό τραγούδι για το νερό χρησιμοποιώντας την ψηφιακή εφαρμογή https://typatone.com/ όπου κάθε λέξη γίνεται μουσικός ήχος.

Ιανουάριος:

Γράψιμο συνεργατικού ποιήματος: Τα παιδιά έγραψαν ποιήματα για το νερό, τα οποία εικονογράφησαν ψηφιακά με την εφαρμογή StoryJumper.

Αν δεν υπάρχει νερό, δεν θα υπάρχουν φυτά

Δεν υπάρχει ευτυχία

Χωρίς νερό δεν υπάρχει ζωή

μια σταγόνα είναι σημαντική, μην ξεχνάτε

Αν δεν υπάρχει νερό, δεν υπάρχει άνθρωπος

Το νερό είναι υγεία

εξοικονομήστε νερό σώστε τη ζωή σώστε μας να μην πεθάνουμε

Το νερό μας φέρνει κοντά και μας κάνει να μεγαλώνουμε υγιεινά.

Προστατέψτε το νερό, προστατέψτε τη ζωή σας.

Νερό νερό παντού Μην σπαταλάτε νερό πουθενά

Σπείρε έναν σπόρο και φύτεψε τον

Η γη έχει το νερό μπλε και βαθύ

Κάθε σταγόνα πρέπει να κρατάμε όλοι

Νερό για το γρασίδι

Νερό για τα λουλούδια

Νερό στο ποτήρι μου

Και τις πρωινές ώρες.

σώστε το νερό σώστε

οι ζωές μας σώζουν τον πλανήτη μας και μη χάνουμε χρόνο

Εξοικονομήστε νερό, σώστε ζωή, θα είναι πάντα δίπλα σας

Αν τελειώσει το νερό μας, τελειώνουν και οι πηγές ζωής

Αν προστατεύσουμε το νερό μπορούμε να ζήσουμε υγιείς

Δεν υπάρχει ζωή χωρίς νερό

Το νερό είναι ζωή, μην το σπαταλάς

Η πηγή της ζωής είναι το νερό

Χρησιμοποιήστε το προσεκτικά.

Ζήσε καλά

Ημερολόγια νερού: Δημιούργησαν ψηφιακά "Ημερολόγια Νερού" καταγράφοντας καθημερινές δράσεις εξοικονόμησης νερού, χρησιμοποιώντας https://scrumlr.io ή χειροποίητες κατασκευές.

https://scrumlr.io/board/e5ca474c-8c69-4803-a310-08e818db7c3b

Φεβρουάριος:

Κοινή ιστορία: Οι μαθητές όλων των χωρών συνεργάστηκαν για τη συγγραφή μιας κοινής ψηφιακής ιστορίας χρησιμοποιώντας το εργαλείο Common Story εναλλάσσοντας ιδέες και κείμενα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας.

https://www.youtube.com/watch?v=F-tGvaaSPAg

Μάρτιος:

Διαδραστικές ασκήσεις: Τα παιδιά επινόησαν και δημιούργησαν ψηφιακά παιχνίδια με θέμα το νερό, χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές wordwall ,Genially, educaplay , educandy, quizizz, jigsawplanet, puzzel, για δημιουργία quiz και διαδραστικών παιχνιδιών.

https://wordwall.net/tr/resource/87915669/the-world-is-not-a-waterfall

https://www.educaplay.com/learning-resources/22722400-water.html

https://www.educandy.com/site/resource.php?activity-code=1340f7

https://quizizz.com/join/quiz/67ccd3aee749377351bb5a8c/start?studentShar...

https://www.educaplay.com/types-of-activities/lineUp.html

https://puzzel.org/tr/jigsaw/play?p=-OKyoRrOcoZWtZU1CU9l

https://www.educaplay.com/learning-resources/22788263-poluarea_apei.html

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0ca72c04b28c

https://wordwall.net/ro/resource/88283282

https://wordwall.net/resource/88337910/the-world-is-not-a-waterfall-jmj

https://view.genially.com/67cf3ec95c995fe40c32e50c/interactive-image-use...

