Δραστηριότητες - Νέα σχολείων
Ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα διατροφής, όπου μιλήσαμε για τα τρόφιμα τις κατηγορίες τους, την μεσογειακή πυραμίδα διατροφής και τον κύκλο ζωής των τροφών. Από που παίρνουμε τις τροφές, ζωικής ή φυτικής προέλευσης, τι αποτύπωμα αφήνει στον πλανήτη κάθε τροφή. Ποιες τροφές να προτιμάμε και γιατί; μιλήσαμε για τη σπατάλη των τροφίμων και τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τα σκουπίδια μας.
https://blogs.sch.gr/2niprodou/2025/02/08/diatrofi-kai-oikologia/
Η σχολική αυλή αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς χώρους του σχολείου, καθώς συμβάλλει στην ψυχαγωγία, την κοινωνικοποίηση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία», το πρώτο βήμα για τη βελτίωση της σχολικής αυλής είναι η αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και η διαμόρφωση ενός βιώσιμου σχεδίου δράσης.
2ο Βήμα: Διαγνωστική Αξιολόγηση της Σχολικής Αυλής
Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει την καταγραφή και την ανάλυση του χώρου από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Βασικά σημεία αξιολόγησης είναι:
Η περιβαλλοντική επιτροπή του σχολείου μας πήρε μορφή! Απαρτίζεται από τους μικρούς μαθητές, που είναι οι μεγάλοι εμπνευστές, τη διευθύντρια, τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο σχέδιο δράσης για την αναδιαμόρφωση της αυλής και το μη διδακτικό προσωπικό, όπως την υπεύθυνη καθαριότητας.
Το ξεκίνημα έγινε – τώρα είναι η στιγμή να δώσουμε ζωή στις ιδέες μας!
Οι μαθητές της Β τάξης δημιούργησαν πινακίδες ,αφίσα και διατύπωσαν ανακοίνωση για τη διαμόρφωση σχολικού κήπου. Στα πλαίσια της δράσης τις προηγούμενες ημέρες προετοίμασαν τον χώρο που θα φυτέψουν και την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, φύτεψαν δεντρολίβανα και λεβάντα.
Απορρίμματα πεταγμένα στην αυλή του νηπιαγωγείου αποτέλεσαν το έναυσμα για να ξεκινήσει το Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας, με τίτλο " Άν ο κάδος γεμίσει, ποια είναι η λύση;".
https://blogs.sch.gr/6nipkas/2025/02/08/episkepsi-tis-di-a-dy-ma-sto-nipiagogeio//
Το σχολείο μας αποφάσισε, με τη συνεργασία της ζωγράφου κ. Ιωάννας Χατζή, να δημιουργήσει δύο υπέροχες τοιχογραφίες με θέμα την φιλαναγνωσία αναβαθμίζοντας και ομορφαίνοντας το χώρο του σχολείου.
Η 1η τοιχογραφία βασίζεται στο υπέροχο βιβλίο του Joyce William με τίτλο ''Τα Φανταστικά Ιπτάμενα βιβλία του κ. Μόρρις Λέσμορ.''
@ Ολοκληρώθηκε και στάλθηκε στην Αθήνα αυτές τις μέρες το εικαστικό έργο με το οποίο θα συμμετέχει η Γ' τάξη του σχολείου μας στον φετινό Διαγωνισμό ζωγραφικής της παιδικής HELMEPA «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση».
@ Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης δημιούργησαν ένα πραγματικό έργο τέχνης με την εποπτεία της εικαστικού Μαρίας Ζούρου και σε συνεργασία με τις δασκάλες της τάξης, Άννα Χατζηστεφανή και Βάσω Κουρσουμπά!
Την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025 μαθητές και μαθήτριες της Β' Λυκείου του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στις Ολοκληρωμένες Εγκαταστάσεις Διαχείρισης Αποβλήτων (ΟΕΔΑ) του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. (Φο.Δ.Σ.Α. Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. https://fodsaste.gr), στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος «Οικολογικό Σχολείο» που υλοποιείται στο σχολείο μας.
