7ο Δημοτικό Σχολείο Θήβας
Τα νέα του Σχολείου μας
Η Παγκόσμια Ημέρα της Γης γιορτάζεται κάθε χρόνο από το 1970, στις 22 Απριλίου, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μεμονωμένων ανθρώπων, αλλά και των κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για ένα καθαρό πλανήτη. Οι μαθητές της Γ' τάξης του σχολείου μας γιόρτασαν την συγκεκριμένη ημέρα στο μάθημα της μουσικής με μία σειρά δραστηριοτήτων βασισμένες στο μελοποιημένο ποίημα του Νίκου Γκάτσου σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Επίκαιρο όσο ποτέ, τα παιδιά μπήκαν στην διαδικασία σύγκρισης του υγιούς περιβάλλοντος της αρχαιότητας με την μόλυνση της στεριάς και των υδάτων της σύγχρονης εποχής.
Οι μαθητές του σχολείου μας στο μάθημα των εικαστικών με την κυρία Κατερίνα Διακουμή, εμπνεύστηκαν μέσα από το κίνημα του ιμπρεσιονισμού, και συγκεκριμένα τον πουαντιγισμό δημιουργώντας φυσικά τοπία. Τα παιδιά ανακάλεσαν στην μνήμη τους εικόνες σχετικές με το φυσικό περιβάλλον και τον συνδυασμό των χρωμάτων των τοπίων. Με εφόδια την φαντασία τους και τους μαρκαδόρους τους αποτύπωσαν και την καθαρότητα και την απλότητα του αμόλυντου περιβάλλοντος. Μέσω των τεχνών τα παιδιά εκφράζονται και δημιουργούν προδίδοντας μέσα από τα έργα τους το όραμά τους για ένα καλύτερο μέλλον.
Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και περιβαλλοντικών δράσεων του σχολείου μας, η ΣΤ'2 τάξη παρακολούθησε το πρόγραμμα «Βιώσιμη Γαστρονομία» του ΚΕΠΕΑ Βοιωτίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Θήβας στο Λουτουφί Θηβών από την εκπαιδευτικό κ. Σοφία Παλάσκα.
Οι μαθητές του Ε2 στα πλαίσια του προγράμματος E-twinning στο μάθημα της πληροφορικής με υπεύθυνη προγράμματος Ειρήνη Ματσαγγούρα, πειραματίστηκαν με υλικά και δημιούργησαν τα δικά τους μοναδικά όμορφα θαλάσσια πλάσματα, όπως καρχαρίες, δελφίνια, φάλαινες, θαλάσσιες χελώνες, θαλάσσιοι ίπποι, καβούρια, χταπόδια, μέδουσες, τσούχτρες κα., αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με τα ζώα που επέλεξαν να δημιουργήσουν όπως τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, την τροφή τους, τον τρόπο αναπαραγωγής τους και τους κινδύνους που τα απειλούν.
Οι μαθητές της β τάξη στα παιδιά του μαθήματος Μελέτης Περιβάλλοντος μελέτησαν τα φυτά και τα είδη των φυτών. Στόχος ήταν να γνωρίσουν τα φυτά ,τη λειτουργία τους και τον ρόλο τους στο περιβάλλον και την καθημερινότητα. Να κατανοήσουν ότι οι αποφάσεις του ανθρώπου που επηρεάζουν τη βιοποικιλότητα, επηρεάζουν τη ευημερία του ίδιου και των άλλων οργανισμών.
Στις 22 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια ημέρα νερού. Με αφορμή την συγκεκριμένη μέρα, τα παιδιά της Δ’ τάξης, ακροάστηκαν, φαντάστηκαν, ταξίδεψαν, δημιούργησαν και βίωσαν το ταξίδι του νερού. Μέσα από συζητήσεις και βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν για την πολυτιμότητα του νερού και την αναγκαιότητα να διατηρούμε καθαρή κάθε πηγή και μορφή νερού στον πλανήτη μας.
Οι μαθητές της Α’ τάξης του σχολείου μας στο μάθημα της μουσικής υποδέχθηκαν την Άνοιξη με τις χελιδόνες. Η χελιδόνα είναι το αυτοσχέδιο μουσικό όργανο που έφτιαχναν τα παιδιά για να συνοδεύσουν τα κάλαντα της Άνοιξης τον Μάρτιο. Πάνω σε ένα ξύλο, κολλούσαν ένα ζωγραφιστό χελιδόνι και στην ασπρο-κόκκινη κλωστή του, κρεμούσαν κουδουνάκια. Την ώρα που έλεγαν τα κάλαντα, με το ένα χέρι κουνούσαν την χελιδόνα για να ακούγονται τα κουδουνάκια, και στο άλλο είχανε ένα καλάθι που μαζεύανε αυγά και άλλα. Έτσι, μέσα από αυτό το έθιμο τα παιδιά έμαθαν πληροφορίες για τα χελιδόνια και τη ζωή τους.