https://wordwall.net/play/12156/244/366

Οι μαθητές παίζουν παιχνίδια: Οι μαθητές εξερεύνησαν θέματα σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού, ανέπτυξαν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ενίσχυσαν την ομαδική εργασία. Η προσέγγιση αυτή ενίσχυσε τη μάθηση με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο, προάγοντας την ενεργή συμμετοχή και την κατανόηση σημαντικών περιβαλλοντικών ζητημάτων

Παγκόσμια Ημέρα Νερού - 22 Μαρτίου

Οι μαθητές δημιούργησαν ένα βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού (22 Μαρτίου), με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία του νερού και την ανάγκη για βιώσιμη διαχείρισή του. Το βίντεο περιλαμβάνει δημιουργικές παρουσιάσεις, συνθήματα και καλλιτεχνικές εκφράσεις των μαθητών, αναδεικνύοντας τη σημασία της προστασίας των υδάτινων πόρων.​

https://www.canva.com/design/DAGkE17Ji9c/LM3BNnY7lBvB5H7vGEAUSA/watch?ut...

Μαθητές της Ε ΄ και ΣΤ ΄ τάξης συνεργάζονται με σχολεία από την Ευρώπη για να ευαισθητοποιηθούν και να δράσουν για την προστασία του νερού, μέσα από δημιουργικές και ψηφιακές δραστηριότητες.

Συναντήσεις:

Συναντήσεις Εκπαιδευτικών: Προγραμματίστηκαν τακτικές διαδικτυακές συναντήσεις στο eTwinning Live για ανταλλαγή ιδεών και σχεδιασμό δράσεων.

Συναντήσεις Φοιτητών: Μαθητές από διαφορετικά σχολεία αντάλλαξαν απόψεις σε live chat μέσω του TwinSpace.

Δραστηριότητες Chatroom: Διοργανώθηκαν θεματικές συζητήσεις για το νερό μέσα από τα ειδικά chatrooms της πλατφόρμας.

Διάχυση στη Σχολική Κοινότητα: Οι μαθητές της Ε και Στ τάξης κάλεσαν τους μικρότερους μαθητές του σχολείου μας και τους παρουσίασαν τις δραστηριότητες με στόχο να τους ευαισθητοποιήσουν και να τους εξηγήσουν την αναγκαιότητα για εξοικονόμηση των Υδάτινων πόρων.

Σύνδεσμος παρουσίασης του έργου: https://www.canva.com/design/DAGltEhPVc8/O-RsgFA-WXy9VGla7dB8TQ/view?utm...

Διάδοση του έργου:
Η δράση μας προβλήθηκε μέσω:

Δημιουργία παρουσίασης στην  επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου

https://dim-peir-almyr-new.kor.sch.gr/

Ανάρτησης νέων και υλικού στη σελίδα Facebook,

Δημιουργίας ειδικής ιστοσελίδας έργου,

Έκδοσης ψηφιακού δελτίου για τη διάχυση των αποτελεσμάτων.

 Προφυλάξεις Ασφαλείας:
Προτεραιότητα δόθηκε στην ασφάλεια των μαθητών, με έγκριση γονέων για τη συμμετοχή, χρήση ασφαλών πλατφορμών και προστασία προσωπικών δεδομένων.

Τελικά προϊόντα:

Συλλογικές δημιουργίες όπως ψηφιακά βιβλία, ποιήματα, αφίσες, παιχνίδια και τραγούδια.

Δημιουργία κοινής τελικής παρουσίασης με όλα τα έργα και δραστηριότητες.

Μέσα από αυτή την εμπειρία, οι μαθητές κατανόησαν ότι το νερό είναι πολύτιμο, αναντικατάστατο και ότι η προστασία του αποτελεί ευθύνη όλων μας!

Συγγραφέας: 
georgiasak