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων" Ανακύκλωση_Δίνω ζωή στα άχρηστα απορρίματα" αποφασίσαμε με τα παιδιά να δώσουμε ζωή στα χάρτινα κουτιά από γάλα και χυμό και να τα μετατρέψουμε από κουτιά γάλα και χυμού σε όμορφες ταϊστρες για τα πουλιά με σκοπό να τα κρεμάσουμε στην αυλή του σχολείου μας και να κάνουμε άλλο ένα βήμα για το σχολείο μας να γίνει πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Μετά την τοποθέτηση των ταϊστρων στην αυλή,τα παιδιά γέμισαν τις ταιστρες με σποράκια για τα πουλιά.
Ψυχρούλα σήμερα 7 Φεβρουαρίου αλλά εμείς δεν πτοηθήκαμε καθόλου. Οι μαθητές της Δ΄ τάξης επισκέφτηκαν το Ενυδρείο Ρόδου και ξεναγήθηκαν από το προσωπικό. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι μαθητές παρακολούθησαν όλα τα εκθέματα κυρίως όμως στάθηκαν σε αυτά που αγαπάμε πιο πολύ:
Την αγαπημένη μας Καρέτα-Καρέτα και το γκιζάνι το μικρό ψαράκι του γλυκού νερού, ένα ενδημικό είδος που ζει μόνο στο νησί της Ρόδου το οποίο ζητά την προστασία μας.
Πήραμε αφίσες, αυτοκόλλητα για να συνεχίσουμε τις δράσεις μας για τα σπάνια είδη φυτών και ζώων του νησιού της Ρόδου.
Η δημιουργία πράσινων αυλείων χώρων είναι μια από τις σημαντικότερες αειφόρες δράσεις που υλοποιούμε στο σχολείο μας. Η φύτευση δέντρων, φυτών και η δημιουργία κήπων συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος και προσφέρει πλήθος οφελών για τους μαθητές και την τοπική κοινότητα.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων δημιουργήσαμε μια παρουσίαση για να υπενθυμίσουμε τη σπουδαιότητα των υγροτόπων και την ανάγκη διαφύλαξης και ανάδειξής τους.
@ Συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό στο σχολείο η συγκέντρωση Τηγανόλαδων σε συνεργασία με την εταιρεία «Χυτήρια Λέσβου - Ανακύκλωση Αιγαίου». Παραδίνουμε μπετονάκια με τηγανόλαδα και η εταιρεία μας εφοδιάζει με πακέτα φωτοτυπικού χαρτιού καθώς και προϊόντα καθαρισμού.
Ένα δημιουργικό και πρωτότυπο παιχνίδι με ρόδες αυτοκινήτου μπορεί να αποτελέσει έναν εξαιρετικό τρόπο αναψυχής για τα παιδιά, ενώ παράλληλα συνδέεται άμεσα με την προστασία του περιβάλλοντος. Οι παλιές ρόδες, αντί να καταλήξουν στα σκουπίδια, αποκτούν νέα ζωή ως υλικά για κατασκευές και παιχνίδια.
Οι μαθητές στο πλαίσιο του προγράμματος του Safewatersports γνώρισαν τους κανόνες ασφάλειας στη θάλασσα. Επίσης, δημιούργησαν ομαδικές κατασκευές με θέμα: την καθαρή και την μολυσμένη ακτή και θάλασσα.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, δημιούργησαν εικαστικές αφίσες για την Παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος και την Παγκόσμια ημέρα Ωκεανών. Οι αφίσες τοιχοκολλήθηκαν στην τάξη, ενώ αναρτήθηκαν και στο site του σχολείου μας.
Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε την έγκριση αίτησης του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό ‘’μπλε’’ πρόγραμμα SHORE (https://shoreproject.eu/)
Για περισσότερες πληροφορίες: https://blogs.sch.gr/1dimagnikol/2025/01/25/egkrisi-aitisis-toy-scholeioy-mas-sto-eyropaiko-mple-programma-shore/
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Γεράσιμο Τσιμπλούλη διευθυντή του 29ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου που ήρθε και διάβασε στα παιδιά το παραμύθι του "Η Δωροθέα". Με πολύ έξυπνο τρόπο συμπεριέλαβε μέσα στην παρουσίαση του παραμυθιού τις Κρήνες της Μακρινίτσας και τα δρώμενα που λάμβαναν χώρα τα παλιά χρόνια στις κρήνες και την αξία του νερού, τονίζοντας το λαογραφικό τους στοιχείο. Η δράση είναι στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης για την Βιβλιοθήκη του σχολείου μας και του δικτύου UNESCO ASPnet για τις Κρήνες της Μακρινίτσας.